j-- Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Er 8MB veldig lite som maks minnebruk for et script? Om man velger en bedre host for sidene jeg drifter, vil de da ha høyere grense? 7639890[/snapback] 8MiB er mye og holder lenge med mindre du skal drive med bilder eller gigantiske filer. 7640020[/snapback] Kjører et IPBforum, og når vi skulle oppdatere fra en versjon til en annen så fikk vi problemer med minnebegrensningene. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Vel, det er jo ikke akkurat så uvanlig, men hvis det løste seg uten store problemer er det ingen fare. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Det hadde vært fint om noen som var flinke i PHP og MySQL kunne skrevet noen artikkler om emnet til Webkafeen.no Prosjektet begynner å bli ferdig nå, og det er tid for å skrive guider og artikkler. NB! Guiden er så vidt jeg vet allerede skrevet av Dahl. Men andre artikkler om litt mer avanserte ting, og ting man bør passe på hadde vært fint. Endret 4. januar 2007 av JonT Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Er 8MB veldig lite som maks minnebruk for et script? Om man velger en bedre host for sidene jeg drifter, vil de da ha høyere grense? 7639890[/snapback] 8MiB er mye og holder lenge med mindre du skal drive med bilder eller gigantiske filer. 7640020[/snapback] Kjører et IPBforum, og når vi skulle oppdatere fra en versjon til en annen så fikk vi problemer med minnebegrensningene. 7640044[/snapback] For IPB er ikke 8MB godt nok, dobbelt så mye eller mer burde fikse opp i eventuelle problemer. (Ja IPB er litt bloatish) Lenke til kommentar
j-- Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Er 8MB veldig lite som maks minnebruk for et script? Om man velger en bedre host for sidene jeg drifter, vil de da ha høyere grense? 7639890[/snapback] 8MiB er mye og holder lenge med mindre du skal drive med bilder eller gigantiske filer. 7640020[/snapback] Kjører et IPBforum, og når vi skulle oppdatere fra en versjon til en annen så fikk vi problemer med minnebegrensningene. 7640044[/snapback] For IPB er ikke 8MB godt nok, dobbelt så mye eller mer burde fikse opp i eventuelle problemer. (Ja IPB er litt bloatish) 7647186[/snapback] Guuud jeg er lei av IPB for denne gang. Måtte sette opp IPB lokalt med v. 2.1.7, legge inn dataen fra en backup inn på den lokale serveren, stille opp minnemengden noen hakk, oppdatere forumet til 2.2.1, eksportere databasen, laste opp forumfilene til den eksterne webserveren, eksportere databasen og laste opp den til den eksterne databasen. Så var det noe fikling med charsett, og nå tror jeg det fungerer fint. Skal bare teste litt til før jeg sender den public igjen.. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Går det an å lage runde kanter på et bilde med GD? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Går det an å lage runde kanter på et bilde med GD? 7648488[/snapback] http://no2.php.net/gd ---------- Les forøvrig første post! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Hmm ... en liten idé her. Kunne vi få en undertittel på tråden? Tenker noe ala "Dette er ikke en support-tråd". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Ingen dum ide, Ernie. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Unnskyld, mente det egentlig ikke som support, lurte bare på om det gikk an. Synes det var unødvendig å lage en ny tråd om det. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Morsomt lite PHP skript for overvåking av kaffenivået i en kaffetrakter Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Morsomt lite PHP skript for overvåking av kaffenivået i en kaffetrakter 7658301[/snapback] Usmakelig tøft! Kunne blitt brukt til mye rart det der Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Finnes det noen fine PHP sider med gode artikkler? Noe som kan anbefales. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 http://devzone.zend.com/public/view Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Er php.net nede no? Eg kjem ikkje inn. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Prøv med no.php.net eller no2.php.net (hvis alle dem er nede så er det bare å forsette med flere land koder som us.php.net, cn.php.net, se.php.net, dk.php.net osv) Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Heh, festlig å titte innom etter å ha vært borte en stund og finne ut at det skjer absolutt ikke noe nytt her på PHP-forumet. Samme gamle rutiner og spørsmål, eneste som trengs er en AJAX-søk i poster når du skal skrive en ny en så slipper folk å søke når de skal skrive en ny post, siden de aldri gjør det. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Vel, denne kategorien er og forblir elendig kvalitetsmessig. I det minste ikke fult så mye "jeg vil ha hjelp til å installere/konfigurerer det og det"-tråder, men det hjelper jo fint lite når det fortsatt er plenty "jeg trenger loginscript" og tilsvarende tråder En ting jeg lurer litt på: Hvor diskuterer folk mer avanserte ting innen PHP? Endret 15. januar 2007 av Ernie Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Tipper du må på noen engelske fora for å få diskutert og lært noe du ikke kan fra før, siden de fleste norske programmeringsforum er slik som dette. De fleste har vel også disse veteranene som folk flest vil referere til som 'Gud' og gjør forumet ensporig. Lenke til kommentar
PT Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Tipper du må på noen engelske fora for å få diskutert og lært noe du ikke kan fra før, siden de fleste norske programmeringsforum er slik som dette. Pleier å holde meg til Sitepoint for sånne ting. Mange flinke folk der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå