Peter Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Vel, alle begynner et sted. Synd de ikke begynner ved søkeboksen da. Det er ikke det at de vil lage mafiaspill som irriterer meg, det er det at de ikke vil gjøre det _selv_, eller prøve å søke etter lignende som andre har gjort. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg er litt i sjokk... øhh! Hvis jeg lagrer en diger array... i en fil <?php $array = arra( etc.. og inkluderer den... så er det dobbelt så tregt som om jeg skulle ha serialized den og kjørt file_Get_content og unserialize!! Den bruker da.. noe mer minne! men er dobbelt så rask!! Og json_encode er dobbelt så raskt som serialize og bruker midt i mellom hva serialize og php arrayen! Dette er jo bare tragisk! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 PHP er treigt, er ikke mer å si om det Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg er litt i sjokk...øhh! Hvis jeg lagrer en diger array... i en fil <?php $array = arra( etc.. og inkluderer den... så er det dobbelt så tregt som om jeg skulle ha serialized den og kjørt file_Get_content og unserialize!! Den bruker da.. noe mer minne! men er dobbelt så rask!! Og json_encode er dobbelt så raskt som serialize og bruker midt i mellom hva serialize og php arrayen! Dette er jo bare tragisk! Det virket da veldig ulogisk .. nå er ikke alltid PHP like logisk heller, da Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Ehh.. ja! At PHP bruker lenger tid på parse sitt eget språk... Jeg syntes det er så vanvittig rart. Jeg forventa liksom det stikk motsatte. Er det noe galt i at jeg bruker json i steden for serialize? Det lager mindre data, dobbelt så raskt å gå igjennom, bruker mindre minne også. Er ikke det bare ment for sånn AJAX bruk?, kan så lite om det det der.... Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Noen om er interresert i denne boken(Beginning PHP MySQL - From novice to professional)? Ble noe krøll i bestillingen så det kom 2 bøker i steden for en. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Noen om er interresert i denne boken(Beginning PHP MySQL - From novice to professional)? Ble noe krøll i bestillingen så det kom 2 bøker i steden for en. Hvor meget med gryn tenkte du å selge for da? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Jeg er kanskje interessert, spørs på prisen Ok...du vant over meg ze5400 Endret 3. januar 2008 av Anders Moen Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg er interessert. http://www.google.com/search?ie=UTF-8&...9+dollar+to+nok gir meg 146 norske kroner. Men skjønner om du vil ha mer + porto. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Kan vi si 146 + norsk frakt? Altså kjøper betaler frakt pluss 146,-. Hvis det høres greit ut for noen så er det bare å sende meg en PM. edit: Solgt. Endret 3. januar 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Har jeg forstått riktig hvis jeg sier at interfaces er en liste over funksjoner/methods en klasse som implementerer den har lov til å bruke? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Har jeg forstått riktig hvis jeg sier at interfaces er en liste over funksjoner/methods en klasse som implementerer den har lov til å bruke? Det er en liste metoder som MÅ implementeres som et MINIMUM av klassen som implementerer det. Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 ookay =) takk for svar Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei. Knoter med en type manual for mine egne php-koder, funksjoner og klasser. Noe alla php.net. Uansett så viser det seg at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal dele inn funksjonene. Burde jeg bare lage funksjoner uten gruppering (for øyeblikket gruppert etter fil de ligger i) slik at man må søke for å finne funksjonen eller burde jeg beholde det slik som nå? Tingen er å prøve å lage rimelig godt dokumenterte script. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Noen som hadde orket å tatt en titt her? Hadde satt stor pris på det. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hva skjer om du ikke bruker UTF8, eller skifter tegnsett? Eller har du en lenke til dataen du henter inn? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei.Knoter med en type manual for mine egne php-koder, funksjoner og klasser. Noe alla php.net. Uansett så viser det seg at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal dele inn funksjonene. Burde jeg bare lage funksjoner uten gruppering (for øyeblikket gruppert etter fil de ligger i) slik at man må søke for å finne funksjonen eller burde jeg beholde det slik som nå? Tingen er å prøve å lage rimelig godt dokumenterte script. Kan komme med et tips her: bruk phpDocumentor til å generere dokumentasjonen for deg. Da putter du bare inn spesielle tags i kommentarer før klasse-/funksjons-definisjoner og i filheadere, så kommer dokumentasjonen automatisk ut. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Hmm, ser ikke så dumt ut. Tror kanskje jeg må bruke begge. Hadde i første omgang tenkt meg å lage en funksjonsreferanse, og phpDocumentor ser litt vel avansert ut til akkurat det. Ser ut til å gå litt dypere inn i det enn jeg hadde planlagt. Uansett så hadde det kanskje ikke vært så dumt å hatt en hurtigreferanse samt phpDocumentor for de som vil litt vite litt mer enn hvordan funksjonene fungerer. Forøvrig tror jeg at jeg har bestemt meg for å sortere etter navnet på klassen, slik at det blir litt enklere å finne fram. Satt sammen et lite utkast hvis noen vil se: http://www.digitaldomination.org/index.php?c=manual Og ja, ser rimelig jævlig ut. Endret 9. januar 2008 av LoS Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hmm, ser ikke så dumt ut. Tror kanskje jeg må bruke begge. Hadde i første omgang tenkt meg å lage en funksjonsreferanse, og phpDocumentor ser litt vel avansert ut til akkurat det. Ser ut til å gå litt dypere inn i det enn jeg hadde planlagt. Uansett så hadde det kanskje ikke vært så dumt å hatt en hurtigreferanse samt phpDocumentor for de som vil litt vite litt mer enn hvordan funksjonene fungerer. Forøvrig tror jeg at jeg har bestemt meg for å sortere etter navnet på klassen, slik at det blir litt enklere å finne fram. Satt sammen et lite utkast hvis noen vil se: http://www.digitaldomination.org/index.php?c=manual Og ja, ser rimelig jævlig ut. phpDocumentor er laga for nettopp det. Det er faktisk mye enklere å bruke det siden du kan skrive dokumentasjonen mens du programmerer. ... men det er jo opp til deg. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvis det er tilfellet så skjønner ikke jeg fjøla av phpDocumentor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå