Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt i sjokk...

øhh!

Hvis jeg lagrer en diger array... i en fil <?php $array = arra( etc..

og inkluderer den... så er det dobbelt så tregt som om jeg skulle ha serialized den og kjørt file_Get_content og unserialize!! Den bruker da.. noe mer minne! men er dobbelt så rask!! Og json_encode er dobbelt så raskt som serialize og bruker midt i mellom hva serialize og php arrayen! Dette er jo bare tragisk!

Lenke til kommentar
Jeg er litt i sjokk...

øhh!

Hvis jeg lagrer en diger array... i en fil <?php $array = arra( etc..

og inkluderer den... så er det dobbelt så tregt som om jeg skulle ha serialized den og kjørt file_Get_content og unserialize!! Den bruker da.. noe mer minne! men er dobbelt så rask!! Og json_encode er dobbelt så raskt som serialize og bruker midt i mellom hva serialize og php arrayen! Dette er jo bare tragisk!

 

Det virket da veldig ulogisk .. nå er ikke alltid PHP like logisk heller, da :p

Lenke til kommentar

Ehh.. ja! At PHP bruker lenger tid på parse sitt eget språk...

Jeg syntes det er så vanvittig rart. :p Jeg forventa liksom det stikk motsatte.

 

Er det noe galt i at jeg bruker json i steden for serialize? Det lager mindre data, dobbelt så raskt å gå igjennom, bruker mindre minne også. Er ikke det bare ment for sånn AJAX bruk?, kan så lite om det det der.... :p

Lenke til kommentar

Hei.

Knoter med en type manual for mine egne php-koder, funksjoner og klasser. Noe alla php.net. Uansett så viser det seg at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal dele inn funksjonene. Burde jeg bare lage funksjoner uten gruppering (for øyeblikket gruppert etter fil de ligger i) slik at man må søke for å finne funksjonen eller burde jeg beholde det slik som nå?

 

Tingen er å prøve å lage rimelig godt dokumenterte script.

Lenke til kommentar
Hei.

Knoter med en type manual for mine egne php-koder, funksjoner og klasser. Noe alla php.net. Uansett så viser det seg at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal dele inn funksjonene. Burde jeg bare lage funksjoner uten gruppering (for øyeblikket gruppert etter fil de ligger i) slik at man må søke for å finne funksjonen eller burde jeg beholde det slik som nå?

 

Tingen er å prøve å lage rimelig godt dokumenterte script.

 

Kan komme med et tips her: bruk phpDocumentor til å generere dokumentasjonen for deg. Da putter du bare inn spesielle tags i kommentarer før klasse-/funksjons-definisjoner og i filheadere, så kommer dokumentasjonen automatisk ut. :)

Lenke til kommentar

Hmm, ser ikke så dumt ut. Tror kanskje jeg må bruke begge. :p

Hadde i første omgang tenkt meg å lage en funksjonsreferanse, og phpDocumentor ser litt vel avansert ut til akkurat det. Ser ut til å gå litt dypere inn i det enn jeg hadde planlagt. Uansett så hadde det kanskje ikke vært så dumt å hatt en hurtigreferanse samt phpDocumentor for de som vil litt vite litt mer enn hvordan funksjonene fungerer.

 

Forøvrig tror jeg at jeg har bestemt meg for å sortere etter navnet på klassen, slik at det blir litt enklere å finne fram.

 

Satt sammen et lite utkast hvis noen vil se:

http://www.digitaldomination.org/index.php?c=manual

 

Og ja, ser rimelig jævlig ut. :)

Endret av LoS
Lenke til kommentar
Hmm, ser ikke så dumt ut. Tror kanskje jeg må bruke begge. :p

Hadde i første omgang tenkt meg å lage en funksjonsreferanse, og phpDocumentor ser litt vel avansert ut til akkurat det. Ser ut til å gå litt dypere inn i det enn jeg hadde planlagt. Uansett så hadde det kanskje ikke vært så dumt å hatt en hurtigreferanse samt phpDocumentor for de som vil litt vite litt mer enn hvordan funksjonene fungerer.

 

Forøvrig tror jeg at jeg har bestemt meg for å sortere etter navnet på klassen, slik at det blir litt enklere å finne fram.

 

Satt sammen et lite utkast hvis noen vil se:

http://www.digitaldomination.org/index.php?c=manual

 

Og ja, ser rimelig jævlig ut. :)

phpDocumentor er laga for nettopp det. Det er faktisk mye enklere å bruke det siden du kan skrive dokumentasjonen mens du programmerer. ... men det er jo opp til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...