marcus Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Har nesten akkurat kjøpt meg ny dvd spiller til pc'en og når jeg hadde installert den fikk jeg se den sto som primary master. Alt fungerte som det skulle nå, men jeg tenkte jeg skulle bytte om på kablene så harddiskene sto som primary master/slave og dvd spilleren som secondary. Når jeg byttet om på kablene ble det bare rot, maskinen fant nå bare den harddisken som sto som master. Jeg nappet ut igjen kabelen til dvd spilleren og da fungerte alt som det skulle. Må jeg sette jumperen bak på dvd spilleren til noe annet enn master/slave?? Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hei, Ja, prøv å bytte om på jumperne og se om du kan få det til på en eller annen måte.. Prøv gjerne "cable select" hvis du har den tilgjengelig. Harddisker pleier jeg å kjøre på master, mens CD-ROM og DVD-spillere burde fungere greit på slave.. Lykke til! Henning Lenke til kommentar
Eivind™ Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hey! Du har: 2x Disker @ Primary 1x DVD @ Secondary Det skulle ikke ha no å si hva Jumpern på dvd'n din er master eller slave. Finner du diskene & dvd'n i BIOS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå