Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bygge om en Gti 8v til 16v?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Golf gti 8 v, 96modell. men synes den går litt tregt.

har derfro lyst til å få en 16v motor? :dontgetit:

noen som vet hva jeg må gjøre da, hva som må skiftes, og hva som passer/ikke passer? :roll:

kristine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sant nok, og eg vurderer det.

men tingen e at eg liker selve bilen så godt. den e strøken og fin..vil ikke kvitte meg med bilen, kun motoren. :)

eller så kommer eg til å trimme den...skifte kammer osv.. :ermm:

Lenke til kommentar
sant nok, og eg vurderer det.

men tingen e at eg liker selve bilen så godt. den e strøken og fin..vil ikke kvitte meg med bilen, kun motoren. :) 

eller så kommer eg til å trimme den...skifte kammer osv.. :ermm:

5791850[/snapback]

Du kan jo gjøre det vanligste da, som folk flest nøyer seg med! :p

Kammer, filter, eksos, dyser å promming! :-D det hjelper i de fleste tilfeller endel. hvertfall på en så liten å lett bil.

Er ikke mye man skal gi for et turbokit heller i disse dager!

Men må si meg enig med Dan Stamnes at jeg ville heller gått for en VR6 eller G60 Rally med 4trekker å alt! :p

Lenke til kommentar

grett nok det ja, men skal ha bilen. kommer ikkje til å kjøpe meg ny bil. kommer kanskje til å hive en vr6 motor oppi, men selve bilen skal jeg ha..

dette høres sikker ganske dumt ut, men har lyst å prøve... lite prosjekt...

vet jeg kan få bilen til å gå bedre med å skifte kammer, eksos,filter og alt det der, men først vil jeg vita hva som må til for å få en 16v motor nede i den. hva som må skiftes og hva jeghar fra før av.. det er mange som sier at jeg må skifte selve hjernen og topp pakningen..

Lenke til kommentar
grett nok det ja, men skal ha bilen. kommer ikkje til å kjøpe meg ny bil. kommer kanskje til å hive en vr6 motor oppi, men selve bilen skal jeg ha..

dette høres sikker ganske dumt ut, men har lyst å prøve... lite prosjekt...

vet jeg kan få bilen til å gå bedre med å skifte kammer, eksos,filter og alt det der, men først vil jeg vita hva som må til for å få en  16v motor nede i den. hva som må skiftes og hva jeghar fra før av.. det er mange som sier at jeg må skifte selve hjernen og topp pakningen..

5797956[/snapback]

tjah.. dette går vel på det vanlige digiII nettet...

det innbærer vel at du må ha annen bensinpumpe. andre dyser. andre bremser, ledningsnett..

og hele blokka med topp.. 16v har underspyling av stempler, noe 8v ikke har.. det vil derfor bli et lite problem.. er mye anna å bytte og.. letteste vil være og få tak i en komplett delebil.. å samle deler vil bare bli mye dyrere og vanskeligere å få til å passe korrekt!

delebil fåes kjøpt i tyskland for en slikk og ingenting..

i reine deler (dvs du kjøper del for del du må ha).. så vil prisen bli sånn ca rundt det en original golf koster... men du kan fort sleppe unna med en 50 000 på å importere en delebil...

Lenke til kommentar

takker for et vetig svar!!:)

jeg er svært interessert i tips og informasjon om dette, og er svært gla for at folk gidder å svare.

det er forresten glømmesak i å bytte selve bilen, den skal jeg har uansett!:):)

jeg vet at det er mye eg bytte, og at det kommer til å bli dyrt. jeg kommer helt sikkert ikke til å gjøre noe som helst med motoren ennå, men en dag kanskje.. jeg er bare svært interessert i å vite hva som må gjøres og ikke...

så jeg takk for din info!!

mvh

Hilde Kristine

Lenke til kommentar

Men må si meg enig med Dan Stamnes at jeg ville heller gått for en VR6 eller G60 Rally med 4trekker å alt! :p

5797076[/snapback]

du vet at det er en golf 3 det er snakk om her..... får ikke g60 eller rally mod til den

Lenke til kommentar

Gti 8v\ 16v og vr6 har samme bremser, men 16v\Vr6 har såkalt "pluss understell" . Eneste forskjellen er såvidt jeg har forstått at det er senka 20mm. Innsprut\ledningsnett til motor må nok byttes, så det er endel arbeid. 16v har orginalt 150hk, det kan du få ut av en 8v ved å trimme den.

Endret av trra
Lenke til kommentar

5797076[/snapback]

du vet at det er en golf 3 det er snakk om her..... får ikke g60 eller rally mod til den

5799364[/snapback]

kan ikke få med meg alt heller! =) hehe.

Men du får jo 4motion da! :p haha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...