Gjest Slettet+142 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 hmm. Jaja. Er heldigvis ikke så ofte man støter på slikt som at den prøver å skrive til en NULL-peker, right? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 hmm.Jaja. Er heldigvis ikke så ofte man støter på slikt som at den prøver å skrive til en NULL-peker, right? 8648341[/snapback] Tror du sitter med helt andre problemer før du ender der, ja Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Noen som har sett på Facebook Platform? Det ser ut til å være ganske skikkelig construert. Endelig en social-portal side som ikke faller i copyright/everything-is-closed-and-top-secret gruppen. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Mistolker jeg utsagnet ditt når jeg spør : er facebok open source ? Om ikke mer en til en liten grad at man ser koden ? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 For å si det sånn, tror aldri MySpace hadde funnet på å gjøre samme stuntet som Facebook. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Facebook har vel ikke lagt ut all kildekode? Var det ikke bare noen API klasser de hadde lagt ut? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Denne artiklen forklarer mer eller mindre hva jeg mener Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Kunne phpBB3 kjørt dette forumet like bra som IPB gjør nå? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Kunne phpBB3 kjørt dette forumet like bra som IPB gjør nå? 8722171[/snapback] Med tanke på at PHPBB2 brøt helt sammen ytelsesmessig når vi hadde 25% av dagens trafikk så tviler jeg egentlig på det. Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det er kanskje et umulig spørsmål dette. Men phpBB communityet er jo dobbelt så stort som diskusjon.no. Og det kjører jo ganske bra det. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) De har ikke trafikkstatistikk på forumet sitt (big-boards.com), så hvor store de er er det strengt tatt vanskelig å si. Forsiden sier at de har 2 millioner innlegg (vi har 8), 300K brukere (vi har 115K ca), men de tallene sier lite. Ikke minst er det forskjell på om det koster 1 million i servere for å drifte forumet, elller 100K f.eks Endret 28. mai 2007 av Ueland Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Gaia Online kan vel heller ikke helt telle med? Masse av koden er jo skrevi om for ytelse. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Kunne phpBB3 kjørt dette forumet like bra som IPB gjør nå? 8722171[/snapback] Med tanke på at PHPBB2 brøt helt sammen ytelsesmessig når vi hadde 25% av dagens trafikk så tviler jeg egentlig på det. 8722797[/snapback] Det bør kanskje også huskes på at phpBB3 yter en god del dårligere enn phpBB2, grunnet massevis av feature bloat. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hva er folks synspunkter på Vanilla Board da? Dem går jo nesten i motsatt retning av phpbb. Personlig liker jeg ideen med at man skal bygge på med applikasjoner/extentions selv istedet for masse funksjonalitet som du ikke har bruk for. Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg synes tanken er god, men de har gått for langt og gjort det for basic. At noen av de mest populære add-onsene er er attachements, poll, guest welcome message, quotations og vanillacons (smilies) forteller vel sitt. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg synes tanken er god, men de har gått for langt og gjort det for basic.At noen av de mest populære add-onsene er er attachements, poll, guest welcome message, quotations og vanillacons (smilies) forteller vel sitt. 8728971[/snapback] Synes ikke det er noe galt i det så lenge et så modulært system ikke gjør systemet nevneverdig tregere selv om du legger inn en del moduler. F.eks. kan det gjøres som folk har foreslått med firefox(i lys av at ff begynner å bli litt bloat), som er at man under installasjon blir spurt om man vil installere de mest brukte/populære add-onsene. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Ahh... satt å leste litt på bash.org <%crazy_clown> php is like teh pron<Keef> quick, dirty and cheap? <%crazy_clown> and i fap over it Tenkte bare det passet bedre å poste den her, enn noe annet sted på forumet phpBB3 ja, sier litt om hvor mye jeg følger med. Og når vi snakker om vanillaboard, noen som har prøvd punbb, noe ganske likt. (Tror jeg) det er ganske basic, må vel installere det meste av ekstra funksjoner. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Tenkte jeg skulle skrive mitt eget lille forum, selfølgelig ikke store greiene, men et fint langtids prosjekt. Lurer da på om noen har tips til fungsjoner jeg bør ha med i forumet, og eventuelt idè til hvordan lage fungsjonen? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Kan vel være greit å identifisere den aller mest grunnleggende funksjonalitet nødvendig for et forum, og så utvide derfra. Bottom-up-utvikling fungerer greit til små hobbyprosjekter. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Tenke jeg skulle skrive et helt basic forum først ja, så slenge på nye fungsjoner, som jeg skriver da jeg får tid. I første omgang blir det nok bare å få opp noe enkelt, slik at du kan poste, svare, og redigere postene dine. Selfølgelig med brukersystem. Så tenker jeg å slenge på PM, kontrollpanel (for brukeren), forumsøk, og sikkert litt andre ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå