Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Er 8MB veldig lite som maks minnebruk for et script?

 

Om man velger en bedre host for sidene jeg drifter, vil de da ha høyere grense?

7639890[/snapback]

8MiB er mye og holder lenge med mindre du skal drive med bilder eller gigantiske filer.

7640020[/snapback]

Kjører et IPBforum, og når vi skulle oppdatere fra en versjon til en annen så fikk vi problemer med minnebegrensningene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært fint om noen som var flinke i PHP og MySQL kunne skrevet noen artikkler om emnet til Webkafeen.no

Prosjektet begynner å bli ferdig nå, og det er tid for å skrive guider og artikkler.

 

NB! Guiden er så vidt jeg vet allerede skrevet av Dahl. Men andre artikkler om litt mer avanserte ting, og ting man bør passe på hadde vært fint. :thumbup:

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Er 8MB veldig lite som maks minnebruk for et script?

 

Om man velger en bedre host for sidene jeg drifter, vil de da ha høyere grense?

7639890[/snapback]

8MiB er mye og holder lenge med mindre du skal drive med bilder eller gigantiske filer.

7640020[/snapback]

Kjører et IPBforum, og når vi skulle oppdatere fra en versjon til en annen så fikk vi problemer med minnebegrensningene.

7640044[/snapback]

For IPB er ikke 8MB godt nok, dobbelt så mye eller mer burde fikse opp i eventuelle problemer.

 

(Ja IPB er litt bloatish)

Lenke til kommentar
Er 8MB veldig lite som maks minnebruk for et script?

 

Om man velger en bedre host for sidene jeg drifter, vil de da ha høyere grense?

7639890[/snapback]

8MiB er mye og holder lenge med mindre du skal drive med bilder eller gigantiske filer.

7640020[/snapback]

Kjører et IPBforum, og når vi skulle oppdatere fra en versjon til en annen så fikk vi problemer med minnebegrensningene.

7640044[/snapback]

For IPB er ikke 8MB godt nok, dobbelt så mye eller mer burde fikse opp i eventuelle problemer.

 

(Ja IPB er litt bloatish)

7647186[/snapback]

Guuud jeg er lei av IPB for denne gang.

 

Måtte sette opp IPB lokalt med v. 2.1.7, legge inn dataen fra en backup inn på den lokale serveren, stille opp minnemengden noen hakk, oppdatere forumet til 2.2.1, eksportere databasen, laste opp forumfilene til den eksterne webserveren, eksportere databasen og laste opp den til den eksterne databasen. Så var det noe fikling med charsett, og nå tror jeg det fungerer fint.

 

Skal bare teste litt til før jeg sender den public igjen..

Lenke til kommentar

Heh, festlig å titte innom etter å ha vært borte en stund og finne ut at det skjer absolutt ikke noe nytt her på PHP-forumet. :p

 

Samme gamle rutiner og spørsmål, eneste som trengs er en AJAX-søk i poster når du skal skrive en ny en så slipper folk å søke når de skal skrive en ny post, siden de aldri gjør det. :D

Lenke til kommentar

Vel, denne kategorien er og forblir elendig kvalitetsmessig. I det minste ikke fult så mye "jeg vil ha hjelp til å installere/konfigurerer det og det"-tråder, men det hjelper jo fint lite når det fortsatt er plenty "jeg trenger loginscript" og tilsvarende tråder :no:

 

En ting jeg lurer litt på: Hvor diskuterer folk mer avanserte ting innen PHP?

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Tipper du må på noen engelske fora for å få diskutert og lært noe du ikke kan fra før, siden de fleste norske programmeringsforum er slik som dette. De fleste har vel også disse veteranene som folk flest vil referere til som 'Gud' og gjør forumet ensporig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...