dabear Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) edit: lurer på en annen ting, er det mulig å lage en funksjon med uendelige argumenter? som unset 7528581[/snapback] <?php function eggs(/*arg*/) { $args = func_get_args(); echo implode(' ', $args); } eggs('print', 'med', 'mellomrom', 'mellom', 'hvert', 'parameter.') ?> dabear: Ja vel. Men hva gjør den? static-keyworded gjør funksjon ikke mulig å kalle gjennom å opprette en instans av klassen, som jeg prøvde å demonstrere tidligere... Endret 18. desember 2006 av dabear Lenke til kommentar
Peter Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Statiske funksjoner krever ikke et objekt for å fungere. Den kan kalles direkte fra klassen: minklasse::minfunksjon(); istedenfor $c = new minklasse(); $c->minFunksjon(); Lenke til kommentar
dabear Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Nazgul, var det ikke det jeg sa i både forrige post og posten før der igjen? Dessuten du snakker om metoder i en klasse, ikke funksjoner. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 dabear: takk! visste ikke om den funksjonen Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hm, en stund siden jeg har holdt på med PHP nå. Mista litt interessen etter at jeg jobbet leeeenge med et prosjekt, men ikke fikk betaling som avtalt. Motet forsvant Men, kanskje jeg skal begynne på litt igjen? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Ja, du kan ha uendelig mange argumenter i php Eksempel (utestet): function myUnSet() { $args = func_get_args(); $numArgs = func_num_args(); for($i = 0; $i < $numArgs; $i++) { unset($args[$i]); } } Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 public static myMethod() mente du vel? En statisk metode kan ikke bruke $this og kan kun kalles statisk, dvs dette går ikke: $foo = new Spam(); $foo->myMethod(); dette derimot går: Spam::myMethod(); 7528583[/snapback] dabear: Ja vel. Men hva gjør den? static-keyworded gjør funksjon ikke mulig å kalle gjennom å opprette en instans av klassen, som jeg prøvde å demonstrere tidligere... 7528636[/snapback] Uhhmm ... $this-> funker da utmerket på statiske funksjoner. PS: public static function myMethod kanskje? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Edit: Beklager.. *lage ny tråd* Endret 19. desember 2006 av Hrisebro Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 NB! Dette er ikke ment som en support-tråd, hvis du trenger hjelp til noe oppretter du en egen tråd i PHP-forumet. Do so Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jaja, nå fikk jeg ikke med meg bestefars spørsmål, men vi kan ikke være så pirket på hva som foregår her, vel? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jaja, nå fikk jeg ikke med meg bestefars spørsmål, men vi kan ikke være så pirket på hva som foregår her, vel? 7539870[/snapback] Poenget med denne tråden er jo å skape en litt mer avansert diskusjon enn vi ser ellers på det forumet her, så jo så prikete kan vi være. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Dette var ikke prikket, da det var et spørsmål i akkurat samme sjanger som resten av PHP-forumet er overøset med. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Skal vi spore inn på et mer spennende PHP-tema da? Rammeverk. Dette har jo egentlig hvert svakheten til PHP, selv om PHP er veldig komplett i seg selv så blir utviklingen betydelig lettere med et rammeverk. .NET har jo hvert enn stor suksess og gjort til at veldig mye utvikling i bedrifter skjer via .NET. Ruby har jo med Ruby on Rails hatt rekordrask utvikling, mens PHP bare liksom har enn rammeverk. PEAR er vel det offisielle rammeverket, men kvaliteten er altfor dårlig. De fleste pakkene kommer aldri ut av beta, dokumentasjon er så godt som ikke-eksisterende og måten ting er gjort på er helt feil i alt fra errorhåndtering til output. Nesten all koden er skrevet i PHP4 som utelukker det for mange. Alternativer som CakePHP holder høyere kvalitet og en rimelig bra MVC-modell gjør den seriøst til et alternativ. Det forholdsvis nye rammeverket Zend Framework virker allikevel som det mest lovende, mange smarte komponenter, allerede god stabilitet og dokumentasjon. Samtidig har Zend som firma satset sterkt på utviklingen og kommer til og sørge for at det fremstår som et slags offisielt rammeverk samt bidra til å bringe det rundt i bedriftene. Hvilket rammeverk vil du benytte deg av i ditt neste prosjekt? Selv går jeg nok for Zend. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 I mitt neste prosjekt holder jeg meg unna rammeverk, som i mitt forrige prosjekt. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 I mitt neste prosjekt holder jeg meg unna rammeverk, som i mitt forrige prosjekt. 7582381[/snapback] Selvgjort er velgjort Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Vil ikke ikke sider bli tregere av å bruke rammeverk, enn hvis du lager det selv? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Jo, siden det som oftest må prosseseres mer med rammeverket enn uten. Er dog bare snakk om noen millisekunder. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Vil ikke ikke sider bli tregere av å bruke rammeverk, enn hvis du lager det selv? 7585275[/snapback] Hvis hastighet er stort must, så er PHP et horibelt valg Så nei, det blir ikke så skrekkelig mye treigere. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Er det egentlig som går særlig tregere enn PHP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå