bokhylle Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hei! Skal kjøpe meg ny switch. Hadde tenkt å kjøpe en 16p som jeg kan bruke på små lan. Men har ikke mye peiling på gode switcher og sånt. Så jeg lurte på om dere hadde noen gode forslag til en switch som koster max 750,- Så litt på denne, men jeg vet ikke om den er no bra.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg har hatt flere produkter fra SMC og de har vært knall de så absolutt gå for den der... fant ingen andre som jeg synes kunne konkurrere med den heller. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Nå klarer eg ikke å få opp komplett sine sider, men en ting kan eg kommentere. 5p og 8p swither er stort sett like, og yter mye likt på hastighet(kvalitetsforskjeller finnes allikevel). Men når man kommer opp i så mange som 16porter må man sørge for å få en switch som yter nok. Hver enkelt port på en full duplex switch har en hastighet på 100MB(per vei = 200MB). Dersom alle porter skal ha maks hastighet blir dette 1600MB per port pr vei(3200MB/3.2GB). Dermed må faktisk switchen ha såpass intern hastighet, noe billige/dårlige switcher langt i fra klarer. Eg nevner dette fordi du nevnte LAN På billige switcher finner man sjelden slike opplysniger, men om man går på litt dyrere produkter finner man det som ofte i produktspesifikasjonene, eller produktdokumentasjonen. Lykke til OBS 1: nå kommer eg ikke med spesifik kommentar til den switchen, men eg vil kategorisere den som billig ut i fra prisen OBS 2: regnestykkene er feil, og er kun ment for kjapp pekepinn, reelle tall avviker, og man klarer seg alltid med noe mindre. Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Så dette er en switch jeg kan satse på? Kom gjerne med andre forslag til en 16p switch. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg ville ikke satset på et jalla merke som SMC, gå heller for 3com. F.eks denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=109387 Den ligger litt over det du satte som grense, men den er verdt det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg ville ikke satset på et jalla merke som SMC, gå heller for 3com. F.eks denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=109387 Den ligger litt over det du satte som grense, men den er verdt det. 5787668[/snapback] Hva gjør SMC til et jallamerke, og ikke minst, hva gjør 3com til et kvalitetsmerke? Den erfaringen jeg har hatt med 3com-switcher (ihvertfall managed, vanlig småswitcher er det vel vansklig å gjøre feil på) har vært en ren lidelse AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå