(ODIN) Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) hei sitter her med en maskin som muligens kommer til å ta av når den får klarsignal,det høres iallefall slik ut,men jeg er ikke helt sikker på hvem den bråkete synderen er,så det jeg lurer på er hvilke vifter jeg kan kobble bort for så å starte maskina slik at jeg finner den jævelen? har nettop skiftet hovedkort til et asus a8n sli deluxe,orginal cpu vifte til en dolphinfreeze cooler og grafikkkort til et xfx 7900 gt men problemet mitt vedvarer kan det være strømforsyningen min?har en thermaltake silent purepower 450 watts sak,har noen her på forumet erfaring med denne forsyningen? vil ha en stille pc men tør ikke begynne å sette i vannkjøling,har ikke kunnskap nok takker for alle svar Endret 21. mars 2006 av (ODIN) Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Du kan jo bytte viften i strømforsyningen, Tt sine vifter har ikke bare et godt rykte på seg.. Og, bare så det er sagt, vannkjøling krever ikke så mye kunnskap som man skulle tro. Det koster litt mer enn vanlig bare.. Et sett a la Zalman Reserator koster rundt 1800 nytt, og er tilnærmet likt lydløst når man setter det på et underlag eller noe lignende.. Om støy er et vesentlig moment for deg, så er vannkjøling suverent! Det du kan gjøre, det vil i alle fall fortelle deg hvor mye skjermkortviften bråker; Sett fingeren på den og hør om det er forskjell.. Er det forskjell, så bør du kanskje vurdere vannkjøling.. Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 takk for svar det jeg har funnet ut etter å ha testet litt er at chipsetviften bråker en del samt viften på grafikkortet mitt mye,har noen et godt alternativ til disse viftene?erv det noe stress å skifte selv? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Det er generelt veldig lett å bytte slike ting, så lenge man setter seg ned og ikke stresser. Er vannkjøling ute av bildet? [Er vannkjølingsentusiast.. hehe] Men, Zalman har blant annet en god passiv løsning.. Om du har byttet cpu-viften betyr det gjerne at du har en stor varmespreder som bare venter på baufilen.. Det er sikkert en festeanordning som kanskje kan flyttes over på denne fra chipsettvifte, hvis ikke må du finne på noe selv, om du ikke vil kjøpe. Du skjærer bare den store cpukjøleren til en liten bil som passer på chipsettet og fester denne. Du kan feste denne med en blanding av lim og termisk pasta, det vil gjøre at du får den løs igjen. Dog anbefaler jeg en mer mekanisk festeanordning. Skjmkortviften kan du også bytte uten for mye stress. Det er mange varianter ute og går, sjekk litt rundt på forumet så finner du sikkert noe som passer. Vannkjøling er kanskje det beste, men det er gjerne en terskel man må over før man prøver det. Så snart man er over denne er det ganske greit, og ikke farlig heller, så lenge man tar seg tid med montering.. Det er litt vesentlig.. Så, kort oppsummert; -bli kvitt viften på chipsett, sett på en større vifteløs kloss, pass på at ikke skjermkort kommer i veien.. -bytt vifte på skjermkortet til en mer stillegående variant som Zalman eller en vifteløs variant, dette fordrer god luftflyt i resten av kabinettet.. -Eller, klin til med vannkjøling, og få enda bedre kjøling med mye mindre støy.. Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 hehe ja mulig jeg prøver vannkjøling til sommeren men har så mange eksamener nå at jeg har dessverre ikke tid til å sette meg inn i det,å tro meg jeg bruker lang tid på slike saker. skal stikke ned til byen å sjekke ut kjøling til skjermkortet da dette er en av de store synderne,dog leste st xfx hadde stille vifter på kortene sine,det stemmer ikke. får rappe med meg en chipset kjøler også å teste saken takker for svar Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 hehe ja mulig jeg prøver vannkjøling til sommeren men har så mange eksamener nå at jeg har dessverre ikke tid til å sette meg inn i det,å tro meg jeg bruker lang tid på slike saker. skal stikke ned til byen å sjekke ut kjøling til skjermkortet da dette er en av de store synderne,dog leste st xfx hadde stille vifter på kortene sine,det stemmer ikke. får rappe med meg en chipset kjøler også å teste saken takker for svar 5786663[/snapback] Det er bare GTX kortene som er stille Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hvordan skifter du vifte i strömforsyninga? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Stille PC: Skifte ut chipset vifte med denne http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMNB47J&mcat=c181 hvis den ikke kommer i veien for skjermkort CPU kjøler : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=T...PHOON&mcat=c177 Denne er stor så mål å se at du har plass. Strømforsyning: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...E12CF&mcat=c345 Her kan du velge kabler selv. Skjermkort er der vel andre som kan mer en jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 har akkurat samme hoedkort som deg og den chipsettvifta var en jævel for å si det mildt. bytta til et northbridge passiv kjøleribbe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå