Gjest Slettet-df17e Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 DBDesigner så egentlig veldig bra ut. Skal testes senere idag Lenke til kommentar
trondes Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Skal teste DBDesigner jeg også.. problemet er vel å finne tid til å lære seg programmet. Brukte nå nesten et år på å sette opp debugingen i Zend, ikke for at det er spesielt vanskelig ( gjort i løpet av 30 minutt) men å finne tid til å sette seg ned for å fikse det, når jeg mye helers skulle ha programmert. Men angrer ikke mye enklere å bug-hunte nå Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Skal teste DBDesigner jeg også.. problemet er vel å finne tid til å lære seg programmet. Brukte nå nesten et år på å sette opp debugingen i Zend, ikke for at det er spesielt vanskelig ( gjort i løpet av 30 minutt) men å finne tid til å sette seg ned for å fikse det, når jeg mye helers skulle ha programmert. Men angrer ikke mye enklere å bug-hunte nå 5842272[/snapback] Hihi, jeg har enda ikke giddet å sette opp Zend Server for å debugge. Fant ut at det ble for mye styr mtp. at jeg allerede har satt opp en server, og oppdateringer blir mye vanskeligere å få til. Dessuten er de fleste bug-hunts jeg er involvert med nå av en mye dypere årsak enn bare "parse error in line x". Lenke til kommentar
trondes Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Joda, men noen ganger går det ikke slik som det skal.. da er det greit å sette en "stopp" på slutten av en funksjonen også kjøre siden gjennom debugingen.. også er det bare å ta musen over de forskjellige variablene og lese av hva de er... eller utrøre en og en linje å se hvordan ting virker.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) trondes: echo "<pre>"; var_dump($variabel); echo "</pre>"; Ikke like fancy, men det gjør jobben, og gjør at jeg slipper å sitte igjen med en ustabil server som ikke kan oppgraderes via apt-get. Endret 30. mars 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Klette Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hvordan går det med vikingboard? Noen beta ute snart eller? Lenke til kommentar
trondes Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Ikke like fancy, men det gjør jobben, og gjør at jeg slipper å sitte igjen med en ustabil server som ikke kan oppgraderes via apt-get. 5842725[/snapback] Hmm.. kjører fedora her går fint ann å oppdatere etter at jeg har fikset på den til å godta debuging, men men *ser på klokken* hmm.. idiotisk av meg og ikke ha lagt meg tidligere, skjer nesten hver natt. "skal bare får til denne function her så skal jeg legge meg" jaja.. opp igjen om 4 timer hvis jeg er heldig.. Lenke til kommentar
PT Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Hvordan går det med vikingboard? Noen beta ute snart eller?5842757[/snapback] Det går forover, men det er tydelig at eksamenstiden nærmer seg. Alle utviklerene (kanskje ikke hotstian, vet nesten ingenting om fyren :/) går på skole og merker det bra. Selv har jeg lite tid til å gjøre designet ferdig akkurat nå. Og så bør man jo være sosial i tillegg.Beta? When it's ready Men som du kan se av Roadmappet er det ikke så altfor mye som gjenstår til 0.1b: *Noe greier i Admin CP *Avatar *PM recieve, trace *Småpussing (?) på søket *Forgot password (nesten/så godt som ferdig) *Design (her har vi egentlig en del igjen) *Bugtesting/gjennomgang av sikkerhet Lenke til kommentar
Klette Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 kk.. Morsomt at det begynner å ta form da Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Hvorfor låser følgende kode server/browser: <?php $product; for ($y = 10; $y >= 1; $y--) { echo "<tr>\n"; for ($x = 1; $x <= 10; $x++) { $product = $x * $y; if ($x = 1) { echo "<th>" . $product . "</th>\n"; } else { if ($y = 1) { echo "<th>" . $product . "</th>\n"; } else { echo "<td>" . $product . "</td>\n"; } } } echo "</tr>\n"; } ?> når denne ikke gjør det: <?php $product; for ($y = 10; $y >= 1; $y--) { echo "<tr>\n"; for ($x = 1; $x <= 10; $x++) { $product = $x * $y; echo "<td>" . $product . "</td>\n"; } echo "</tr>\n"; } ?> Endret 1. april 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) du vil vel ikke sette $x = 1? Du vil vel heller sammenligne ( == ) $x og 1? Samme gjelder $y. Edit: I if-ene altså. Endret 1. april 2006 av Ernie Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 du vil vel ikke sette $x = 1? Du vil vel heller sammenligne ( == ) $x og 1? Samme gjelder $y. Edit: I if-ene altså. 5848980[/snapback] Ahh... glemte at det var forskjell på = og ==.Holdt på med VB6 i går. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 \n er tegnet for linjeskift, men jeg finner ikke tegnet for en tabulator. Noen som vet? Noen som har en side med alle de greiene? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 \t er tab. fylle inn med diverse svada Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Noen som greier å tulle til gangetabellen min? Kildekode Lenke til kommentar
Peter Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Les første post å tråden. Her skal det diskuteres rått og brutalt om php, gjerne med et slagsmål for å avgjøre vanskelige uenigheter! DETTE ER IKKE EN HJELPETRÅD! Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Noen som greier å tulle til gangetabellen min? Kildekode 5849209[/snapback] Der! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Noen som greier å tulle til gangetabellen min? Kildekode 5849209[/snapback] Der! 5849259[/snapback] Goog try! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Les første post å tråden.Her skal det diskuteres rått og brutalt om php, gjerne med et slagsmål for å avgjøre vanskelige uenigheter! DETTE ER IKKE EN HJELPETRÅD! 5849236[/snapback] Kjappe, skøyale spørsmål synes jeg bør få plass. Greit å ha til de spørsmålene som ikke er verdt en ny tråd. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 endrebjorsvik, for er farlig script du har til kildekoden din... Det er ikke akkuratt noe problem å se gjennom KILDEKODEN til ALLE filene dine: f.eks.: http://home.no.net/endrebjo/test.php?page=index Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå