syklitengutt Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Har en HDD på 200 gig men bruker kun 90 gig. Kunne tenke meg å reesize denne disken til 200 gig. De siste 110 gigene er upartisjonert. Er det noen fare for å miste filene på disken ved en repartisjon? Lenke til kommentar
helge_tore_hoyland Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Dersom du snakkar om ein repartison og ikkje resizeing kjem du til å miste dataene dine. Men der finst alternativ. Men det kjem ann på kva for distribusjon du nyttar. Dersom du nyttar filsystem som Partition Magic 8 støttar er det den tryggaste måten (uavhengig av distribusjon). Kostar ca 350,- å få tak i denne. Partition Magic støttar vertfall ext2 og ext3. Endret 21. mars 2006 av helge_tore_hoyland Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 var resizeing jeg mente. bruker ubuntu.... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Det finnes da gode innebygde verktøy for resizing? Om du bruker LVM burde det være überenkelt... Anbefaler å ligge langt unna partition magic - den har spist partisjoner for meg og folk jeg kjenner før. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 men gparted vil funke? Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 så det funker med rezise av en partisjon uten å miste dataene? Med gparted Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Gparted funker utmerket. Merk at partisjonen kan ikke være montert, så du må kanskje til med en livecd. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 skal gå bra det. er bare filmer og lyd på den. Er hdb for å si det sånn, en egen mediadrive. Men den begynner å bli litt full. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 SystemRescueCD har et grafisk partisjoneringsprogram, tror det tar NTFS også. Det har i allefall aldri svikta meg. Grunnen til at NTFS-support er en smule flaky i alle sånne programmer er at ms ikke gir ut dokumentasjon for filsystemet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå