Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal teste DBDesigner jeg også.. problemet er vel å finne tid til å lære seg programmet.

 

Brukte nå nesten et år på å sette opp debugingen i Zend, ikke for at det er spesielt vanskelig ( gjort i løpet av 30 minutt) men å finne tid til å sette seg ned for å fikse det, når jeg mye helers skulle ha programmert.

 

Men angrer ikke :) mye enklere å bug-hunte nå

Lenke til kommentar
Skal teste DBDesigner jeg også.. problemet er vel å finne tid til å lære seg programmet.

 

Brukte nå nesten et år på å sette opp debugingen i Zend, ikke for at det er spesielt vanskelig ( gjort i løpet av 30 minutt) men å finne tid til å sette seg ned for å fikse det, når jeg mye helers skulle ha programmert.

 

Men angrer ikke :) mye enklere å bug-hunte nå

5842272[/snapback]

 

Hihi, jeg har enda ikke giddet å sette opp Zend Server for å debugge. :p Fant ut at det ble for mye styr mtp. at jeg allerede har satt opp en server, og oppdateringer blir mye vanskeligere å få til. Dessuten er de fleste bug-hunts jeg er involvert med nå av en mye dypere årsak enn bare "parse error in line x". :p

Lenke til kommentar

Joda, men noen ganger går det ikke slik som det skal.. da er det greit å sette en "stopp" på slutten av en funksjonen også kjøre siden gjennom debugingen..

 

også er det bare å ta musen over de forskjellige variablene og lese av hva de er... eller utrøre en og en linje å se hvordan ting virker..

Lenke til kommentar
Ikke like fancy, men det gjør jobben, og gjør at jeg slipper å sitte igjen med en ustabil server som ikke kan oppgraderes via apt-get. ;)

5842725[/snapback]

Hmm.. kjører fedora her går fint ann å oppdatere etter at jeg har fikset på den til å godta debuging, men men

 

*ser på klokken* hmm.. idiotisk av meg og ikke ha lagt meg tidligere, skjer nesten hver natt. "skal bare får til denne function her så skal jeg legge meg" jaja.. opp igjen om 4 timer hvis jeg er heldig..

Lenke til kommentar
Hvordan går det med vikingboard? Noen beta ute snart eller?

5842757[/snapback]

Det går forover, men det er tydelig at eksamenstiden nærmer seg. Alle utviklerene (kanskje ikke hotstian, vet nesten ingenting om fyren :/) går på skole og merker det bra. Selv har jeg lite tid til å gjøre designet ferdig akkurat nå. Og så bør man jo være sosial i tillegg.

Beta? When it's ready :p

Men som du kan se av Roadmappet er det ikke så altfor mye som gjenstår til 0.1b:

*Noe greier i Admin CP

*Avatar

*PM recieve, trace

*Småpussing (?) på søket

*Forgot password (nesten/så godt som ferdig)

*Design (her har vi egentlig en del igjen)

*Bugtesting/gjennomgang av sikkerhet

Lenke til kommentar

Hvorfor låser følgende kode server/browser:

<?php       
   $product;
   
   for ($y = 10; $y >= 1; $y--) {
       echo "<tr>\n";
       for ($x = 1; $x <= 10; $x++) {
           $product = $x * $y;
           
           if ($x = 1) {
               echo "<th>" . $product . "</th>\n";
           } else {
               if ($y = 1) {
                   echo "<th>" . $product . "</th>\n";
               } else {
                   echo "<td>" . $product . "</td>\n";
               }
           }
       }
       echo "</tr>\n";
   }
?>

når denne ikke gjør det:

<?php       
   $product;
   
   for ($y = 10; $y >= 1; $y--) {
       echo "<tr>\n";
       for ($x = 1; $x <= 10; $x++) {
           $product = $x * $y;
           echo "<td>" . $product . "</td>\n";
       }
       echo "</tr>\n";
   }
?>

 

:(

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Les første post å tråden.

Her skal det diskuteres rått og brutalt om php, gjerne med et slagsmål for å avgjøre vanskelige uenigheter!

 

DETTE ER IKKE EN HJELPETRÅD!

5849236[/snapback]

 

Kjappe, skøyale spørsmål synes jeg bør få plass. Greit å ha til de spørsmålene som ikke er verdt en ny tråd. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...