Gå til innhold

Beste agp kort under 2k;)

haakie

Anbefalte innlegg

Hei ;)

Jeg trenger et nytt kort, jeg er så langt bak i tida som radeon 9250

Jeg har sett litt på etX1600PRO

Dette er også interesant,et 6800ultra kort, Finnes også i gt utgave, 100kr billigere, er ultra verdt mer?

Har også ett på X800gt(o), er dette noe?

Vet at det beste kortet er 7800gs, men lommeboken min hater det for tiden.

Dette bør ikke koste mer enn 2k.

Takker (håper :whistle: ) på svar!

-Haakie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7800gs er ikke bedre enn x850xt pe hvis du har sett testene som er der ute swat dude. Som vanlig er det forskjell i hva slags terreng de forskjellige kortene trives. Det skal ikke være så mye forskjell mellom dem egentlig, bare at det er billigere å kjøpe seg et brukt x850xt pe som duger massevis.

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=47353

Der er det et 1 måned gammel agp x850xt kort. Syns prisen er litt stiv, men du kan sikkert prutte litt. Det følger jo med en stillegående og bra vifte så du slipper støyet.

Fant kun det ene kortet på bruktmardet som er av x850 serien. Resten av pci-e versjon, nor som ikke passer deg.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

noen steder vinner x-850, noen steder vinner 7800GS.

thats life. hvis vi trekker med at 7800GS har SM.3 osv så ser jeg ingen grunn til å kalle x-850 kortet bedere.

men hadde jeg vert trådstarter ville jeg ha gått for x-850XT da disse er mye billigere og kan fåes for 1500,- på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Agp versjonene er ofte mye dyrere, det er pci-e kortene som blir dumpet til en latterlig pris. Og når du snakket om sm3, hvilket spill er det som støtter sm3? Vil det komme et spill som støtter det i den nærmeste fremtid?

Når et kort klarer å kjøre et spill bedre, så er det kortet som klarer mest fps som er best. Selvom 7800gs har den nyeste teknologi, men har man bruk for det med det samme? Jeg har ikke hatt noe glede av sm3 ennå. Eller jo, da jeg tok 3dmark06 testen, hehe.

Edit: Til trådstarter. Hvis du har tenkt å beholde maskinen en stund til, så bør du nok gå for 7800gs. Men om du skal bytte maskin til sommeren eller noe sånt, så er det like greit å få tak i et brukt x850xt kort. Du vil neppe merke det lille fps forskjellen i spill.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Beste nye apg kort til under 2 laken er nokke 6800gs (alle apg 6800gs er egentlig fullblods 6800gt kort).

Til 2390 kr kan du få 7800gs (når det kommer inn vell å merke), videre er det 7800gs til 2400kr inne på mpx.

det blir 2600 inkl frakt , da får du garanti og en gylden mulighet til å selge deg igjen (lettere å selge en 850xtpe som du igjen har kjøpt brukt, igjen så kan du selge 7800gs med garanti i behold feks) det betyr 300kr mer en et brukt 850xt pe. jeg haddet ikke vært i tvil i alle fall.

Lenke til kommentar

Hva er så stort med at 6800GS er fullblods 6800GT?

x850xt-pe slo jo 6800ultra, altså 6800GTs storebror

Dessuten tror jeg det har ddr1 minne (som mitt), og vil dermed få lavere minnefrekvens.

At 7800GS er god for mer enn x850 ville jeg regne med. Men det koster for mye igjen. Stoler du på å kjøpe brukt, er 1500kr. en veldig fin pris :yes:

Ellers virker det 6800ultra kortet fint, og der får du samme garanti som om det var nytt :) Mangler bare kabler, også må du laste ned driver selv. De to yter vel ganske det samme, spørs bare om du vil ha brukt+ at ultra kortet støtter SM3/HDR (så klarer du alle 3dmark 06 testene :) )

Lenke til kommentar

6800 ultra er verdt 100 kr. mer enn 6800GT, selv om det ikke er natt og dag akkurat.

Som sagt, jeg kan ikke anbefale et fantastisk klokke kort, når du får kort som yter bedre på stock hastighte innenfor budsjettet

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Hva er så stort med at 6800GS er fullblods 6800GT?

x850xt-pe slo jo 6800ultra, altså 6800GTs storebror

Hvem har skrevet noe om stort? det er det bare du som nevner.

Nytt til under 2000kr er 6800gs et alternativ.

Mitt poeng (igjen) er at det er lettere å selge et 7800gs med garanti en et second hand 850xt pe.

Om han finner et brukt i perfekt stand til 1500 tja, muligens.

edit

Det som jarmo linket til bråker noe j..... . Men det eneste du trenger å gjøre med det kortet er å sette en 120mm vifte intil kobberviften (ta av de to røde hissige viftene først seff), kortet blir ikke bare stille men kjøligere også da.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

6800 Ultra:

Støyete men billig (demovaren). Har en god ytelse men ligger noen hakk bak 7800GS og X850 XT PE.

X850XT PE:

Har ikke noen formening om dette kortet men det yter omtrent det samme som 7800GS, bare litt svakere i nyere spill(?).

7800GS:

Mitt valg, har nettopp kjøpt et selv. Ligger litt over din prisklasse. Hørt at det er stillegående i 2D samt er meget overklokkingsvennlig og ytelsessterkt.

6800GS:

Samme som ultra men litt lavere ytelse. (marginalt)

Jeg syns ikke du burde vurdere andre kort enn de som er skrevet ovenfor.

Om du ikke er redd for støy og samtidig ikke vil bruke over 2000kr, gå for 6800 Ultra kortet som selges som demovare. Om du vil safe og ikke gå for en demovare gå for 6800GS. 6800Gs støyer visstnok også endel (hørt fra andre brukere) men ikke så mye som 6800 Ultra. X1600XT vet jeg pent lite om, dette kortet må noen andre uttale seg om.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
De demo varene kan være kort som ikke lot seg åpne på de pixel pipelines og vertex units som var stengte.

5791226[/snapback]

Når Komplett får så mange 6800le kort på lager så er de erstattingskort fra produsent, har vel kjøpt 5-6 stk og alle ble åpnet uten problemer..

Full garanti har de også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...