Gunsmoke Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Kjøpte et nytt ASUS A7V880 Socket A hovedkort. PC'en virker greit utenom ved bruk av WinDVD eller Windows Medieplayer. Da spilles det bare av lyd men ingen bilde. Skjermen blir helt svart og kun pekeren fungerer. Må trykke Ctrl-Alt-Delete for å restarte maskinen(Må gjøre det i blinde, ingenting vises på kjermen). Har installert WinDVD flere ganger(Ghoster maskinen!!) og har også installert nNvidias Pure video dekoder, samme resultat. Mistenker HK fordi alle de andre komponentene er prøvd i andre maskiner, hvor de har fungert over lang tid... Har også andre problemer med maskinen, den vil ikke boote med Hauppauge WinTV-PVR-500-MCE TV kort, og blir veldig treg med WinTV-PVR-USB2 tilkoblet USB 2.0 bussen(scrollling og menyene i windows går mye tregere). Kjører med siste versjon BIOS fra ASUS.. Noen forslag på ting å gjøre her før eventuell retur av HK, noe jeg ikke har tengt på? Endret 21. mars 2006 av Gunsmoke Lenke til kommentar
Battone Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Høyreklikk på min datamaskin >> Behandle >> hendelsesliste >> system/program Så får du opp litt info, om det er system eller program.. Kan hjelpe litt mer ut fra det.. *********** Alternativ 2 er å gå inn på dxdiag... START >> kjør >> skriv dxdiag Så ser du om det er noen konflikter.. Endret 21. mars 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Høyreklikk på min datamaskin >> Behandle >> hendelsesliste >> system/program Så får du opp litt info, om det er system eller program.. Kan hjelpe litt mer ut fra det.. *********** Alternativ 2 er å gå inn på dxdiag... START >> kjør >> skriv dxdiag Så ser du om det er noen konflikter.. 5788392[/snapback] Skal prøve det Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Direct X'en var det ingen feil rapportert, men på system var det flere feil. Disse feilene gikk igjen på I/O, kunne ikke skrive til HD. Ved program var det flere Advarsler.... Sier dette deg noe? Skal ta og lime inn alle meldinger i et word og poste det her!! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Om mulig gi all info, feil- id etc... Kan være både hdd feil og ram feil... Om du har 2 rambrikker, så kan du prøve å ta ut ene, og om du kun har en så prøv å flytt den i en annen slot.. *********** Alternativ 2 om hdd feil.. skriv chkdsk c: der du skrev dxdiag.. Alernativ er å høyreklikke på den partisjonen du har systemfilene >> egenskaper >> verktøy >> feilsøking... Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Om mulig gi all info, feil- id etc... Kan være både hdd feil og ram feil... Om du har 2 rambrikker, så kan du prøve å ta ut ene, og om du kun har en så prøv å flytt den i en annen slot.. *********** Alternativ 2 om hdd feil.. skriv chkdsk c: der du skrev dxdiag.. Alernativ er å høyreklikke på den partisjonen du har systemfilene >> egenskaper >> verktøy >> feilsøking... 5789701[/snapback] Her er system lista: Type Dato Tid Kilde Kategori Hendelse Bruker Datamaskin Feil 21.03.2006 20:47:44 disk Ingen 15 I/T ASUS-HTPC Feil 21.03.2006 20:47:00 disk Ingen 15 I/T ASUS-HTPC Endret 3. april 2006 av Gunsmoke Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Program lista: Type Dato Tid Kilde Kategori Hendelse Bruker Datamaskin Informasjon 21.03.2006 20:33:24 DrWatson Ingen 4097 I/T ASUS-HTPC Feil 21.03.2006 20:33:22 Application Error Ingen 1000 I/T ASUS-HTPC Endret 3. april 2006 av Gunsmoke Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 check disk gikk glatt igjennom Skal kjøre memtest... Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Kan du lime inn screendump av enhetsbehandling.. Kent Lenke til kommentar
Battone Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Helst info om kun de røde og gule i hendelsesliste... De andre er mer eller mindre harmløse... Jeg tar en av problemene om gangen og ser om det løser seg etterhvert.. Advarsel 25.02.2006 14:59:44 Userenv Ingen 1517 SYSTEM ASUS-HTPC Kan være så mye, men prøv å kjør denne... User Profile Hive Cleanup Service Om dette ikke funker mot denne, hvilken AV har du, prøv å avinstaller og prøv en annen... ********************* Den mest seriøse er nok denne for det.. Feil 21.03.2006 20:47:44 disk Ingen 15 I/T ASUS-HTPC I og med at du ikke fant noe feil gjennom chkdsk, så heller jeg mot minne... Høyreklikk på den, trykk egenskaper og se hva som kommer opp i beskrivelse... Fra microsoft; Event ID: 15Source: [scsi miniport driver] Description: The device, \Device\ScsiPort1, is not ready for access yet. Event ID 15 indicates that the device is not ready. This can be the result of SCSI host adapter configuration issues or other problems. Check with the manufacturer for updated firmware, drivers, or known issues. This could also indicate a malfunctioning device. This error occurs at the device level; the cluster software is not likely to be involved. Event ID 15 may also be accompanied by these error messages from the Cluster service: 1. Troubleshooting event id 15.. 