Fenalår Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hei! Vurder sterk å gå til innkjøp av en ny og kraftig server. Da tenker jeg på en dual-core Xeon maskin som gjør unna det meste. Saken er den at jeg driver med hosting av spillservere (Counter-Strike servere). Jeg ser flere av de store spillserverleverandørene bruker Xeon CPU på sine maskiner. Kjører man en P4 CPU med 2GB minne kan man hoste maks 5 (6) servere pr maskin av erfaring, men med en Xeon CPU har jeg sett for eksempel Gameserver.no som er Norges største spillserverleverandør kjører 12 servere pr maskin. Jeg regner med at de kjører dual-core, men hvor mye minne er aktuell å ha? Hvilket hovedkort er aktuelt? Det jeg prøver å si, er om noen av dere har forslag til hvilken server som passer til mitt behov? Kom gjerne med et komplett oppsett av deler (Rackkabinett, CPU, hovedkort osv.). Mvh Stian Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Etter hva jeg husker kommer det også en del ann på hva slags operativsystem man bruker og. Den gang jeg drev med HLDS så kunne jeg fint kjøre 8*16playere med ticrate=1000 og alt annet på maks, med kun 8-10% load på dual xeon 2.4ghz med windows 2003. Brukte jeg derimot NIX makset jeg cpu load med 4*16. Jeg antar at siden du hoster servere i dag, kan du lett se minnebruken. Da er det bare å proposjonalt øke mengden av minne i forhold til tenkte HLDS prosesser. Når det gjelder servere, så er det ikke så mye man kan tjene inn på å bygge selv, med mindre man ønsker spesielle oppsett som ingen av de store leverandørene kan levere. Garanti og service-avtaler er også gull verdt! En webshop som leverer mye high-end utstyr er www.nextron.no Ellers finnes f. eks. www.nds.as som er gode på komplette systemer. Hvis du ønsker å bygge selv kan jeg jo bare lure inn en liten link til 2 xeon prosessorer jeg selger selv:P http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?ListNr...ctionNrInList=0 Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Høres bra ut Zerge, tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå