Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mhm, PHP er bra å kunne ;)

 

Man må nesten kunne et eller flere server-side språk for å få jobber og slikt. I hvertfall "ordentlige" jobber, synes jeg da.

 

 

Lykke til med å lære deg det :)

8077780[/snapback]

Litt viktig å nevne at du høyst sannsynligvis aldri vil få noen ordentlig jobb uten å ha papirer på at du kan f.eks PHP da.

Lenke til kommentar

Okay da...men man kan jo alltids vise fram ting man har lagd med PHP og MySQL ;)

 

Men ... de kan jo fort tenke da: dette kan jo noen andre ha lagd, bare at han/hun har tatt bort det som viser at den personen ikke har lagd det =/

Ja...det ble en litt dårlig setning, hehe.

 

 

Men jeg er 15 år nå, kan en del PHP og MySQL, men hvordan i huleste skal jeg få papirer på at jeg kan HTML, XHTML, CSS, JavaScript, PHP og MySQL?

Lenke til kommentar
Men jeg er 15 år nå, kan en del PHP og MySQL, men hvordan i huleste skal jeg få papirer på at jeg kan HTML, XHTML, CSS, JavaScript, PHP og MySQL?

8078444[/snapback]

Bare delta/lag litt prosjekter og sånt som du kan vise til. Du kommer ofte lengre med erfaring vis du har noe bra å vise til, enn masse utdannelse/papirer.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Har noen ting jeg skulle spørre dere om. Går det ann å ha en IF() inne i en if()?

 

F.eks

 

<?PHP

//nanana

if( *Noe her* ){
if( *åsså noe her* ){
echo "blah, eksempel";
}
}

?>

 

Btw: Gadd ikke lage en ny tråd, når vi har denne

Lenke til kommentar
Har noen ting jeg skulle spørre dere om. Går det ann å ha en IF() inne i en if()?

 

8124879[/snapback]

 

Ja.

 

If statements can be nested indefinitely within other if statements, which provides you with complete flexibility for conditional execution of the various parts of your program.
Lenke til kommentar
Har noen ting jeg skulle spørre dere om. Går det ann å ha en IF() inne i en if()?

 

F.eks

 

<?PHP

//nanana

if( *Noe her* ){
if( *åsså noe her* ){
echo "blah, eksempel";
}
}

?>

 

Btw: Gadd ikke lage en ny tråd, når vi har denne

8124879[/snapback]

Du kan ha if nesten hvor som helst ;)

Men neste gang, LAG NY TRÅD.

 

Første post i denne tråden sier:

NB! Dette er ikke ment som en support-tråd, hvis du trenger hjelp til noe oppretter du en egen tråd i PHP-forumet

Lenke til kommentar

Fordi nordic- og norwegian mafia og alle de spillene florerer rundt på internett.

Dessverre er det slik at de som vil ha det ikke forstår omfanget av hva de ber om. De tenker at noen skal sette det opp for et par tusen.

En skrev til og med noe lignende dette: "De som lager hele spillet for meg skal kanskje få lov til å bli admin". Hallo! Om jeg først har programmert et slikt browser-basert spill så gir jeg det ikke bort :roll:

 

Det er nok ikke bare dette forumet som har mange slike forespørsler.

Lenke til kommentar
En skrev til og med noe lignende dette: "De som lager hele spillet for meg skal kanskje få lov til å bli admin". Hallo! Om jeg først har programmert et slikt browser-basert spill så gir jeg det ikke bort  :roll:

 

Det er nok ikke bare dette forumet som har mange slike forespørsler.

8156369[/snapback]

Haha, jeg har opplevd det samme nå som du minner meg på det.

 

Så lenge ingen faktisk er så dumme at de går for dette "tilbudet", så skader det jo ingen.

Lenke til kommentar
Haha, jeg har opplevd det samme nå som du minner meg på det.

 

Så lenge ingen faktisk er så dumme at de går for dette "tilbudet", så skader det jo ingen.

8156404[/snapback]

 

Jo meg!! :cry: Har begynt å få psykiske anfall av alle disse postene, toppa seg med han fyren som spurte hvilke knapper man skulle trykke på i Frontpage for å lage sånn derre mafiaspill! :omg:

 

Men dere kan ta det helt med ro. Jeg har pratet meg gjennom dette med psykiateren min og han sier det vil gå over etterhvert... :w00t:

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som har oppdaget at noen nybegynnere tror at PHP er en "avansert" form av HTML? (Bare gløtt litt over på webdesign delen. Av og til dukker slike spørsmål opp...)

 

Btw, er det noen som bruker CodeIgniter her? Noen synspunkter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...