Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP, ruter og nedlastning

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på jakt etter en trådløs ftp server til hjemmet som skal være tilgjengelig når jeg er ute og reiser også.

Men jeg kan ikke ha en stor pc stående og dure ettersom jeg har kjæreste.

Jeg har tittet litt på asus wl-500g. Den ser bra ut, med printserver og ftp tilgang.

Men ikke så bra ut som asus wl-700 som angivelig skal ha nedlastnings egenskaper.

Kommer den noen gang til å komme ut?

Jeg har også sett på D-Link 600g. Men har ikke fått tak i om den har nedlastnings funksjonalitet eller printserver.

Er ikke redd for å endre firmwaren for å få mer funksjonalitet, men det er viktig at den er stabil og funker med nextgentel.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FTP tilgang? Ingen av de boksene du viser til er ftp/filservere*. Alle rutere gir derimot FTP tilgang så lenge de kan rute porten videre til en FTP server.

Dersom du har en ruter med VPN funskjonalitet kan du riktignok koble deg til denne, men skal du ha FTP må du jo også ha en FTP server koblet til ruteren.

Du kan kanskje koble en ekstern USB disk til en av de ruterne, men kunne ikke umiddelbart se at de støttet noe sånt. Kan være jeg driter meg ut nå, men jeg gadd ikke lese manualene il de ruterne :)

Bygg deg en ekstremt stillegående PC som kan stå som FTP server :thumbup:

Ellers kan det virke som om det du er ute etter er NAS

http://www.hardware.no/search.php?stringQuery=NAS

Edit: Mjo, litt googling førte til at det ser ut som om wl500g har innebygget FTP server og at man kan koble til en USB harddisk med litt triksing. Det var jo utrolig stilig. Men det er begrenset til 200GB og Read Only? :hmm:

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...