XmasB Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 I natt pissa katta mi i sofa'n. For så vidt min feil, ettersom jeg hadde stengt kattedøra så han ikke kom ut (da jeg kastet ut katt nr 2 i natt i halvsøvne). Nå lukter det ikke spesielt godt av sofa'n. Og pisset har kommet inn mellom to seter/puter. Noen gode forslag til hvordan vi kan få vasket den best mulig? Sofaen er i microfiber. Tror ikke tepperenser vil fungere noe særlig fordi vi ikke kommer til i krokene med munnstykket på den. Har ikke veldig lyst til å kaste sofaen heller, og tror vel neppe det er nødvendig. Den er ikke et år gammel engang, og var ikke gratis. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Skal ikke eddik ta knekken på slikt ? Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Så på Mythbusters at de fjerna røyklukt fra klær med vodka. Kanskje det funker? :!: Lenke til kommentar
ArizarD Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Lær idiotkatten din å bruke dass. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Våtservietter basert på alkohol gjør susen... Ulkesh, katte-eier... eller eid av katten... Det spørs. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Vask med grønnsåpe og spray over med x-it etterpå. Sjekk først at stoffet tåler både grønnsåpe og x-it, test gjerne på undersiden av sofaen. Burde funke bra. Men: etter at du har gjort dette så kjøp katt-deg-vekk eller noe tilsvarende å ha på samme flekken. Hvis ikke så er det stor fare for da capo. Og hvis du har sett på NRK så vet du at dét ikke er noe særlig stas... Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er det ikke en viss fare for at pisset har trengt igjennom stoffet og er inni fyllet også? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 10 liter bensin og en fyrstikk.... Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Som medarbeider i et av Oslos høyeststående renseri kan jeg gi deg et råd. Lever den inn til rens. Si at du godtar at du tar full ansvar for eventuelle skader. Og håp på det beste. Enten går det av, eller ikke. Sånn er det. Har vært bort i mange lignende situasjoner hvor kunden vil saksøke oss fordi vi ikke har fått det vekk. Men til syvende og sist er det nesten 50/50 på at det vil gå av eller ikke Gi det til proffesjonelle Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Lær idiotkatten din å bruke dass. 5789586[/snapback] Lese første posten skikkelig, kanskje? Hadde du blitt sperret innne et sted uten dass, ville nok du pisset før eller siden også Det trådstarter kan prøve er en slik spray man får kjøpt i div. møbelforretninger. Husker ikke helt hva den heter, men den skal fjerne lukt og flekker. Men som tidligere nevnt i tråden, så kan det bli verre hvis det har trengt ned i selve puten. Lykke til! Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvordan fjerne eddiken? 5788558[/snapback] Eddiken fjerner lukta, å etterlater ingen flekker. Å eddik lukta gir seg raskere enn kattpiss. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) lykke til er alt jeg har å si. Katta mi pissa i senga mi, og jeg fikk ordna no ''liksåpe'' ( såpe som blir brukt til vasking av leiligheter der døde mennesker har ligget en stund, m.a.o den skal fjerne det meste av lukt), selv dette hjalp ikke... litt varme i rommet og madrassen lukter kattepiss... *edit: skriveleif Endret 22. mars 2006 av Propaganda Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Nå har jeg vasket over stedet flere ganger med vanlig såpe. Det hjalp egentlig ikke så mye på lukta, men fjerna ihvertfall alle synlige bevis. Kjøpte en sprayflaske med Wash & Get Off. Det tror jeg funka ganske bra. Den fjernet lukten ganske bra. Kommer til å gjenta dette noen ganger, så får vi se. Lanka, hvor mye koster en slik rens? Er det verdt å levere en 3-seter til 8.000? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 hvor kjøpte du denne Wash & Get Off? er jo verdt å teste Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Den får du kjøpt i dyrebutikken. Regner med at de fleste har den eller tilsvarende. Lukta er nesten borte. Må stikke nesa helt nede i sprekken for å kjenne den. Vasker over et par ganger til så blir det nok bra. Greia er bare at det er en fordel å la det tørke over natta, for den lukter ikke akkurat digg den sprayen heller. Skikkelig billig parfyme. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Har sjekka ut, og den Wash & Go er jo for at kattene ikke skal pisse der igjen, det er en lukt som katter syns er drit ekkelt.... Jeg har gitt opp senga mi, blir nok en ny på meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå