Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighets begrensning på nedlasting?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har et noe snodig problem med nettverket. Dette gjør seg først og fremst gjeldende ved bruk av Azureus (bittorrent), men også med andre nedlastinger.

Det virker som om min maskin ikke kan laste ned raskere enn rundt 50-60kB/s. Jeg har testet dette mest i Azureus, og det er mulig det er begrenset til dette programmet men jeg tror ikke det.

Om jeg har 2 torrenter på vei ned som hver for seg når 50-60kB/s så vil disse begrense seg til rundt 30 hver om jeg har begge gående samtidig. På samme måte, om jeg skrur på en hel haug med torrents så blir aldri den totale hastigheten noe høyere enn 65kB/s.

I tillegg til dette så dør nedlastingene (og da også all annen internett tilgang) i noen sekunder innimellom.

Se dette bildet for en litt mer grafisk beskrivelse av hva som skjer.

Noen som kan forklare meg hva som skjer? Ingen andre PCer på vårt trådløse nett har dette problemet.

Om noen lurer så har jeg ingen nedlastnings begrensning skrudd på i Azureus og jeg kan ikke finne noen begrensninger i software'n til nettverkskortet. Samme PC har gitt meg mye høyere hastigheter før (vi har 4mbit kabel linje, har sett over 500kB/s på Azureus), og jeg har ikke reinstallert windows. Fatter rett og slett ikke hva som er galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må innrømme at jeg bare har skumlest posten din, men det første jeg kommer på er "packetshaping", altså at din ISP overser trafikken din og har gitt deg en grense på 60kBps over torrentprotokollen.

For å gjøre en test kan du først se hvilken hastighet du får over FTP og så sette opp FTP over en sikker SSH kobling.

Lenke til kommentar

Hei,

Virker som om, at du bruker en av de default porter i Azereus (portrange 6881 - 6889).

Mange ISP'er der har strupet disse porte. Det trenger ikke å være din ISP der struper - men kan være ISP'en til dei du tanker fra).

Prøv å skifte til en annen port i Azereus til f.eks et sted mellem 49152 - 65535 - så skal du se ;-)

PS. Husk å åbne den samme port i din router.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Hei, takk for responsen.

Har litt problemer med å teste dette nå ettersom kameraten min spiller WoW på sin PC og blir litt grinete om jeg tar livet av pingen hans med Azureus, men jeg har forsøkt litt allikevel.

Har skiftet port til 243 nå (routeren takler ikke porter over 9999), men det virker som om jeg fortsatt har samme problemet. Superseed er ikke satt på. Har forsøkt å begrense antall connections til 20 pr nedlasting (stod på 100 etter at jeg økte fra 70 som var default tidligere idag i et forsøk på å fikse problemet).

Har noen link til en fil som de vet går raskt å laste ned? Har generellt opplevd dårlige resultater med speedometeret men med tanke på at jeg bor i England så er det godt mulig det ikke er linjen sin feil.

Edit: Får ca 500kbps på speedometeret, urovekkende lavt egentlig. Men lastet nettop ned nyeste ubuntu utgivelsen til laptoppen min på rundt 300kB/s så jeg vet ikke om det er noe å bry seg om.

Endret av benjamin84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...