Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med vannkjøling?

vargaz

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kunne tenkt meg å hatt vannkjøling på pc'n min, men faktum er at jeg har 0 peiling på hva jeg skal handle, hva jeg trenger osv.

Jeg har en p4 2.53 socket 478, hovedkortet har ingen vifter, så man skulle ikke tro det skulle trenge noe ekstra. I tillegg har jeg et Geforce 6600GT skjermkort.

Det jeg lurer på er, hva trenger jeg for å få maskinen totalt vann avkjølt, dvs. jeg slipper alle de viftene, kun viften som skal sammens med vann avkjølingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier som jeg pleier å si.. Zalman Reserator!

Jeg vil også anbefale deg å kjøpe med chipsettblokken som er add-on til den pakken. Da vil du få mest mulig av varmen ut av kabinettet, og derfor vil man få mindre behov for vifter i selve kabinettet, annet enn innsug over harddiskene foran muligens, psu-viften trekker strøm ut av kabinettet, så det er grei skuring!

Det er den kanskje ikke beste løsningen i forhold til ytelse, men hos meg holdt den en FX-55 på 30 idle, et x800xl på 40 idle, og chipsettet på 35 idle.. Det holder!!

Den überstore fordelen er at den er fullstendig vifteløs, så støyen er minimal! Jeg hører den ikke når den står under pulten..

Lenke til kommentar
Jeg sier som jeg pleier å si.. Zalman Reserator!

Jeg vil også anbefale deg å kjøpe med chipsettblokken som er add-on til den pakken. Da vil du få mest mulig av varmen ut av kabinettet, og derfor vil man få mindre behov for vifter i selve kabinettet, annet enn innsug over harddiskene foran muligens, psu-viften trekker strøm ut av kabinettet, så det er grei skuring!

Det er den kanskje ikke beste løsningen i forhold til ytelse, men hos meg holdt den en FX-55 på 30 idle, et x800xl på 40 idle, og chipsettet på 35 idle.. Det holder!!

Den überstore fordelen er at den er fullstendig vifteløs, så støyen er minimal! Jeg hører den ikke når den står under pulten..

5787275[/snapback]

Du kunne ikke peiset med en link til meg? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...