jorgis Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) og også $a = 'foo'; $somevariable = 'a'; $somefunction = $$somevariable; $someclass = $somefunction(); $foo = new $someclass; Variable variabler er kjekke når du er i en knipe, men de har stort potensiale for å ødelegge alt som heter kodelesbarhet og mental helse. Endret 18. september 2007 av jorgis Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Bare et raskt spørsmål: Kan jeg poste template-motoren min (kall det hva du vil) for kritikk og tilbakemeldinger (les: slakt) her i dette forumet? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Er vel bare å opprette en tråd vel? Det er jo programmeringsrelatert Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Bare et raskt spørsmål: Kan jeg poste template-motoren min (kall det hva du vil) for kritikk og tilbakemeldinger (les: slakt) her i dette forumet? 9520692[/snapback] Selvfølgelig! Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) og også $a = 'foo'; $somevariable = 'a'; $somefunction = $$somevariable; $someclass = $somefunction(); $foo = new $someclass; Variable variabler er kjekke når du er i en knipe, men de har stort potensiale for å ødelegge alt som heter kodelesbarhet og mental helse. 9518881[/snapback] Det der er otrolig kult. Det løste faktisk et av problemene mine. Nå kan man kalle metoder inni objekter med navn som er variable. Forenkler lagring av prosesser som skal utføres senere, og for å ikke snakke om fleksibilitet. Endret 18. september 2007 av MC2 Lenke til kommentar
Peter Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 og også $a = 'foo'; $somevariable = 'a'; $somefunction = $$somevariable; $someclass = $somefunction(); $foo = new $someclass; Variable variabler er kjekke når du er i en knipe, men de har stort potensiale for å ødelegge alt som heter kodelesbarhet og mental helse. 9518881[/snapback] Det der er otrolig kult. Det løste faktisk et av problemene mine. Nå kan man kalle metoder inni objekter med navn som er variable. Forenkler lagring av prosesser som skal utføres senere, og for å ikke snakke om fleksibilitet. 9521367[/snapback] http://www.php.net/manual/en/language.oop5.overloading.php Synes det gjør koden uleselig og uoversiktlig, jeg da. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 og også $a = 'foo'; $somevariable = 'a'; $somefunction = $$somevariable; $someclass = $somefunction(); $foo = new $someclass; Variable variabler er kjekke når du er i en knipe, men de har stort potensiale for å ødelegge alt som heter kodelesbarhet og mental helse. 9518881[/snapback] Det der er otrolig kult. Det løste faktisk et av problemene mine. Nå kan man kalle metoder inni objekter med navn som er variable. Forenkler lagring av prosesser som skal utføres senere, og for å ikke snakke om fleksibilitet. 9521367[/snapback] Bare du unngår $foo = $_GET['foo']; $bar = $foo(); eller mer direkte $bar = ${$_GET['foo']}(); skal det gå fint, jah. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hehe, har ikke akkurat planlagt noe sånt... Men er det noen som vet om det er mulig å deklarere "globale" funksjoner inni funksjoner. Feks. når man deklarerer en funksjon slik: PHP <?phpfunction hello() { function world() { echo "woah"; }; }; ?> Så kan man ikke kalle world utenfor hello. Har prøvd å gjøre det sånn: PHP <?phpfunction hello () { global $f; $f = create_function("","echo "woah";"); }; ?> Men $f er forsatt ikke en funksjon utenfor hello. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Beklager, leste heilt feil Endret 18. september 2007 av Runar0 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hehe, har ikke akkurat planlagt noe sånt... Men er det noen som vet om det er mulig å deklarere "globale" funksjoner inni funksjoner. Feks. når man deklarerer en funksjon slik: PHP <?phpfunction hello() { function world() { echo "woah"; }; }; ?> Så kan man ikke kalle world utenfor hello. Har prøvd å gjøre det sånn: PHP <?phpfunction hello() { function world() { echo "woah"; }; }; ?> Men $f er forsatt ikke en funksjon utenfor hello. 9521890[/snapback] Hvorfor har du semikolon bak krøllparentesene? ("{" og "}") I dette tilfellet, er world eksistensavhengig av at hello() er kjørt. Dettte vil derfor funke: <pre><?php function hello () { function world() { global $f; $f = create_function("","echo \"woah\";"); } } hello(); world(); echo 'f er ', gettype($f), ', verdi:', $f(); ?> </pre> Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg har et lite problem her. Si jeg setter en SESSION under /side/test - hvorfor kan jeg ikke lese fra denne under f. eks /side/test/test1 eller /side? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 session_start() ? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Husker du å starte session på hver side, da? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Jeg er ganske så trøtt, så vi skylder på det vi Takker. - redigert - Wow så faens raske dere var da! Endret 19. september 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 http://worsethanfailure.com/Articles/Only-0001-per-Line.aspx ... ... ... *finner ikke ord* Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hv ... hv ... hvordan i alle dager er det mulig? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg skjønte ikke hva som var galt med den koden der jeg? Gjorde nok det, men Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Mildt sagt elendig struktur i koden. Først og fremst, hvordan skal alle de if-ene gi true samtidig? Ikke minst kunne man kuttet dramatisk ned antall linjer ved å bare kjøre en if-er på "checked" delen i stedet for å skrive ut hele greia gang på gang. Får da være måte på kopiering også Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg skjønte ikke helt poenget med den artikkelen, jeg. Syns han at utviklere får for lite betalt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå