Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Er det egentlig som går særlig tregere enn PHP?  :hmm:

7586642[/snapback]

Ruby ligger sånn ca rundt PHP (bikker litt begge veier og er veldig avhengig av hva man gjør) og Javascript er vel uten tvil treigere, men ellers ligger PHP dårlig an. Kanskje ikke så rart da endel språk blir kompliert mens PHP blir tolket. Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det egentlig som går særlig tregere enn PHP?  :hmm:

7586642[/snapback]

Ruby ligger sånn ca rundt PHP (bikker litt begge veier og er veldig avhengig av hva man gjør) og Javascript er vel uten tvil treigere, men ellers ligger PHP dårlig an. Kanskje ikke så rart da endel språk blir kompliert mens PHP blir tolket.

7586873[/snapback]

 

Om du trenger PHP til høy ytelse, og ikke gidder bruke massemasse tid på å lage backends i C++/annet høynivå høyytelsesspråk, hvorfor ikke bare kompilere PHP-scriptene? Er fort gjort å installere en optimizer fra PEAR, for å kompilere scriptene og slippe massemasse overhead. PHP er ikke så treig som du tror. :)

Lenke til kommentar
Er det egentlig som går særlig tregere enn PHP?  :hmm:

7586642[/snapback]

Ruby ligger sånn ca rundt PHP (bikker litt begge veier og er veldig avhengig av hva man gjør) og Javascript er vel uten tvil treigere, men ellers ligger PHP dårlig an. Kanskje ikke så rart da endel språk blir kompliert mens PHP blir tolket.

7586873[/snapback]

 

Om du trenger PHP til høy ytelse, og ikke gidder bruke massemasse tid på å lage backends i C++/annet høynivå høyytelsesspråk, hvorfor ikke bare kompilere PHP-scriptene? Er fort gjort å installere en optimizer fra PEAR, for å kompilere scriptene og slippe massemasse overhead. PHP er ikke så treig som du tror. :)

7587211[/snapback]

PHP er _treigt_. Klart det finnes masse optimizer og slikt for å bøte på situasjonen, men det sier jo sitt når du kan oppnå 40-50% bedre ytelse ved å nettopp bruke en optimizer. Skal vel ikke mye til for å skjønne at noe er feil et sted. Riktignok hjelper slikt lite når f.eks Java kan yte vesentlig bedre mens en C/C++ kan yte enda bedre enn det. Rekursjon er et skrekkeksempel på hvor treigt PHP kan være. Både Java og C/C++ regelrett grisebanker PHP i størrelsesordene 100x og oppover.
Lenke til kommentar

Så er jo rekursjon noe en helst bør holde seg unna.. ;)

 

Neida, seff yter PHP dårligere enn Java og C/C++, men å si at PHP blir grisebanket er litt drøyt. Det er kanskje en sannhet om du kjører standard konfigurasjon uten noen optimaliseringer el.l, men om du trenger fart, kjører en aldri med standard konfig. Dessuten er utviklingstiden for en løsning vesentlig høyere om du kjører rå C++ enn PHP, nesten uansett ytelseskrav.

Lenke til kommentar

Rekursjon er ikke noe man skal holde seg unna, det er en rask og god måte å løse et problem på. Alternativet er å styre med looper osv. og det tar fort alt for mye tid for ikke å nevne hode ... At C++ grisebanker PHP er ikke så mye å diskutere. Dog, det viser ikke hvordan ting er i praksis, men å forvente 2 ganger bedre ytelse vil nok ikke være å ta i. Hvordan det er med utviklingstid tør jeg ikke si så mye om, men hvis man har bygd opp litt kode så tviler jeg på at det blir så veldig mye høyere kontra PHP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Maa si meg enig med Ernie her, rekursjon er en veldig fin maate aa lose noen problemer paa. Folkene bak PHP bor absolutt satse paa aa gjore spraaket raskere paa dette omraadet (og alle andre? :p ), eller faktisk sette opp en stor advarsel som sier "PHP er ikke saa veldig raskt, saa for krevende oppgaver bor du bruke et annet spraak".

 

Espen

Lenke til kommentar

Hei!

 

Sitter her og koder litt PHP, kun for moro skyld, men skriptet mitt ser ikke ut til å fungere slik jeg vil.

 

<?php

$fil = "fil.txt";
$input_data = rand(0,6);
(int)file_put_contents("$fil",$input_data);
echo "Skrev '$input_data' til filen ($fil)...<br><br>";

$contents = file_get_contents("fil.txt");
if ($contents == 0 || 2 || 4 || 6)
echo "Filen ($fil) inneholder ønskede verdier";
else
echo "Filen ($fil) inneholder <b>IKKE</b> ønskede verdier!";

?>

 

Med dette skriptet ønsker jeg å skrive et tilfeldig tall (mellom 0 og 6) til filen 'fil.txt', som ligger i samme mappe som skriptet selv. Problemet er at uansett hvilket (tilfeldig) tall som skrives til filen, får jeg beskjed om at filen inneholder ønskede verdier. Regner med at dette har med if-setningen å gjøre.

 

Hva er feil?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva er feil?
if ($contents == 0 || $contents == 2 || $contents == 4 || $contents == 6)

 

Les forøvrig første post i tråden, denne tråden er ikke for support.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...