Gå til innhold

Ny student-pc til under 10000

Anbefalte innlegg

Heisann, trenger litt hjelp til å velge i jungelen av bærbare pcer.

Skal ha en bærbar pc primært til programmering og annet skolearbeid, har stasjonær til spilling o.l.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å gå for en liten en, i 12.1"-skjerm-klassen, men syns man må gi litt for mye ekstra bare for å få en litt mindre pc.

Eventuelt vurderte jeg denne. Men den blir litt dyr. Noen forslag til nesten tilsvarende som ligger under 10000?

Jeg klarer meg fint med 512MB ram og 60GB harddisk, bare den er stillegående. Om den ser fin ut er det heller ingen ulempe =)

Vurderer også disse:

- Dell Inspiron 630M

- Toshiba Satellite M70

Dell'en er det jo et fremragende tilbud på, som går ut den 22. mars. Burde jeg slå til på den? Eller har noen helt andre forslag? Alle forslag og tips tas i mot med takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

konfriger som du vill fra KR8500 og opp

Centrino™ ALVISO teknologi

Chipset Intel® 915GM/MXM

14" WXGA+ 1280x768 skærm

Intel® Pentium® M Sonoma prosessor

Intel® Graphics Media Accelerator 128MB

Innebygget Webcam og mikrofon

4 x USB 2.0 Porter, 1 x Firewire

1 x Parallellport, Lyd inn og utgang

Innebygget SD/MMC/MS/MSPro 4i1 kortleser

10/100/1000 GigaBit innebygget nettverkskort

TV-Out (S-VHS) , 56K modem

Inkl. lader og batteri, Vekt kun 2.2kg

http://www.zepto.no/Default.aspx?page=Note...=ryYnfVieg37PM5

Lenke til kommentar

Ser jo grei ut den kvase... Skulle vært litt bedre bilder av den! Finnes det noe test av den noe sted?

Men nå får jeg jo Dell Inspiron 630M til 6821,- med Pentium 760-prosessor. Ca samme konfig av Zeptoen kommer da opp i 9169,-. Men den er jo litt mindre da...og kanskje litt mer kompakt. Men er den dell'en så klumpete som man kan få inntrykk av? Er det verdt 2348 kroner å få en litt mindre en? Jeg er ikke så god til å bestemme meg...og skal jo ha denne pcn en stund :)

Er åpen for helt andre forslag og, gjerne billige amd-løsninger f eks, eller billige bærbare med 12.1" skjerm.

Endret av Mongster
Lenke til kommentar

Vurderer forsåvidt også en ibook, 8890 kr er jo helt greit. Kan få kjøpt en eldre ibook G4 1 GHz til ca 5000 og. Men hvordan er den til skolearbeid, da særlig programmering? Kan se for meg at det blir lite oversikt med 1024*768 oppløsning? Og blir det i det hele tatt kraftig nok til en all-round skolepc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...