d'espresso Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Blir Oblivion for stort?? Altså, jeg har en uvane med å bli litt lei av spill til tider hvis de er for store og vanskelige. Jeg har ikke spilt Morrowind, og har heller ikke planer om det. Jeg kjøper Oblivion fordi det ser utrolig gøy ut, og gameplayet.. Ja, fantastisk!! Men er det veldig vanskelig? Jeg så litt på maratonen istad, og det så litt vanskelig ut.. :!: Står det markert på kartet hvor du skal hvis du er inne i et quest? Er kartet lett tilgjengelig/brukervennlig?? Til tider så det faktisk litt boring ut med alle de menyene og tekstene.. Men det er sikkert bare gøy //Haakon Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Rollespill har en tendens til å være tidkrevende Står det markert på kartet hvor du skal hvis du er inne i et quest?Er kartet lett tilgjengelig/brukervennlig?? Denne gangen skal visst kartet være veldig lett å bruke.. Du finner hvor du skal og du markerer det. så har du et kompass som er på skjermen hele tida mens du spiller som viser hvilken vei du skal gå. Endret 21. mars 2006 av RRhoads Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Oblivion blir stort ingen tvil, kan sikkert bli litt lost til tider å, men av en eller annen grunn ser jeg på det som en positive ting, har ikke noe imot å rote meg bort litt Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Takker for svar.. Jeg har blitt litt hekta Super Mario Brothers 3 til NES, så det blir nok litt vanskelig å gå fra det, til Oblivion Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Det er ikke sikkert det er så lurt av deg å kjøpe Oblivion hvis du blir fort lei spill, og spesielt hvis du ikke engang gidder å prøve Morrowind. Greit nok, historiene er annerledes, men selve gameplayet er jo rimelig likt. Har du spilt andre rollespill? Hvis du ikke liker å lese veldig mye kan det fort bli lett å bli lost, siden du ofte må finne sporene selv og ikke får det matet inn som i mange andre spill. Men for all del, kanskje det er Oblivion som gjør deg hekta på rollespill. Det var i alle fall Morrowind som var mitt første skikkelige rollespill Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Det er ikke sikkert det er så lurt av deg å kjøpe Oblivion hvis du blir fort lei spill, og spesielt hvis du ikke engang gidder å prøve Morrowind. Greit nok, historiene er annerledes, men selve gameplayet er jo rimelig likt. Har du spilt andre rollespill? Hvis du ikke liker å lese veldig mye kan det fort bli lett å bli lost, siden du ofte må finne sporene selv og ikke får det matet inn som i mange andre spill. Men for all del, kanskje det er Oblivion som gjør deg hekta på rollespill. Det var i alle fall Morrowind som var mitt første skikkelige rollespill 5789017[/snapback] Er vel lite med lesing i Oblivion da siden alle NPCer i spillet bruker jo voice acting eller hva jeg skal kalle det? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Et spill i Elder Scrolls serien kan ikke bli for stort. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hvis du har spillt Daggerfall så blir garantert ikke Oblivion for stort! Men uansett.... siden du ikke har spillt Daggerfall..... Elder Scrolls serien går ikke nødvendigvis ut på å spille det ferdig hver gang, men å leke seg i store verdener fulle av tullete fantasy ting. Heldigvis så har de kuttet ned hovedhistorien denne gangen, slik at man skal kunne spille igjennom den rimelig fort(20 timer?). Men for meg så vil ikke det nødvendigvis være noe poeng å spille gjennom den så fort som mulig. Jeg vil bare gå rundt å nyte verdenen og lage forskjellige karakterer som utforkser deler av verdenen. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg har allerede forhåndsbestillt det.. Noe jeg er glad for Jeg gidder ikke å prøve morrowind fordi Oblivion kommer snart Jeg har spilt litt Kingdom Hearts, da.. Jeg har vel sikkert spilt noen andre rollespill, men har egentlig aldri sett på dette som et must for meg. Men Oblivion ser så gripende og intressant ut, så det må bare prøves ut Ocarina of Time er skrevet opp som RPG mange steder, det ahr jeg rundet.. Hmm.. La meg se, 5 ganger minst.. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Et spill i Elder Scrolls serien kan ikke bli for stort. Der har vi tanken som slo meg når jeg leste tittelen på denne tråden. Lenke til kommentar
h00v3r Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Å kjøpe Oblivion var lurt, er et spill man kan kose seg med en mørk og våt vårkveld, med peisen som knitrer og Colaen(forhåpentligvis), som står som en vakt for å ikke bli dehydrert. Hehe, var noe slikt det var med meg på Morrowind, og skal seff gjøre det samme med Oblivon Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Elsker den åpene spillestilen, mainquest i Morrowind var ganske lang og infløkt og du hadde haugevis av ting som kunne distrahere deg, det var også sjelden noe press på deg for å gjøre den, ser ut som de har endret dette. Men hovedpoenget i Elder Scroll spill er ikke mainquesten, husker første gangen jeg spillte Morrowind besøkte alle byene og rotet rundt forsjellige steder og gjorde guild quests. Første gangen jeg spiller kommer jeg trolig til å lage en allround character bue, sverd, stealth og litt magi, custum character class Tourist Det vil være sanheten Lenke til kommentar
McMental Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Blir Oblivion for stort?? Altså, jeg har en uvane med å bli litt lei av spill til tider hvis de er for store og vanskelige. Jeg har ikke spilt Morrowind, og har heller ikke planer om det. Jeg kjøper Oblivion fordi det ser utrolig gøy ut, og gameplayet.. Ja, fantastisk!! Men er det veldig vanskelig? Jeg så litt på maratonen istad, og det så litt vanskelig ut.. :!: Står det markert på kartet hvor du skal hvis du er inne i et quest? Er kartet lett tilgjengelig/brukervennlig?? Til tider så det faktisk litt boring ut med alle de menyene og tekstene.. Men det er sikkert bare gøy //Haakon 5788470[/snapback] Vik fra meg ::edit:: De av dere som bare har erfaring fra japanske rpg'er... har en overaskelse i vente Endret 22. mars 2006 av McMental Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Blir Oblivion for stort?? Altså, jeg har en uvane med å bli litt lei av spill til tider hvis de er for store og vanskelige. Jeg har ikke spilt Morrowind, og har heller ikke planer om det. Jeg kjøper Oblivion fordi det ser utrolig gøy ut, og gameplayet.. Ja, fantastisk!! Men er det veldig vanskelig? Jeg så litt på maratonen istad, og det så litt vanskelig ut.. :!: Står det markert på kartet hvor du skal hvis du er inne i et quest? Er kartet lett tilgjengelig/brukervennlig?? Til tider så det faktisk litt boring ut med alle de menyene og tekstene.. Men det er sikkert bare gøy //Haakon 5788470[/snapback] Spel som Gothic- og TES-seriane krever ein litt annan spelestil enn mange andre RPG-ar. I staden for at spelet til ei kvar tid styrar deg hit og dit, må ein utforske og finne ut meir sjølv. Det kan kanskje vere litt uvant i byrjinga, men ein venner seg til det. Trur neppe at Oblivion er spesielt vanskeleg...Morrowind var i alle fall relativt lett. Det kjem vel litt an på korleis du spelar. Der skal vere ganske mange "sidequests", so eg tippar du kan gå igjennom spelet i det tempoet du ønsker. Kay Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Takker nok engang for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå