Gå til innhold

Ny pda - wlan, blåtann osv...

B4stian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har Qtek 9100. Jeg kunne ikke vært foruten fulltastatur på en PDA...

5788565[/snapback]

Jo, du sier noe der...

Er ikke også de knappene også en del større enn de fleste har?

EDIT: Begge disse to vi snakker om her (9100 og S200) har jo ganske "trege" cpu'er på kun 200 MHz, hvordan vil jeg merke dette?

Er det noen andre dere kunne anbefalt istedenfor?

Endret av datating
Lenke til kommentar

1) Skype fungerer utmerket hvis du overklokker den. Ellers jobber Skype med å få ned systemkravene. Merk at Skype har hatt litt problemer med stabilitet på Windows Mobile 5.0, men nå kommer det seg...

2) Forskjellen mellom I-mate og Qtek er minimal. Qtek'en er stort sett litt billigere. Selv har jeg en Qtek 9100 og er meget fornøyd med supporten fra Dangaard.

3) Knappenstørrelsen er kanskje ikke så mye større (men litt), men tastaturet skjules noe som gjør den mindre når man skal ta den med seg.

4) Jeg merker ikke noe til at prosessoren er på 200 MHz, men nå kjører jeg ikke vanvittig tunge applikasjoner heller. Jeg kjører fint IE, Word og Excel samtidig uten problemer. ScummVM (med Day of the Tentacle) og Age of Empires fungerer utmerket. :)

Lenke til kommentar
Skype works, although CPU usage is about 95%. You may need to turn off echo-cancellation in order for it to function within the CPU's capabilities. The version of Skype included with the i-Mate K-JAM _may_ be more optimized for the OMAP processor than the downloadable XScale version.

Men noen modeller av K-Jam har ikke med Skype...

Lenke til kommentar
Skype works, although CPU usage is about 95%. You may need to turn off echo-cancellation in order for it to function within the CPU's capabilities. The version of Skype included with the i-Mate K-JAM _may_ be more optimized for the OMAP processor than the downloadable XScale version.

Men noen modeller av K-Jam har ikke med Skype...

5793504[/snapback]

Men man kan vel laste det ned å kjøre programmet?

---

Noen som vet hva som er forskjellen i softwaren på k-jam og 9100?

Lenke til kommentar

Ja, da var 1 stk. Qtek 9100 + 1024 mb minnekort på vei... har det nok til lørdag. :)

Men når jeg skal legge over filmer på den som jeg har i ganske mange ganger høyere oppløsning enn hva pda'en har... hvilket program er å anbefale for å endre størrelsen? Og er det 320x240px som jeg skal bruke?

Lenke til kommentar

PocketDivXEncoder! Gratis, bra og forholdsvis raskt! :)

Og oppløsningen er 320x240, men TCPMP endrer størrelsen slik at de passer. TCPMP har også støtte for de fleste vanlige codec'er, og anbefales på det sterkeste. :)

EDIT: En ting til! Hvis du ikke har nyeste ROM på din nye Qtek 9100, så for all del legg den inn. Den blir 100% stabil og raskere. Forutsatt at du har en Dangaard-telefon, så finner du den her: ROM versjon 2.18.7.4. :)

Endret av moskus
Lenke til kommentar
PocketDivXEncoder! Gratis, bra og forholdsvis raskt! :)

Og oppløsningen er 320x240, men TCPMP endrer størrelsen slik at de passer. TCPMP har også støtte for de fleste vanlige codec'er, og anbefales på det sterkeste. :)

EDIT: En ting til! Hvis du ikke har nyeste ROM på din nye Qtek 9100, så for all del legg den inn. Den blir 100% stabil og raskere. Forutsatt at du har en Dangaard-telefon, så finner du den her: ROM versjon 2.18.7.4. :)

5803060[/snapback]

Kjøper Qtek 9100 fra komplett, da kan jeg bruke den?

Lenke til kommentar
Nei, så vidt jeg vet så er det Brightpoint som er Kompletts forhandler. Men da finner du ROM-oppdateringen her: www.qtek.no. Bare registrer deg og hent ned (ha klart IMEI-nummeret). :)

5804325[/snapback]

Ok, takk for all hjelp.

Gleder meg som en liten unge til den kommer (mest sannsynlig i morra). :)

Lenke til kommentar
Nei, så vidt jeg vet så er det Brightpoint som er Kompletts forhandler. Men da finner du ROM-oppdateringen her: www.qtek.no. Bare registrer deg og hent ned (ha klart IMEI-nummeret). :)

5804325[/snapback]

Har registrert meg og fyllt inn opplysningene på myqtec, men når jeg legger til imei-nummer så oppdaterer den seg ikke se det legger seg ikke til... noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...