Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

jeg tenkte dette var den beste plasseringen når det gjaldt spørsmål ang. xml.

Jeg sitter og prøver å forstå en xml fil jeg har her. Har klart å forstå hele foruten noen linjer.

<home>
....
</home>

Noen som kan forklare hva denne betyr og hva den gjør?

I mellom <home> finnes <title> <author> osv osv.

er bare snakk om <home> og </home> jeg sliter med.

På forhånd takk

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel sånn som jeg har forstått xml så har strukturen bare noe å si på hvordan du leser det .... så hvis jeg leser home som landet det jeg kommer fra så er det ok.. etter xml standarden.. men det finnes ulike XML formater som fks bruker til nyheter og andre ting..... og da er det mulig å finne ut hva home er

kort: hva som betyr hva er definert utifra hvilke type xml du har.. og det er ikke mulig utifra det du har posta

Lenke til kommentar

ok.. fila heter nemlig test.home.xml og er laget for Windows Mobile 5.0.

Det er en definisjon av homescreen.

<?xml version="1.0" ?>
<home>
<author>testing</author>
<title>Test2</title>
<version>1.0</version>
<default target-width="240" target-height="320" font-face="nina" font-size="12" font-weight="normal" padding-left="4" padding-right="4" bgcolor="transparent" fgcolor="#FFFF00" padding-top="2" b-border-color="transparent" b-border-width="0">
<format state="selected" fgcolor="#FFFFFF" />
</default>
<background bgimage="main.jpg" valign="bottom" />
</home>

Lenke til kommentar

xml er en tre-struktur .. disse sub-elementene (version, author o.s.v.)hører (tydligvis) til under ett rot-element, og derfor må man plassere dem under et slikt et .. hvis ikke ender man opp med flere rot-elementer, og dermed flere trær som ikke "hører sammen"

slike dokumenter har ingen predefinert mening i seg selv, det er opp til den som bruker dem å definere dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...