2. Troubleshooting event id 15. Ville gått inn i bios og sjekket om du har disablet noe, ev. enablet noe som ikke skal være det... Endret 21. mars 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Helst info om kun de røde og gule i hendelsesliste... De andre er mer eller mindre harmløse... Advarsel 25.02.2006 14:59:44 Userenv Ingen 1517 SYSTEM ASUS-HTPC Om dette ikke funker mot denne, hvilken AV har du, prøv å avinstaller og prøv en annen... ********************* Den mest seriøse er nok denne for det.. Feil 21.03.2006 20:47:44 disk Ingen 15 I/T ASUS-HTPC I og med at du ikke fant noe feil gjennom chkdsk, så heller jeg mot minne... Høyreklikk på den, trykk egenskaper og se hva som kommer opp i beskrivelse... 2. Troubleshooting event id 15. Ville gått inn i bios og sjekket om du har disablet noe, ev. enablet noe som ikke skal være det... 5790307[/snapback] Ja nå har jeg satt BIOS til default, og dette fikset video avspillingen, slik at MPEG filer spilles fint av i WinDVD Følgende Program feil/Advarsler ....og System Feil: Mens jeg forsøkte å overføre en 4Gb fil fra min eksterne HD via USB2.0, fikk jeg denne feilmeldingen: Disse feilmeldingene ved forsøk på å starte ASUS oppdaterings tjeneste program: Tilslutt Enhetsbehandling: "hvilken AV har du" -hva mener du her? Da har jeg lært meg å ta skjerm print, og legge inn bilder i posten(ikke helt det nei) Fikk det til med litt hjelp fra forum support Endret 4. april 2006 av Gunsmoke Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Dobbel post Hvorfor vil ikke bildene vises i posten?? Trenger noen råd for å få dette til Endret 22. mars 2006 av Gunsmoke Lenke til kommentar
Battone Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 har samme problemet, får bare index.php... Er litt usikker på hva dette er... Bra du får til avspillingen ihvertfall... AV er antivirus... Skal til lege nå så får se på det litt senere... Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Høyreklikk på min datamaskin >> Behandle >> hendelsesliste >> system/program 5788392[/snapback] Takk til deg Dre@mlord for all hjelp Bare lurte på en ting her. Disse feilene og advarslene som ligger på Program og System, i et bra system skal det ikke være noen slike i det hele tatt? PS legger til at memtest+ gikk over natten i DOS og fant ingen feil i minne... Endret 23. mars 2006 av Gunsmoke Lenke til kommentar
Battone Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jupp, i et "friskt" system skal det ikke være noen advarsler, hverken røde eller gule... Du kan i utgangspunktet finne løsningen på problemene som kommer opp i hendelsesliste gjennom google søk.. Er egentlig ganske enkelt.. Bare legge inn kilde og hendelses id, trenger du flere søkekriterier finner du dem i beskrivelsen som jeg nevner.. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Kom med litt tilbakemeldinger om du får vekk noen av advarslene.. eller om du fortsatt har problemer.. Hsuk på at når du satt bios til default har du mest sannsynlig klokket ned prosessor/minne... Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Gå inn på egenskaper for skjermkortet og skru av video optimaliseringsteknologien som jeg tror skjermkortet ditt har. Jeg hadde samme problemet med mitt Asus A8n-sli og Asus 7800GTX. Slo av "Asus splendid" og vips så forsvant hele problemet.... Utrolig irriterende, skulle tro det ikke var mulig på en moderne maskin. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Kom med litt tilbakemeldinger om du får vekk noen av advarslene.. eller om du fortsatt har problemer.. Hsuk på at når du satt bios til default har du mest sannsynlig klokket ned prosessor/minne... 5801166[/snapback] Har fremdeles følgende systemfeil: Hendelse-ID: 15 Har ikke tilgang til enhet \Device\Harddisk0\D ennå. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Gå inn på egenskaper for skjermkortet og skru av video optimaliseringsteknologien som jeg tror skjermkortet ditt har. 5801223[/snapback] Gjør jeg dette via Catalyst control center? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Har ikke ati for øyeblikket så kan dessverre ikke hjelpe deg så meget, men regner med du går inn på dette ved å høyreklikke på skrivebordet>> egenskaper>> innstillinger >> avansert >> Deretter trykke på der navnet til skjermkortet kommer opp.. Så er det bare å leite.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå