Lars42 Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Xbox-live starter opp 14.3 2003 på 1 års dagen for lansering av boxen.Selfølgelig gjelder ikke dette i Norge-akkurat som med Dreamcast er det bare Sverige som får xbox-live i Norden fra starten-så får vi se hvor lenge vi må vente her.Det finnes heldigvis andre måter å spille online på xboxen,men jeg er skuffa som bare ****. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Norge = få innbyggere = lite marked. Jaja, se det på den positive siden, systemet blir vel gjennomtestet nok slik at det funker perfekt når det kommer. Spiller mye online selv også for tiden, så jeg skal nok klare å holde ut til det offisielt blir lansert. Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 I svarte... Får da håpe at dette ikke stemmer. *sender mail til Microsmurf* Hvordan skal de da stoppe meg om jeg f.eks kjøper Live ifra Sverige og installerer det? Øystein Lenke til kommentar
Lars42 Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Bedre nytt i dag:det jobbes med norsk bredbandleverandør-MS-Norge utelukker ikke at xboxlive lanseres i Norge mars 2003.hurra!??? Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 party, party! Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3687080 14. mars 2003 kan Xbox-eiere i Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Spania, Italia, Belgia og Sverige gå på nett for å spille mot hverandre. "Forhåpentligvis vil Xbox Live komme til oss samtidig som de åtte landene som ble offentliggjort i kveld" Det er håp ja! Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Nå er ikke jeg sikker , men etter som jeg tror er det ikke mange i Norge som har X-box. (I forhold til N64 f.eks) Og Microsofts største ønske er å tjene enda mer penger. Så har de i grunn noen store mengder penger her å tjene her. Men den som lever for se... Lenke til kommentar
Lars42 Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 Det er kanskje ikke solgt så mange xboxer i Norge,men med alle de feteste spilla i sikte + xboxlive,som forøvrig inkluderer MotoGP og Wached som gratisspill, ser vel framtiden lys ut for xbox.S-kontrollen kommer forresten til Europa 1.nov,så alle små hender kan glede seg.. Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Hvis det er andre måter å få tilgang til online-spilling, er det vel ikke noe problem? Da slipper man jo avgiften på ca. 500kr uten å være kriminell, eller hur. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 19:14, skrev Roamer:Hvis det er andre måter å få tilgang til online-spilling, er det vel ikke noe problem? Da slipper man jo avgiften på ca. 500kr uten å være kriminell, eller hur. Joda, men dette er ikke noe for "Ola Nordmann" :razz: Man må ha modchip, og flashet til EvoX bios og xboxen koblet til pc'en, og oppsett av nettverk, dhcp server, ip-adresser og masse annet. Så må man ha en bra linje, siden man lurer xbox'en til å tro at man linker med en annen (system-link-play), men i realiteten spiller man på internett. Det krever mye båndbredde, 128k er minimum for 1 spiller, den som hoster bør helst ha 200k * antall spillere. Når xbox-live kommer, vil den bruke en annen protokoll (tcp-ip kanskje), som overfører mye mindre data, og kan spilles på "vanlige adsl-linjer". (System-link-play har aldri vært ment for annet enn 4-xboxer koblet sammen, og da med det originale ms-tilbehøret, har man 100mpbs på hver box). Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 19:14, skrev Roamer:Hvis det er andre måter å få tilgang til online-spilling, er det vel ikke noe problem? Da slipper man jo avgiften på ca. 500kr uten å være kriminell, eller hur. hmm... ja, du får virkelig latteren til å sitte fast i halsen... Xbox Live pakken vil koste ca 500,- "Oj, må jeg betale for å spille online", tenker du... eller "HERREGUD, Microsoft er noen forbanna grådige jævler som fortjener alt ondt, ved siden av å brenne i *******". Vel, det er helt greit at du mener det, men ikke ta fra meg den store glede å...ja kalle deg dum. Du er kanskje den største GC-fanboyen på denne siden av Melkeveien, men du trenger da ikke for en hver pris å slenge barnslig piss om Microsoft og Xbox. Du har vel også sannsyligvis gått over til å hate alt som har med Rare å gjøre, kjenner jeg typen rett... Ok, 500,- er kanskje mye for noen, men det er for Guds skyld ikke mer enn hva et enkelt spill koster. Og hvis jeg ikke sa det: i pakken følger det med 2, ja TO spill, et headset og et års abonnement på Xbox Live. Synes du det er dyrt? Ok, synd for deg, ditt tap... Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 23:08, skrev Jc-g: Quote: Den 2002-09-26 19:14, skrev Roamer: Hvis det er andre måter å få tilgang til online-spilling, er det vel ikke noe problem? Da slipper man jo avgiften på ca. 500kr uten å være kriminell, eller hur. ...Ok, 500,- er kanskje mye for noen, men det er for Guds skyld ikke mer enn hva et enkelt spill koster. Og hvis jeg ikke sa det: i pakken følger det med 2, ja TO spill, et headset og et års abonnement på Xbox Live. Synes du det er dyrt? Ok, synd for deg, ditt tap... ja, 500,- for: -Headset med mic, til stemmekommunikasjon -2 Bundla spill (Ikke fullversjonspill) -12 måneders abonnement -Memorycard Og disse "andre mulighetene til online spilling" er rimelig begrenset. Ingen stemmekommunikasjon, matchmaking, venneliste, stats eller muligheter til nedlastinger som skins, maps og lignende... Det som ennå gjenstår å se er hva månedsprisen blir etter det første året og hva det blir av denne modchip- scanning greia dems... Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Ja, og så får man World-stats på webben, slik at man kan se hvor man ranker i verden, i de forskjellige spillene. Man kan sikkert komme inn på de fra xboxen også (vil tro det ja!). Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 23:08, skrev Jc-g:hmm... ja, du får virkelig latteren til å sitte fast i halsen... Xbox Live pakken vil koste ca 500,- "Oj, må jeg betale for å spille online", tenker du... eller "HERREGUD, Microsoft er noen forbanna grådige jævler som fortjener alt ondt, ved siden av å brenne i *******". Vel, det er helt greit at du mener det, men ikke ta fra meg den store glede å...ja kalle deg dum. Du er kanskje den største GC-fanboyen på denne siden av Melkeveien, men du trenger da ikke for en hver pris å slenge barnslig piss om Microsoft og Xbox. Du har vel også sannsyligvis gått over til å hate alt som har med Rare å gjøre, kjenner jeg typen rett... Hvor tar du dette fra? Jeg bare påpekte at hvis Xbox Live! ikke kommer til Norge med det første, og det finnes alternativer som da ikke koster noe, så er det bra. Jeg har ikke sagt at 500kr er mye å betale for et årsabonnement, ihvertfall ikke hvis man får med headset og 2 spill. Jeg har vel vært med på min del av fanboy-debattene, men det er før jeg begynte å jobbe i Gamer.no, og jeg ser absolutt ingen negative punkter ved den posten min. Liker fremdeles Rare, vil kjøpe Starfox Adventures, og antageligvis Perfect Dark og det neste Banjo-Kazooie spillet når de kommer. Lenke til kommentar
Lars42 Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Jeg tror strømmen av gode nyheter for xbox virkelig setter fart i salget-for oss voksne også,med spill som Morrowind,Outlawgolf,BC,Fable+++,i flg.Tothegame er det allerede 125 spill ute(US/EU)og ca 330 under utvikling-det er vanvittig mye for en konsoll som ikke engang er 1 år.Jeg for min del er optimist iallfall-får håpe bredbåndutbyggingen virkelig skyter fart etterhvert,og at vi får et lagg og juksefritt xbox-live. Lenke til kommentar
Lars42 Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Jeg tror strømmen av gode nyheter for xbox virkelig setter fart i salget-for oss voksne også,med spill som Morrowind,Outlawgolf,BC,Fable+++,i flg.Tothegame er det allerede 125 spill ute(US/EU)og ca 330 under utvikling-det er vanvittig mye for en konsoll som ikke engang er 1 år.Jeg for min del er optimist iallfall-får håpe bredbåndutbyggingen virkelig skyter fart etterhvert,og at vi får et lagg og juksefritt xbox-live. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Glad jeg har en PC jeg, da har jeg ikke brukt for XBox! Men en Playstation2 frister. Lenke til kommentar
Lars42 Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Du kan få kjøpt min,den støver bare ned alikevel... Tenkte egentlig på å beholde den,men de spilla jeg venter på er enten kanselert eller 1-2 år unna. PS2 eiere kan vente seg et nytt sjokk:Capcom kjøpes høyst sansynligvis av Microsoft-Det betyr enda flere knallspill som blir ONLY ON XBOX. [ Denne Melding var redigert av: lars42 på 2002-09-27 16:42 ] Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Er det noen her som vet, eller har meninger om følgende: Siden det åpenbart tar litt tid før Xbox Live kommer til Norge, så vurderer jeg å stikke til England/Sverige for å kjøpe XboxLiveStarterKit der. Det er flere andre som har tenkt på dette, men vil det fungere? Såvidt jeg vet kan det være problemer i forhold til kredittkortet, som man må bruke. Men på dette området har jeg ikke mye peiling. Jeg leste en artikkel på Gamereactor ang. dette, men fant ikke svaret der. Hva tenker dere om dette? Lenke til kommentar
Lars42 Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Jeg leste den artikkelen også-forsto det slik at hvis noen administrerte betalingsopplegget,ville det være mulig å koble seg opp gjennom et annet land-skulle tro at MS-Norge burde ha all innteresse av å gjøre noe slikt hvis det drøyer ut med Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå