Gå til innhold

Krøll med disker...

Anbefalte innlegg

Fannt ut at jeg skulle formatere en partisjon som jeg hadde windows på for å legge windows inn på nytt siden det gikk så trægt, var fullt av drit som ikke jeg trengte osv..

Har 2x160 gigs disker i pcen min, WD disker. Ene er delt, 30GB/119GB og den andre er 149GB.

Så formaterte jeg, alt gikk fint, windows kom opp, jeg innstallerte WoW, så updata jeg, og da låste pcen seg.. greit nok, resett knappen blei brukt, windows loading screen kom opp, og så blei skjermen bare svart, ingenting skjedde...

Jeg restarta igjen, men samme skjedde..

Satte inn windows cd'en igjen, og begynnte på nytt..

La inn WoW IGJEN, updata, og det samme skjedde, svart skjerm under oppstart..

Faen heller tenkte jeg! Og etter ett par dask i tastatur og kabinett så formaterte jeg igjen, kopierte WoW fra broren min sin pc og da funka det..

Bare det at nå, hvis jeg feks starter en Kongen av Queens Episode, så kommer en Mp3 opp, eller Jennifer Lopez Musikk video osv..

MASSE Mp3'er og filmer, rar arkiver, isoer osv som ikke funker! De ligger liksom der, riktig størrelse og sånnt, men når jeg prøver å pakke det ut, kjøre det, brenne det, så kommer det enten feil ting opp, eller så kommer det ei feilmelding om at fila er "korrupt" eller noe sånnt tjall..!

Så mitt spørsmål er, etter å ha gidd dere min "livshistorie" :p

-Hvordan kan jeg fikse dette uten å miste nesten 320Gigg med data!?!

-Eller har jeg skada diskene når jeg daska litt i pcen?

-Eller hva kan ha skjedd?

/edit. Har i tillegg kjørt Scandisk på en av diskene uten hell..

Takker på forhånd for all hjelp og alle råd jeg får =)

Hilsen Shaper^

Endret av Shaper^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagt inn drivere for HK, kjørt CHKDSK før windows har starta og lagt inn SP2..

Kjørte Defragementering av diskene i går, og nå funker ikke WoW igjen.. Sier at den ikke can locate "Texture" fila..

Tror jeg tar å formaterer bort alt jeg har jeg :(

So long 320Gigg med filmer,spill,mp3 og programmer :cry:

Lenke til kommentar

5788150[/snapback]

Vil det si at du installerte med en XP CD uten servicepack? Da er det nødt for å gå galt når du har store (over 120 GB) disker.

Man må benytte en CD som inneholder SP når man installerer. Lag en selv med Slipstream.

Lenke til kommentar

5788150[/snapback]

Vil det si at du installerte med en XP CD uten servicepack? Da er det nødt for å gå galt når du har store (over 120 GB) disker.

Man må benytte en CD som inneholder SP når man installerer. Lag en selv med Slipstream.

5790566[/snapback]

Det der er bare bullshit, har lagt inn windows mange ganger uten å legge inn SP2, dette har funka helt fint så lenge jeg har redigert litt i registeriet eller lagt inn en patch som gjør at windows støtter 120gb+ disker..

Jeg har ikke hatt noe problemer med dette uansett..

Men det var FilAllokeringsTabellen som kødda med meg..

Filer var der, når jeg starta de så var det feil fil..

Sletta alle partisjonene, la inn windows UTEN SP2, lasta ned SP2 før jeg formaterte de siste partisjonene.. (30/119/149)

Nå fungerer alt som det skal!

Takk for hjelpen alikevel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...