Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

blue-/"shutdown"-screen under boot av winXP-cd...

Anbefalte innlegg

Hepp.

Jeg erfarte her for noen dager siden noe for meg helt uforklarlig. Jeg er en erfaren PC-bruker, og har jobbet mye med data opp igjennom tidene. MEN her om dagen skulle jegi nstallere Norton Systemworlks 2006. Etter en symtomfri installasjon, ble jeg bedt om å restarte. Når jeg kommer til punktet hvor bootloaderen til windows skal load'e, blir skjermbildet svart og med en blinkende marker øverst i venstre hjørnet av skjermen. ingen inputs/peripherals fungerer. Kom ikke inn i boot-menyen til windows engang da jeg tenkte jeg skulle prøve boot i safe mode.

jeg bestemte meg for å boote med win-cd'n i forsøk på å installere fra scratch. Kom ikke særlig langt med dette, da jeg får opp samme skjermen hver gang, like etter at drivere fra cd'n er lastet og jeg egentlig har et 3-valgs skjermbilde i vente. På dette skjermbildet står det at windows "shutta ned" maskinen for å forhindre maskinvareødelegelse osvosvosv. har prøvd mange XP-cd'r uten luck. Har tilogmed over de siste 3-4 dagene, prøvd å bytte ut alt av maskinvare unntagen CPU, skjermkort og HK. da dette ikke akkurat er noe jeg har mye til overs av da dette er de dyreste komponentene. Alt har fungert helt uten tegn til noen som helst problemer før dette skjedde helt plutselig. har også resatt BIOS til default. fjernet alt av "unødvendig" maskinvare. Jeg har helt og holdent ikke noe mere å gå på her.

komponentliste:

- Asus P5GDC Deluxe (husker ikke chipset) E-ATX

- Asus PCI-E skjermkort (husker ikke modellnavn)

- 2 stk. 512 MB DDR PC3200

- 1 Socket 775 P4 3.00GHz 800MHz FSB

- 1 Samsung IDE DVD-RW

- 1 Hitachi 40 GB 7200 RPM

- 1 WD 80 GB 7200 RPM 8MB

- 550W Cheiftec PSU

... Så er takknemlig for alt av tips og råd osvosv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fjernet alt av "unødvendig" maskinvare

Du må fjerne til og med alle hardiskene og starte installasjon av windows uten noen av dem. Hvis du får "shutta ned" maskinen for å forhindremaskinvareødelegelse" så er det hardware feil. Kommer du fram til og med at "finner ikke noe harddisk" så tror jeg da at du vet hva du må gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...