Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Det var en tråd i Webdesign-forumet som tilslutt ble stengt fordi blant andre jeg kom med kraftig kritikk, men trådstarter påsto at siden hans var laget i PHP, men nettleseren gjorde det om til HTML. Han sa at han skrev <?php echo $_SERVER['REMOTE_ADDR']; ?> også kom det opp en hel side med masse HTML koder (tabelller).

 

Makan til sprøyt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil syte litt.

Den siste måneden tror jeg det har vært en tre-fire tråder som har gått på spørsmål med æ, ø og å som blir til rare tegn.

Jeg syns det er så utrolig kjipt med de samme spørsmålene som går omatt og omatt og omatt. Jeg skulle ønske at søkefunksjonen i forumet ble bedre, litt mer synlig og at folk oppfordres til å bruke den.

 

Det man skulle gjort var å lage en FAQ, hvor sånne ting som "Hvor legge include", "æ,ø og å blir til rare tegn", enkle ting som feilhåndtering (hvordan sjekke om en variabel har innhold), hvordan sende epost fra et (klan-)skjema til en mottaker, hvordan skrive til/lese fra en fil, hvordan loope gjennom en mappe, osv etc.

 

Og så skulle jeg ønske at alle tråder som omhandler "jeg trenger et nyhetssystem (men har ikke tenkt å lage det selv)" blir stoppet/flyttet slik at ikke forumet blir overfylt av tråder som ikke omhandler php-programmering/skripting i det hele tatt.

 

Jeg syns også at det bør være en forutsetning at de som spør faktisk har tenkt å gjøre noe selv. Alle står fast av og til og det er lov å be om hjelp, men tråder som omhandler "Kan noen lage et whatever-skript til meg" burde flyttes til et underforum.

 

Er det noen andre som har noen tanker om ryddig av php-forumet?

Lenke til kommentar
Btw, er det noen som bruker CodeIgniter her? Noen synspunkter?

8156716[/snapback]

 

Har ikke prøvd CodeIgniter, men har litt lyst til å teste det. Har et kjapt, lite prosjekt jeg må gjøre (en enkel inventarliste for pa-utstyr (legg til gjenstand, rediger, print, søk)), og vurderer nå å bruke prosjektet til å teste ut CodeIgniter. Det er et såpass lite prosjekt at jeg ikke gidder å skrive full backend, så CodeIgniter bør vel kunne håndtere det fint. :)

Lenke til kommentar
<?= $user_name ? $user_name : '' ?>

8168877[/snapback]

Vil dette funke vis webtjeneren er satt opp sånn at man må bruke <?php og ikke <?

8168996[/snapback]

Jeg trodde det, men når jeg sjekket nærmere så tydeligvis ikke, og dermed anbefaler jeg det ikke allikevel!

short_tags er tull, og ettersom <?= kun fungerer med short_tags, så vil jeg fraråde å bruke denne konstruksjonen.

 

(For de som lurer, nei, jeg bruker den ikke selv, vet bare at den eksisterer)

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...