Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan PHP sende POST-data enkelt, eller må man igjennom curl/lignende for å gjøre dette? Skulle gjerne sendt en liten tekstfil fra en Apache-server /m PHP (utføres av cron) til en annen server som tar imot denne filen og behandler den.

 

Edit: Beklager, hadde tydeligvis ikke googlet godt nok. Her er det en tråd på et annet forum som tar opp samme spørsmål, og med kode for å vise hvordan det gjøres.

Endret av clvn
Lenke til kommentar
PHP/MySQL problem med tegn. Burde kanskje ligge i Databasedelen av forumet, men regner med at folk her ogsa vet noe.

 

http://stale.nl/?p=film&title=Kautokeino-oppr%F8ret

 

har urlencode() pa tittelen i URLen, men i selve posten blir det rare tegn. index.php er lagret i utf-8. Jeg kan se oe-en i phpmyadmin, men jeg vet ikke om det er riktig type database eller noe sant.

Enkodingen i databasen burde være utf8_general_ci evt. utf8_norwegian_ci dersom det finnes, men det er godt muli du trenger en utf8_de-/encode() på output også.

Endret av Peter
Lenke til kommentar

Jeg er involvert i et rimelig stort nettsideprosjekt som nå har blitt så stort at vi først og fremst trenger ekstra PHP utiviklere, men også kyndige Javascript programmere.

 

Det er en fordel om du er kjent med objekt orientert programmering og MySQL. Det er også en fordel om du er i nærheten av Oslo sånn at vi kan møtes ansikt til ansikt for tidsestimering, brainstorming ol.

 

Om du er interessert i en ektra inntekt er det bare å sende en mail til [email protected].

Lenke til kommentar

Leter etter et script som kan konvertere (via ffmpeg helst) input-filer (oftest i DivX-format) på denne måten: script.php?p=HelloWorld.avi

 

Noen tips til hvordan jeg kan gjøre dette uten å spise opp all RAM jeg har? (Gjorde et forsøk i går, gikk ikke selv om jeg skrudde opp grensen på RAM-forbruk til rundt 1GB :p)

 

Holder på å lage et system for å "streame" filmer og serier til iPhone via nettleseren. :)

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Ja, så klart kjører jeg alltid det, men husker en periode hvor jeg aldri brukte det.

ehm, hvorfor alltid bruke det? Det er langt fra alltid at man faktisk trenger det :)

 

---

 

Noen andre enn meg som har hatt problemer med BOM og "headers already sent"? Brukte flere timer på å finne ut hva det faktisk var da jeg kom borti det.

Lenke til kommentar

Tvert imot, ob_start kan være ekstremt ressurssparende, i alle fall der du hopper ofte inn og ut av phpmodus, bruker mange echo/print osv. Kommer spesielt til å tenke på templatesystemer, der php i seg sjøl er brukt som templatesystem. Det kan dessuten være hendig å bruke ob_start om en ønsker å komprimere(gzippe) data.

 

Et annet bruksområde som jeg brukte under konstruksjon av et pastebinscript, var å samle opp data fra var_dump i en string. Også her var ob_start svært nyttig

 

I en post på norskwebforum - som jeg dessverre ikke finner akkurat nå (skal prøve å søke litt til)- blei det dessuten utført en hastighetstest som viste at mange echoer i samarbeid med ob_start ikke var vesentlig treigere enn å samle opp data i en output-variabel.

 

Så nei, jeg mener absolutt at du tar feil, ob_start kan være svært nyttig i enkelte sammenhenger.

 

edit: Jeg fant, jeg fant. Dette er en loop som kjører 1000000 ganger. For å oppsummere gjennomsnittet fra brukeren Hellkeepa sine tester:

Without output variable: 2.77931590875 seconds.

With output variable: 1.296433885895 seconds.

With Output Buffering: 1.335164348283 seconds.

 

Posten kan leses i sin fullhet her:

http://norskwebforum.no/viewtopic.php?p=253167#p253167

 

Scriptet kan hentes i sin helhet her:

http://norskwebforum.no/pastebin/9209

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...