Gå til innhold

Canon 350D med Sigma 17-70


Anbefalte innlegg

Hmmm, det virker som om det er blitt fryktelig kranglete her på forumet i det siste. Synes vi skal forsøke å holde oss litt i skinnet mht personangrep, men det er heller ikke nødvendig å forsvare sine meninger som om det var våre barn vi snakket om.

Ellers må jeg få nevne at jeg personlig bare har god erfaring med Sigma og Canon. Problemet med fokus er noe importøren av Sigma har vist stor fleksibilitet i forhold til sine kunder. Det er stort sett snakk om chipping, og importøren strekker seg langt for å imøtekomme kundens krav. I tillegg virker det som om Sigma har tatt seg skikkelig sammen i forbindelse med dette objektivet. Det kan virke som om dette objektivet er ment som en Canon-killer, og at de derfor er mer nøye med kvalitetskontrollen. Det er engang slik at alle produsenter har mer og mindre vellykkede produkter. I dette tilfellet skjerper kanskje Sigma seg ekstra, fordi det utgjør en perfekt partner til Eos 30D og 350D, som i utgangspunktet er mye bedre enn den optikken Canon kan tilby i prissegmentet.

Kjøp den Sigmazoomen. Tror ikke du finner noe som tilfredstiller mer i prisklassen under 3k, og det utgjør en veldig klar forbedring i forhold til kitzoomen. Hva jeg mener om kitzoomen trenger jeg ikke gjenta i denne tråden. Det er nok almennt kjent etter hvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har helt rett, PMnormal. Det er ingen grunn til å krangle. Det er bare det at jeg reagerer med sterk irritasjon når folk går til direkte angrep på meg ved å kalle mine meninger for tåpelige, naive, tull og så videre. Når vedkommende videre angriper mitt arbeidssted, som jeg på ingen måte representerer her på forumet, så er det dråpen som får begeret til å flyte over.

 

Som tidligere sagt... Sigma har god optikk, på lik linje med Canons objektiver. Så lenge de har gjort seg flid med kontroll så er dette 17-70 objektivet et godt kjøp. Om de har bedret seg på punktet med kompatibilitet gjenstår å se... det vet selv ikke Sigma da de ikke har kjøpt "oppskrift" fra Canon. Forhåpentligvis så har ikke Canon lagt opp til så mye mer i EOS objektivene sine som Sigma ikke har snappet opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...