el_salvad Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 http://www.hkepc.com/hwdb/am2-4800-1.htm Socket 939 vs Socket AM2 @ X2 4800+ @ DDR2-800. Mange ganger dårligere enn Socket 939, og på det beste bare et par prosent i ytelses-fremgang. Tror ikke AM2 vil ha noe som helst å stille opp mot Conroe etc. Ikke med den line-up'en AMD har til Q2'2007 heller spør du meg. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jepp ! Intel blir nok kongen på haugen nå og levetiden for Socket 939 øker... Kan ikke se noe grunn til å bytte ut AMD-systemer @ 3500+ og oppover mot M2 når den sleppes ut til sommeren... Lenke til kommentar
O.J Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Kan stemme det du sier der, men skal du kjøpe et nytt AMD system bør man gå for AM2. Har man et amd system med 3500+ og oppover er det ikke noen grunn til å oppgradere på en stund uansett, med mindre man er en hardcore gamer. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Ellers så er man så heldig som meg, som har et 939 HK med M2 utvidelses-spor Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Ja det sporet er veldig mye vits i. Eg har sett bilder av kordan det kommer til å se ut, tipper du kjøper nytt hovedkort uansett eg Ekspansjonskortet er nesten like stort som hovedkortet ditt er i utgangspunktet, og det kommer tett inntill grafikkortet. Helt ubrukelig spør du meg. Når det gjelder temaet her, har folk trodd AMD-prosessorene ble noe raskere fordi de går over til DDR2? Alle tester viser jo at det bare er noen få prosent ekstra ytelse om man øker minnebåndbredden med 50% på Athlon 64-arkitekturen. AMD går nå over til DDR2 fordi det er lavere priser enn "gammel" DDR, ikkje fordi det er noen ekstra ytelse å hente. Og fordi det faktisk er folk som velger Intel fordi Intel bruker DDR2 og de tror at det gjør PCen bedre enn om de velger AMD med DDR. AMD må ha ett ess i ermet dersom de skal klare å stille opp mot ytelsen til Intel sin nye arkitektur. Bare å gå over til DDR2 vil ikkje hjelpe så mye at det monner. Tipper AMD må øke klokkefrekvensen mere enn det planene viser i dag for å henge med. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Noen som vet om de kommer sterkere tilbake Q1'07 da? Jeg så det roadmappet, men det kan jo alltids skiftes. Tenkte på å kjøpe AM2 Etter Jul, og før Tg07. (sitter for tiden på P3....) Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Må nok bare vente på K8L(om ryktene er sanne) som kommer løpet av 2007. AMD's next CPU: K8L Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er enig med andre her 2007 er nok da jeg også kommer til å gå over til AM2, grunnet det blir ikke noe betydelig forskjell mellom 939 og AM2 i begynnelsen. Barnesykdommer vil jeg også helst slippe. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er enig med andre her 2007 er nok da jeg også kommer til å gå over til AM2, grunnet det blir ikke noe betydelig forskjell mellom 939 og AM2 i begynnelsen.Barnesykdommer vil jeg også helst slippe. 5789231[/snapback] hvilke barnesykdommer tenker du på? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er enig med andre her 2007 er nok da jeg også kommer til å gå over til AM2, grunnet det blir ikke noe betydelig forskjell mellom 939 og AM2 i begynnelsen.Barnesykdommer vil jeg også helst slippe. 5789231[/snapback] hvilke barnesykdommer tenker du på? 5789791[/snapback] Vel ! Minnekompatilitet har jo vært et problem med "nye arkitekturer"... Bios er annen ting, se bare på Abit NF7 serien, kom ny bios nesten hver uka :!: Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg er litt gla nå egentlig. skal på utveksling til USA neste skole år og da er jeg hjemme til sommeren 07. først da jeg skal kjøpe NY!! PC YAY Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 huh... midt i ett bytte fra 478 til 939 jeg. kommer IKKE til å bytte til am2 med det første for å si det sånn! Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 eXa: Sitter på P3, skal kjøpe en billig 939 etter sommerferien, og kommer kraftig tilbake med AM2 Q2`07 Så igrunn kommer ikke jeg heller til å bytte på lenge. Vente på at AM2 blir kvitt barnesykdommer, og får bedre prosessore på markedet. Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg er enig i det de andre sier at det ikke er noe vits i å bytte ut AMD 64 3500+ og oppover enda. Bedre å vente egentlig. Personlig gikk jeg nettopp fra Socket 478. 2.8 GHZ 533 MHZ FSB til Socekt 939. AMD 64 3500+. Jeg ser på denne CPU`en som rimelig bra, og jeg har iallefall ikke bruk for noe bedre. Med den CPU`en som jeg har og med 1 GB ram, så ser jeg ikke på dette som noen dårlig maskin egentlig. Den klarer noe de spillene jeg har prøvd ganske bra også. Muligens litt på siden av temaet MEN: Noen som med hånda på hjerte kan si at man har brukt for DualCore CPU når det gjelder spilling. Eller det det noen med DualCore CPU nå, som kan med hånda på hjerte si at de virkelig har hatt bruk for det i det siste? Vet dere hva? Det tror jeg ikke, faktisk. Hadde aldri noe problem med min gamle 2.8 GHZ med 1 GB ram å kjøre alle Office Programmene, Winamp, Photoshop og Macromedia Programmene samtidig. Riktignok brukte den da litt ram, men sånn skal det være. Det er jo ikke noen PUSSLE programm vi snakker om her . Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Mange ganger dårligere enn Socket 939, og på det beste bare et par prosent i ytelses-fremgang. Hvordan i huleste kan du si "mange ganger dårligere"? Har du i det hele tatt sett på tallene? De er så godt som identiske over hele linjen - og det med et modent hovedkort med en moden prosessor vs. et uferdig hovedkort og en uferdig prosessor. Litt tidlig å dømme AM2 nord og ned, eller hva? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Har ikke sett noen tilfeller det AM2 presterer dårligere enn 939. er stort sett bare fordeler ved å kjøpe AM2 når man skal kjøpe nytt, jeg kommer ikke på noen ulemper. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Ser ikke de store fordelene heller da men. Og om cpuen og hk må modnes vet nå ikke jeg, men er det ikke nForce4 som skal brukes. Og en cpu med en minnekontroller som er byttet? Tror nok en del som hadde tenkt å oppgradere til AM2 heller går til intel sin conroe hvis tallene som har kommet til nå stemmer. (Jeg er ikke intelfan ffs. Jeg har AMD i Spillpcen, servern og den bærbare) Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Mange ganger dårligere enn Socket 939, og på det beste bare et par prosent i ytelses-fremgang. Hvordan i huleste kan du si "mange ganger dårligere"? Har du i det hele tatt sett på tallene? De er så godt som identiske over hele linjen - og det med et modent hovedkort med en moden prosessor vs. et uferdig hovedkort og en uferdig prosessor. Litt tidlig å dømme AM2 nord og ned, eller hva? 5800770[/snapback] Hva er det du snakker om? Det sttår jo svart på hvitt at den ikke yter mye bedre enn Socket 939. Og uferdig hovedkort og uferdig prosessor? Tror du virkelig at AMd sitter med "uferdige" produkter, 3 mnd før lansering? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 For meg ser det ut som om denne overgangen blir samme som AGP>PCI-E. Ingen grunn til å oppgradere med det samme, skal man oppgradere alikevel så er det bare å kjøpe AM2. staljin Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Og uferdig hovedkort og uferdig prosessor? Tror du virkelig at AMd sitter med "uferdige" produkter, 3 mnd før lansering? Tror du AMD sitter på ferdige produkter i 3 mnd før de lanserer dem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå