Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e
De gav inntrykk av å være bundet til serveradmin-systemet deres, og sa at de ikke oppgraderte før det kom i ny versjon. :(

7209971[/snapback]

 

Derfor mener jeg at egenutviklet administrasjons-system er et must, spesielt for de litt store og seriøse leverandørene av webhotell :)

Lenke til kommentar
De gav inntrykk av å være bundet til serveradmin-systemet deres, og sa at de ikke oppgraderte før det kom i ny versjon. :(

7209971[/snapback]

 

Derfor mener jeg at egenutviklet administrasjons-system er et must, spesielt for de litt store og seriøse leverandørene av webhotell :)

7212099[/snapback]

Tull og tøys. Når ble administrasjonssystemet viktigere enn oppetid og tjenester? Ikke minst, når ble det slik at folk velger webhost på bakgrunn av administrasjonssystemet? Det er en kjennsgjerning at folk tenker med lommeboka, at webhost har god oppetid og tilbyr tjenestene x, y og z.

 

En annen ting er at egenutvikling er noe som idag er altfor, altfor altfor, altfor mye i bruk. Endel ser virkelig ikke ut til å innse hvor dyrt og totalt unødvendig egenutvikling til tider faktisk er. Å svi av flere millioner er visst overhode ikke noe problem. At man i stedet kunne brukt det på noe annet er det jo ingen som tenker noe på.

 

Altså, eksisterer det en god løsning for det man trenger så er det hinsides all fornuft å egenutvikle.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Er det mulig ved bruk av php å ta et "skjermskud" av en side?

Tenker da på bruk som illustrasjon ved linking til siden

 

Har grublet litt over dette og jeg kan ikke si jeg ser noen løsning på det, men det finnes da flere her som er mer drevet i faget enn meg

7218759[/snapback]

Det enkle svaret er nei.

Jeg ramlet over en PHP-browser idag, kalt snoopy. Mulig den har slik funksjonalitet, men jeg ville ikke satset på det.

Lenke til kommentar
Seriøst? Håper du bare støtte på en gretten kundebehandler, for om det er deres holdning, er de ikke mye å ta vare på... :(

7221557[/snapback]

 

Seriøst ja. Har normalt sett hatt god kundebehandling hos dem, men det svaret der likte jeg ikke. Kan jo ha støtt på en kundebehandler som ikke har nok peil til å forstå hva han/hun snakker om.

Lenke til kommentar

Ser ut til at webhosten min legger ned, og regninga på domenet har kommet. Så må nesten finne meg noen nye, fort.

 

Er det mange webhoster som har servere i Norge, og har PHP 5.x, og som ikke er svindyre.

Tilgang til SSH gjør ingenting.

Og hvordan er domeneshop?

 

EDIT: Titta på sidene deres nå, og de kjører PHP5, og MySQL5. Og fri trafikk er jo ingen uting. Er 75,- pr mnd dyrt for 1000MB diskplass?

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar
Ser ut til at webhosten min legger ned, og regninga på domenet har kommet. Så må nesten finne meg noen nye, fort.

 

Er det mange webhoster som har servere i Norge, og har PHP 5.x, og som ikke er svindyre.

Tilgang til SSH gjør ingenting.

Og hvordan er domeneshop?

 

EDIT: Titta på sidene deres nå, og de kjører PHP5, og MySQL5. Og fri trafikk er jo ingen uting. Er 75,- pr mnd dyrt for 1000MB diskplass?

7251779[/snapback]

Jeg har akkurat bestilt fra domeneshop.

En kamerat bruker dem, og sier de er bra.

 

Start med lite plass, f.eks. til 35,- per måned , så kan du heller oppgradere etterhvert som du trenger.

Lenke til kommentar
Hva med DCVhost?

7252256[/snapback]

180 kr/år inkludert ett domene navn er jo ikke så værst. Et .no domene koster jo 150kr/år så da blir det jo ikke mer enn 30kr/året vis jeg forsto det riktig.

Det eneste minuset er at det er et enmannsforetak. Sånn at det kan hende firmaet ikke har så veldig bra linje/oppetid og større sjangse for at firmaet skal gå konkurs eller etterhvert begynne å yte mindre service.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hva med DCVhost?

7252256[/snapback]

180 kr/år inkludert ett domene navn er jo ikke så værst. Et .no domene koster jo 150kr/år så da blir det jo ikke mer enn 30kr/året vis jeg forsto det riktig.

Det eneste minuset er at det er et enmannsforetak. Sånn at det kan hende firmaet ikke har så veldig bra linje/oppetid og større sjangse for at firmaet skal gå konkurs eller etterhvert begynne å yte mindre service.

7252569[/snapback]

 

Brukt DcvHost veldig lenge nå, hjemmelaget administrasjonspanel fungerer utmerket! Jeg har til nå ikke opplevd noe nedtid og kan ikke si at jeg opplever noe treghet. Anbefales :).

Lenke til kommentar
Er det mulig ved bruk av php å ta et "skjermskud" av en side?

Tenker da på bruk som illustrasjon ved linking til siden

 

Har grublet litt over dette og jeg kan ikke si jeg ser noen løsning på det, men det finnes da flere her som er mer drevet i faget enn meg

7218759[/snapback]

Det enkle svaret er nei.

Jeg ramlet over en PHP-browser idag, kalt snoopy. Mulig den har slik funksjonalitet, men jeg ville ikke satset på det.

7219120[/snapback]

 

Ikke glem at PHP er et fullverdig programmeringspråk og kan brukes til alt! :thumbup:

Såklart man kan ta screenshot også, tipper det er en smal sak med PHP-GTK. Sikkert haugevis andre måter også.

Derimot finnes det ikke en crazy hente-screenshot-fra-tilfeldig-websidebruker-uten-at brukeren-gjør-det-selv metode, og tak å pris for det! Jeg ville ikke likt at webservere skulle få tilgang på skjembildet mitt...! :p

 

 

Ellers funker ServeThwWorld helt fint med PHP5, bortsett fra klare problemet at de ikke tilbyr ext/mysqli eller ext/PDO

Endret av PHPdude
Lenke til kommentar

Hæ? Hva vil du frem til? Jeg har ikke sagt at man ikke kan ta screenshot, men det er jo ikke koden du vil knipse bilde av, det er jo hvordan siden ser ut og da må man ha motor av noe slag for å rendere koden først.

 

Å bruke PHP til alt er antakelig det dummeste man kan gjøre. Det går an å bruke til mye, men da har man ikke skjønt "Bruk rette verktøy for jobben".

For å ta screenshot slik som her skal det ikke mer til en et lite script som fyrer opp nettleseren på riktig side, tar screenshot, og deretter dreper nettleserprosessen.

Lenke til kommentar
Er det mulig ved bruk av php å ta et "skjermskud" av en side?

Tenker da på bruk som illustrasjon ved linking til siden

 

Har grublet litt over dette og jeg kan ikke si jeg ser noen løsning på det, men det finnes da flere her som er mer drevet i faget enn meg

7218759[/snapback]

Det enkle svaret er nei.

Jeg ramlet over en PHP-browser idag, kalt snoopy. Mulig den har slik funksjonalitet, men jeg ville ikke satset på det.

7219120[/snapback]

 

Ikke glem at PHP er et fullverdig programmeringspråk og kan brukes til alt! :thumbup:

Såklart man kan ta screenshot også, tipper det er en smal sak med PHP-GTK. Sikkert haugevis andre måter også.

Derimot finnes det ikke en crazy hente-screenshot-fra-tilfeldig-websidebruker-uten-at brukeren-gjør-det-selv metode, og tak å pris for det! Jeg ville ikke likt at webservere skulle få tilgang på skjembildet mitt...! :p

 

 

Ellers funker ServeThwWorld helt fint med PHP5, bortsett fra klare problemet at de ikke tilbyr ext/mysqli eller ext/PDO

7375464[/snapback]

 

 

PHP er et scriptingspråk, ikke et programmeringsspråk. Greit nok det kan brukes til mye, inkl det du nevner, men php har store mangler når du sammenlikner med de største som java og c++. Jeg vil si meg sterkt i mot php et et fullverdig programmeringsspråk. Av den enkle sak alt er loose mister det poeng hos meg. Variabler som flyr om hverandre både på innhold og deklarering, ingen reell mulighet for casting osv.

 

PHP brukes til sitt, Java/C++ til sitt, men skal en lage store webappikasjoner på millioner av sider (enterprise) og stor load må en nesten over på kraften til java/c++ for å drive dem (ta med en klype salt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...