Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+142

Får du en feilmelding?

Det kan være at filen ikke eksisterer eller at du ikke ghar tilgang til å inkludere eksterne sider. Om det skulle være tilfelle, har vel Ernie en fin kode for å få det til uansett, skal se om jeg finner :)

 

Jeg fant jeg fant :)

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må bare komme en en advarsel til alle dere som finner på å bruke include for å vise en ekstern fil: Include vil kjøre det den får fra serveren som PHP! Normalt vil ikke dette merkes fordi filen blir sendt fra tjeneren som den er til en nettleser, m.a.o. vil f.eks. en PHP-fil bli kjørt, og du får resultatet. Dette er likevel et alvorlig sikkerhetshull, fordi det lar uvedkommende kjøre kode på serveren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det behøver ikke å være et sikkerhetshull, det kommer jo an på hvordan du koder systemet. Hvis feks lokal-serveren må sende en sikkerhetskode i spørringen til ekstern-serveren for å kunne lese innholdet, og ekstern-serveren må inkludere en sikkerhetskode for at koden skal bli kjørt er du på god vei. Hvis du da i tillegg setter opp IP-sjekk i begge ender for lese/kjøre-rettigheter burde det bli nokså vanntett.

Lenke til kommentar

Hva er det for noe tull å gjøre php mer og mer objektorientert :p

 

 

Ikke det at jeg har noe imot OOP i den forstand, men ofte syns jeg det kompliserer koden, uten å rettferdiggjøre det på noen som helst måte.

 

 

*Skulle ønske vi kunne fått "goto:" i php, alt (kjøretids)kompileres jo ned til det uansett... *

 

 

En fin side med info om OOP er her: http://www.geocities.com/tablizer/oopbad.htm

 

EDIT: Ikke-objektiv info :p

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Før var det CMS, nå er det Mafia, og fortsatt klarer de ikke å bruke søkefunksjonen slik at man finner ut at det har vært oppe hundre-og-ørten ganger før.

Eller bare en "Ofte stilte "mafia" spørsmål" :p

 

Er det bare meg som ikkje skjønner plukket av hvorfor folk som knapt nok noen gang har skrevet <?php ?> i en teksteditor, plutselig skal hive seg innpå ting som overgår ferdighetene til 90% av brukerene her inne?

Fordi det er gørre kjedelig å skrive «Hello world»-type script.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Eller bare en "Ofte stilte "mafia" spørsmål" :p

 

Er det bare meg som ikkje skjønner plukket av hvorfor folk som knapt nok noen gang har skrevet <?php ?> i en teksteditor, plutselig skal hive seg innpå ting som overgår ferdighetene til 90% av brukerene her inne?

Du vet, de fleste av dem sier at de kan basic (X)HTML. Da kan det jo umulig være vanskelig å skrive PHP :roll:

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar
Såklart! (X)HTML er jo som kjent programmering!

 

Men seriøst, tror endel har en misoppfattning om at html/css-delen er den største delen. Når de er ferdig med det så tror de at det må være barnemat å få det hele til å henge sammen ...

Selvfølgelig, når alt ser bra ut, så skal det jo bare noen linker fram og tilbake, og litt enkel 2+2=5 matte til for at alt skal virke perfekt ;)

Lenke til kommentar
Vel php-biten er jo easy da. Bare du kan det..

 

Vi skulle utvikla et standardsvar til slike poster som spør etter ferdigkode, evt putte de under en "ønskes"-del. Det siste har vist seg effektivt for norskwebforum i alle fall.

Nei, vi skulle bannlyst dem ned i mørke grotter og kastet nøkkelen. De kommer aldri til å gjøre ferdig de spillene uansett fordi det blir for mye pes å spørre om alt. Til slutt ender det med at de har kastet bort sin og andres tid på ren ergrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...