Gjest Slettet+142 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Gah, faen Har aldri tenkt på søk og erstatt tingen Går det an at den koden kjører rekursivt, eller blir koden "lang" da? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Gah, faen Har aldri tenkt på søk og erstatt tingen Går det an at den koden kjører rekursivt, eller blir koden "lang" da? 8626140[/snapback] Den kjøres på samtlige .php-filer i mappen, så den rekurserer nok fra før. Om den går ned i undermapper vet jeg ikke, men det bør være en smal sak å få det til. Dessuten har du sikkert search&replace i din favoritt-editor? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeh. Mente undermapper. Men bare tenkte til hvis jeg sitter på linuxen og gidder dette, så kan jeg jo bare kjøre den kommandoen, sant? Favoritt-editoren har jeg på denne maskinen, Dreamwaver. Linuxen kjører jeg kommandobasert :/ Lenke til kommentar
pej Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeh. Mente undermapper.Men bare tenkte til hvis jeg sitter på linuxen og gidder dette, så kan jeg jo bare kjøre den kommandoen, sant? 8626335[/snapback] Den løkka i forrige posten min er ikke rekursiv. Om du vil pløye gjennom undermapper (gjeldende fra den mappen hvor du befinner deg), kan du prøve noe sånt som dette: find . -name '*.php' -type f -print0 | xargs -0 sed -i 's/<?/<?php/g' Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Men vil ikke en funksjon som bytter ut '<?' med '<?php' tulle med f.eks <?xml version="blabla"?>? Eller har du lagt inn at det skal være mellomrom etter <? for at det skal bli treff? Lenke til kommentar
pej Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Men vil ikke en funksjon som bytter ut '<?' med '<?php' tulle med f.eks <?xml version="blabla"?>?Eller har du lagt inn at det skal være mellomrom etter <? for at det skal bli treff? 8626705[/snapback] Jo, det har du helt rett i. Jeg tenkte ikke på at folk bruker HTML/XML i PHP-filene sine fremdeles. Løsningen din med å dytte inn et mellomrom burde funke finfint den. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Med mindre man har brukt konstruksjonen: <?=$var ?>. Men da er man vel i "deep shit" uansett. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Den får du kanskje søke manuelt etter, og erstatte med <?php echo (evt print) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Den får du kanskje søke manuelt etter, og erstatte med <?php echo (evt print) 8627712[/snapback] Dreamweaver har visst den fine "søkemotoren" hvor man kan søke i alle dokumenter i en mappe + undermapper. Og i tillegg regex-mulighet for søket Da bør vel det hele gå som smurt da Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hva er egentlig forskjellen på print og echo? Er det noen fordeler med å bruke echo noen ganger i forhol til print, eller hva? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Kan ikke huske at det er noen forskjeller utover at du kan gjøre slik med echo PHP <?php echo 'a', 'b'; ?> Edit: Ja, også oppfører print seg som en funksjon. Du kan altså gjøre PHP <?php $var = print 'a'; ?> og $var vil inneholde a. Print er visstnok også i presidenstabellen og kan i så måte brukes i logiske uttrykk. Endret 19. mai 2007 av Ernie Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 print kan returnere en verdi. den returnerer 1 hvis den kjører. echo kan ikke returnere noe. <?php $var = print "Endre er tøff!"; print $var; // Her vil det bli skrevet ut 1 hvis linjen over har blitt kjørt. ?> Lenke til kommentar
dabear Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Men; print vil vel alltids kjøre, eller? Den kaster ingen feilmeldinger.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Kan brukes til å sjekke om den har kjørt hvis den f.eks står inni en if-setning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Under hvilke omstendigheter kan IKKE print kjøres egentlig? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hvis du ikke har en skjerm å skrive ut til? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 aha. Da har jeg lært noe nytt idag også Lenke til kommentar
Peter Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hvis du ikke har en skjerm å skrive ut til? 8647815[/snapback] Liten korreksjon (som jeg antar da): Det er ikke skjerm det kommer an på, det er output. print skriver vel normalt til stdout. Problemet blir nok heller når stdout ikke eksisterer eller er definert. Dvs. at PHP ( i kildekoden, skrevet i C), prøver å skrive til et null-objekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 det går jo fint an å skrive til /dev/null i Linux f.eks. Eller? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 det går jo fint an å skrive til /dev/null i Linux f.eks. Eller? 8648241[/snapback] Jo, men alt i linux er filer Problemet blir når man prøver å skrive til en NULL-peker i C (PHP er skrevet i C...). /dev/null er ikke en NULL-peker, det er mer som å skrive rett i søppelbøtten i windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå