eUnaas Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg fikk her om dagen en bakke fra en nettbutikk. Posten hadde klart å miste denne pakken i bakken så hardwaren ble ødelagt. :sad: Dette merket ikke jeg får jeg hadde betalt å kommet hjem. Jeg returnerte varen, fyldte ut skade skjema osv. -Så fikk jeg høre at pakken måtte gå til skjekk hos en egen avdelig ved posten og så godkjennes... så sendt videre til netbutikken og så sender dem meg ny vare. Problemet er bare det at dette tar jo tid. (garangtert laaang tid) og jeg MÅ ha varene til mandag.... Hvilke rettigheter har jeg? Jeg har jo betalt for en vare jeg ikke har fått... Lenke til kommentar
pine Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Ta varen ut på angrefrist, og bestill en ny en. Du får ny en ganske raskt, og får penger tilbake når klagenangrefristen er ferdigbehandlet. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 du har nokk desverre ingen rettigheter. det eneste er at du kan få pengene tilbake tror jeg men du får garantert ikke varene før mandag, glem det! hIHiAHa *Mobb* :smile: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 20:33, skrev eunaas:Jeg fikk her om dagen en bakke fra en nettbutikk. Posten hadde klart å miste denne pakken i bakken så hardwaren ble ødelagt. :sad:Dette merket ikke jeg får jeg hadde betalt å kommet hjem. Jeg returnerte varen, fyldte ut skade skjema osv. -Så fikk jeg høre at pakken måtte gå til skjekk hos en egen avdelig ved posten og så godkjennes... så sendt videre til netbutikken og så sender dem meg ny vare.Problemet er bare det at dette tar jo tid. (garangtert laaang tid) og jeg MÅ ha varene til mandag....Hvilke rettigheter har jeg?Jeg har jo betalt for en vare jeg ikke har fått... Kundens rettigheter bør stå oppført enten på hjemmeside eller evt. brev du skal ha fått mottat ved levering, det har du krav på! Hvorfor sender du ikke dem en mail. Hvis det ikke er avtalt noen tid for levering, har vel nettbutikken 14 dagers behandligstid(?) Lenke til kommentar
Marlboro Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Norgespakke er forsikret inntill 10.000 kroner. Så det er vel maks du kan få igjen. Er synd dette der, spesielt når du har betalt for den også. Men du må ringe å mase hver dag om hva som skjer!! Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Men du må ringe å mase hver dag om hva som skjer!! Jepp, folk som gjør det er VELDIG populære alle steder der man tar imot kundesamtaler på telefon. Super måte å sørge for at man blir nedprioritert. Ta heller en høflig samtale første dagen, og forklar at dette er viktig for det og at det haster. Spør om vedkommende kan følge opp og se til at saken behandles så raskt det lar seg gjøre. Så kan du evt. følge opp om et par dager og høre hvordan det går. Da kan du få god hjelp. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Som regel så har man vel krav på å få låne et annet produkt, mens varen er inne til behandling. Men dette må du nok isåfall kreve selv. For det gidder ikke de å stresse med. Beste er vel å lese igjennom hele papiret med regler, eventuelt ringe dem... Om du stoler på at de vet hva de snakker om, eller gidder å være ærlige. Lenke til kommentar
hutre Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 ring nettbutikken og hør hvilke erfaringer de har med liknende episoder. (posten har garantert knust ett eller annet før). spør om du kan benytte angrefristloven eller kan få ny vare hvis du kan vise til gyldig bevis på at du har levert varen til posten (du hadde det?)du skal ha mottatt en kvittering på at du har levert inn varen til posten (skademelding). Mulig nettbutikken godtar den. hvis ikke er jeg redd du må vente. Og ja, det er alltid lurt å prøve å være blid i starten.. Å sende ødelagt vare i retur er ikke alltid lurt uten en forklaring. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Da posten hadde knust skjermen min, ringte jeg butikken og sa sendinga skulle til taksering ( dette kjenner de til ), og de sendte straks en ny skjerm, før skaden var vurdert. -eh, posten og butikken snakker sammen, og det er ikke meninga kunden skal heftes unødig. [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-09-25 15:23 ] Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 ringte posten i dag DET TAR 4 uker.... whæææ **** om 4uker så selger man jo det hardwaren jeg HAR betalt for på halv pris... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 17:54, skrev eunaas:ringte posten i dag DET TAR 4 uker.... whæææ**** om 4uker så selger man jo det hardwaren jeg HAR betalt for på halv pris... ... surt ! - skjønner det skal lite til, før saker behandles formelt og lite praktisk. - neste gang tipper jeg du sjekker innholdet _før_ du forlater bygget - og kanskje vi andre lærer av dette som skjedde deg også ? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 burde jo bare å være å benytte seg av angrefrist. Nettbutikken må jo skjønne problemet du er kommet opp i. Jeg ville ikke godtatt å vente 4 uker på at posten skal finne ut at dem har gjort noe feil hvertfall. Da er jo angrefristen ute også... bertie Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 19:56, skrev bertie:burde jo bare å være å benytte seg av angrefrist. Nettbutikken må jo skjønne problemet du er kommet opp i.Jeg ville ikke godtatt å vente 4 uker på at posten skal finne ut at dem har gjort noe feil hvertfall. Da er jo angrefristen ute også...bertie ja 4uker synes jeg rett og slett er litt mye for å se på en knust hardsik, skjermkort og -kabinett. ...jeg veit liksom ikke hva jeg kan gjøre... Lenke til kommentar
TRS Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 20:48, skrev venomzorg:du har nokk desverre ingen rettigheter.hIHiAHa *Mobb* :smile: Joda han har rettigheter......... Når varen er ødelagt under transport så er dette postens ansvar og må erstatte dette.... Da må han fylle ut et skadeskjema på postkontoret, deretter faxer postkontoret dette til web-shop'en.......web-shop'en sender da en ny vare når de har mottatt skjema'et. Posten beholder den ødelagte varen og evt emballasjen også da. Dette gjorde jeg for en uke siden med en kabinettvifte som var ødelagt under transport, dette gikk strålende, jeg fikk den nye viften min 3 dager senere fra Microplex. :smile: (P.S! Microplex sender karamel i pakken :smile: Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Har hørt mange historier om postsorterere som spiller fotball med pakkene våre. Veldig betryggende å vite at hardwaren vår er i gode hender... Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 13:50, skrev tunefish:Har hørt mange historier om postsorterere som spiller fotball med pakkene våre.Veldig betryggende å vite at hardwaren vår er i gode hender... He-he... Jeg vet. Det gikk istykker mange 19" i sorteringsanlegget på terminalen i Stokke. Ikke nødvendigvid ødelagt, men forpakningen ble ofte herpa. (Noe som gjorde at mange postansatte har fått kjøpt billig utstyr, som funker). Men for noen måneder siden, så monterte jeg inn demping i rennene der. Og nå er det problemet nesten borte. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 13:23, skrev Eurofighter: Quote: Den 2002-09-24 20:48, skrev venomzorg: du har nokk desverre ingen rettigheter. hIHiAHa *Mobb* :smile: Joda han har rettigheter......... Når varen er ødelagt under transport så er dette postens ansvar og må erstatte dette.... Da må han fylle ut et skadeskjema på postkontoret, deretter faxer postkontoret dette til web-shop'en.......web-shop'en sender da en ny vare når de har mottatt skjema'et. Posten beholder den ødelagte varen og evt emballasjen også da. Dette gjorde jeg for en uke siden med en kabinettvifte som var ødelagt under transport, dette gikk strålende, jeg fikk den nye viften min 3 dager senere fra Microplex. :smile: (P.S! Microplex sender karamel i pakken :smile: Jeg fikk ingen karamell i min forje pakke... skal se i morgen når jeg får vannkjølinga Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 13:50, skrev tunefish:Har hørt mange historier om postsorterere som spiller fotball med pakkene våre.Veldig betryggende å vite at hardwaren vår er i gode hender... når jeg får tilbake web kammra fra en kammerat skal jeg vise dere hvordan de kjører posten våres! postterminalen er 20-30m unna meg. DE kjører gris! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå