RoosterX Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 a7v880 HK har et chipset som vil gi problemer med visse pci kort - i enkelte pci spor - eks. med hauppauge's tv kort som du har, ville jeg testet alle spor, og også sjekke at den ikke deler irq med andre enheter, måten få dette til vil väre og dra ut alle andre pci kort du måtte ha i maskinen, for eliminere problem. Jeg hadde et slikt system, tok vel ca. en uke för jeg fikk den stabil, med mer eller mindre kontinuerlig feilsöking og testing av forskjellige komponenter - tv-kort, minnehastigheter, audigy 2 kort osv osv. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Fant en side som heter eventID http://www.eventid.net/display.asp?eventid...ce=Disk&phase=1 In one case, a computer was running Windows 2000 Server that had an Adaptec 2110S Ultra3 SCSI Adapter that was being used to control separate C: and D: drives. After a while when Windows loaded, this Event ID appeared. Eventually when the computer was started up, the first drive no longer appeared in the list displayed by the SCSI Adapter and it would not boot from the C: drive. This was due to the SCSI drive being misaligned on the SCSI drive caddie rails, which caused the SCSI connector at the back of the drive to push the socket at the back of the SCSI drive caddie out of alignment. The computer manufacturer repaired the problem. Eugene (Last update 12/12/2005): I tracked this problem down to a FastTrak RAID controller on the system board that had no devices attached to it. After it was disabled in the BIOS, the problem went away. Mihai Andrei (Last update 12/9/2005): As per Microsoft: "Check the version of the SCSI controller BIOS and the device firmware revision. Contact the manufacturer for the latest updates. Check the SCSI device driver version. The SCSI driver is located in the %SystemRoot%\System32\Drivers folder. Look for the version in the file properties, and check whether the SCSI manufacturer has a newer version". See the link to "Windows Cluster Service Troubleshooting and Maintenance" to download the original white paper. Peter Van Gils (Last update 5/25/2005): On our HP cluster with MSA1000 SAN, one of the nodes showed more disks in Device Manager than the other, while he was the passive node at that time. Only the passive node reported event id 15, normally 4 times (once for every logical drive). Those extra disks were malfunctioning according to Device Manager, so I deleted (uninstalled) them, ran “scan for hardware changes”, and he found no new hardware. The errors never returned. Adrian Grigorof (Last update 4/1/2004): See the comments for event id 15 for scsi driver. Ionut Marin (Last update 8/30/2003): As per Microsoft: "The device either timed out or is not present". See MSW2KDB and M311081 for details on this event. Adrian Florin Moisei (Last update 5/19/2003): See M259237. Anonymous In my case, the device referred to is a DVD-RAM drive. This error appears pretty regularly, but it doesn't seem to indicate any problems, as far as I can tell. One theory I have is that the device does take a little longer to become ready than windows is willing to wait (this is on a very fast machine, but that shouldn't make a difference). Jürgen Reithmayr This error appeared when I removed one of my hard disks from a mirrored volume. Jeg har en identisk HD liggende og skal prøve med den. Kobler også i fra den optiske enheten, skal melde tilbake med resultater. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Samme feilmelding med harddisk nr 2 Bytter om minne med min andre maskin.... Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Samme fielmelding etter minne bytte også! Prøver nå en IDE harddisk, og skal koble ut SATA disken og kontroller.... Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Denne feilen i System gikk bort etter at jeg byttet harddisk fra SATA kontroller til ÌDE kontroller: Hendelse-ID: 15 Har ikke tilgang til enhet \Device\Harddisk0\D ennå. Jeg har siste versjon BIOS og SATA Raid drivere..... Har jeg feil på hovedkortet? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Høres ut som det er problemer med SATA kontrolleren på hk ja. Det stod vel no sånt i feilsøkingen, gjorde det ikke? Hdd funket på andre maskiner uten problem, og du har sjekket alle ledninger.. Da gjenstår nok bare kontrolleren vil jeg tru... Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Høres ut som det er problemer med SATA kontrolleren på hk ja. Det stod vel no sånt i feilsøkingen, gjorde det ikke? Hdd funket på andre maskiner uten problem, og du har sjekket alle ledninger.. Da gjenstår nok bare kontrolleren vil jeg tru... 5830923[/snapback] Det refereres til feil på kontrollere, slik som SCSI, raid, SATA raid. Mulige løsninger som det påpekes er oppdatering av kontroller biosen, iom at jeg har den siste biosen fra ASUS versjon 1009 regner jeg med at den skal være oppdatert. De har en beta versjon som er nyere, men hvet ikke om denne fikser problemet. Jeg skal poste et spørsmål på ASUS sitt forum, og høre om de kjenner problemet(har hatt dårlig svar respons der tidligere får prøve igjen..) Har kun et HK med SATA , men siden begge HD får samme feilmelding regner jeg med at hardiskene er iorden Har sjekka koblinger og alt skal være riktig tilkoblet. Jeg koblet til den ene SATA Hardisken som nummer to til min 120GB IDE harddisk, og fikk da igjen samme feilmelding Skal gi beskjed om hva ASUS sier Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Ok, da var problemet løst!! Fikk et tips om å laste ned drivere fra VIA sine nettsider isteden for fra ASUS, disse virket!! Nå er Feil Event ID: 15 -Disk borte fra System.... Skal koble over til kun SATA igjen som nr 1 HD, og se om alt er i orden fremdeles ;-) Lenke til kommentar
Battone Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Ok, da var problemet løst!! Fikk et tips om å laste ned drivere fra VIA sine nettsider isteden for fra ASUS, disse virket!! Nå er Feil Event ID: 15 -Disk borte fra System.... Skal koble over til kun SATA igjen som nr 1 HD, og se om alt er i orden fremdeles ;-) 5838834[/snapback] Merkelig egentlig, om asus vet om dette problemet og ikke informerer bedre, i det minste har VIA sin driver/bios på sine sider.... hmm Endret 30. mars 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Kan du lime inn screendump av enhetsbehandling.. Kent 5790164[/snapback] Hei kan du forklare hvordan jeg kan få screendump til å vises i posten min Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Nå er alle system og program feil fjernet!! Men nå er det svart skjerm ved film avspilling og bruk av WinTV-PVR-USB2.0, kun lyd :-(. Har satt bios instillinger til defult men det hjalp ikke!! Det positive med WinTV var at den tregheten i menyene til Windows er borte, men altså ingen bilde... Ghosta maskinen på nytt og la inn WinDVD, men også her gir det sort skjerm med kun lyd. Endret 1. april 2006 av Gunsmoke Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Dobbel post Hvorfor vil ikke bildene vises i posten?? Trenger noen råd for å få dette til 5792017[/snapback] Bilde filene må være i .jpg format Takk til HoaXed på forum support Lenke til kommentar
Battone Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Du mangler rett codec da.. bruk gspot til å finne ut hvilken codec du mangler, ev. last ned ffdshow, den tar de aller fleste formatene.. Og det med at man kun fikk index.php ved nedlasting av diverse formater var en feil i forumet som ble fikset.. Men det er kun .jpg som kan vises direkte i forumet.. *********** PS; du bør ikke si at skjermen blir svart, du bør heller si at du ikke får bilde kun lyd, for om du får svart skjerm så er det et større problem.. Endret 4. april 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Du mangler rett codec da.. bruk gspot til å finne ut hvilken codec du mangler, ev. last ned ffdshow, den tar de aller fleste formatene.. Og det med at man kun fikk index.php ved nedlasting av diverse formater var en feil i forumet som ble fikset.. Men det er kun .jpg som kan vises direkte i forumet.. *********** PS; du bør ikke si at skjermen blir svart, du bør heller si at du ikke får bilde kun lyd, for om du får svart skjerm så er det et større problem.. 5866728[/snapback] Stemme det jeg har lyd, og må avslutte med ctrl+alt+del Har ikke WinDVD codec med i installeringen? Skal prøve å nstallere ffdshow... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå