Gå til innhold

Hente ut filer fra utildelt partisjon?

Anbefalte innlegg

Finnes det noen måte og hente ut filene fra en disk som nå ligger som en utildelt partisjon under diskbehandling? Evt. program som kan ordne dette?

Hadde en gang i tiden 2 IDE disker koblet i raid med masse filmer og musikk på! Jeg kjøpte meg ny pc og hadde ikke plass til disse diskene da! Nå har jeg fått låne min gamle pc og satt i en like stor disk for å få overført filene på den nye! De 2 IDE diskene ligger nå altså som en utildelt raid partisjon under diskbehandling i windows!

Håper på rask hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

jeg har ett lignende problem. Jeg reinnstalerte dataen med min egen nlite versjon av winxp pro.

Da jeg var ferdig så ville ikke windows lese disken. Den står som utildelt.

Det var en ganske full 300 giga..halvfull ialefall.

Er det slik at jeg må bruke en ny hd like stor for å gjennopprette dataene?

Om det er tilfelle, er det da best å ta ut hardisken og vente til jeg får en ny som er like stor?

Eller er det mulig å starte det programmet som er nevnt får å se hva den kan rette opp i og deretter gjennoppta det viktigste?

Hilsen er oppgitt fyr.

Lenke til kommentar

Hvis den står som utildelt så kan du fint ta ut all dataene fra disken. den er jo ike skadet, men siden du har byttet OS så finner ikke windows den nye disken.

anbefaler deg å kjøpe (kremt downe kremt) easyrecovery, med det programmet fikk jeg ut all data som jeg trengte. jeg skylder det en stor takk.

lykke til =)

Lenke til kommentar

hjertelig takk for svar. er jo 30 dagers versjon tilgjengelig også :)

Men kan du, eller noen andre fortelle meg akkurat hvordan jeg skal bruke programmet? jeg kan sikker finne det ut selv, er bare det at jeg er veldig redd for å gjøre noe galt.

Jeg antar foresten at jeg kan bruke programmet uten å måtte kjøpe ny 300 giga?

Lenke til kommentar

vel, jeg fant ut av trial version vs fullversjonen var litt annerledes. da jeg brukte trial så det ut som jeg ikke fikk henta ut alle filene :S men det fikk jeg gjort da jeg brukte fullversjonen.

Du bare scanner en av de "ødelagte" diskene og så huker av de filene du skal ha, easy as. så må du velge destination folder til de filene du skal hente ut.

OBS OBS: man skal helst ikke legge filer fra en "ødelagt" hdd til den samme disken. men hvis disken ikke er tilgitt et partisjonsnavn kan du heller ikke legge filer over på den tror jeg .. bare legg de på C:, en mp3spiller eller evnt ekstern disk hvis du har det..

når du har tatt over alle filene du trenger så formaterer du disken (anbefaler å ikke ta hurtig-formatering) og så kan du legge tilbake filene igjen

håper du forstod alt dette :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...