Dahl Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer Edit: Altså, vi vil gjerne ha innspill på back-end. Endret 13. oktober 2006 av Dahl Lenke til kommentar
zokra Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Jeg veit jeg har sett en tråd med en giro i pdf(eller png?)-form med noen phpfunksjoner for å fylle den ut. Dette var i denne kategorien. Noen som greier å finne den igjen? Jeg har prøvd å søke i et kvarter nå, men jeg kommer ikke fram til noe.. 7062040[/snapback] Her er koden lumted kom frem til, har modifisert litt jeg og, men mener at den skal funke som den er. Se vedlegg EDIT: Forumet støttet vist ikke .rar giro.zip Endret 13. oktober 2006 av zokra Lenke til kommentar
dabear Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg veit jeg har sett en tråd med en giro i pdf(eller png?)-form med noen phpfunksjoner for å fylle den ut. Dette var i denne kategorien. Noen som greier å finne den igjen? Jeg har prøvd å søke i et kvarter nå, men jeg kommer ikke fram til noe.. 7062040[/snapback] Her er koden lumted kom frem til, har modifisert litt jeg og, men mener at den skal funke som den er. Se vedlegg EDIT: Forumet støttet vist ikke .rar 7065180[/snapback] Takk skal du ha, men det var tråden i seg sjøl jeg var ute etter. Du har ikke link til denne? Lenke til kommentar
zokra Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg veit jeg har sett en tråd med en giro i pdf(eller png?)-form med noen phpfunksjoner for å fylle den ut. Dette var i denne kategorien. Noen som greier å finne den igjen? Jeg har prøvd å søke i et kvarter nå, men jeg kommer ikke fram til noe.. 7062040[/snapback] Her er koden lumted kom frem til, har modifisert litt jeg og, men mener at den skal funke som den er. Se vedlegg EDIT: Forumet støttet vist ikke .rar 7065180[/snapback] Takk skal du ha, men det var tråden i seg sjøl jeg var ute etter. Du har ikke link til denne? 7065230[/snapback] https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=426148&hl= Lenke til kommentar
TSP Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Jeg tror PHP-taggen lever farlig! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=648854 test PHP //edit this $_max_file_size = '500000000'; //file size in bytes. $upload_dir = "uploads/web/"; //upload folder.. $_i = "3"; //number of files to upload at one time //end edit echo "Maximum file size : " . $_max_file_size/1000 . "MB<br>"; echo "<form enctype='multipart/form-data' action='?do=upload' method='post'>"; echo "<input type='hidden' name='MAX_FILE_SIZE' value='" . $_max_file_size , "'>"; echo "Choose your file(s): <br>"; //show number of files to select For($i=0; $i <= $_i-1;$i++) { echo "<input name='file" . $i . "' type='file'><br>"; } echo "<input type='submit' value='Upload File'>"; echo "</form>"; if($_GET['do'] == 'upload') { //upload all the fields until done For($i=0; $i <= $_i-1; $i++) { //create a random number $_random = rand(1, 1000000); //file with the upload folder $target_path = $upload_dir . $_random . basename($_FILES['file' . $i]['name']); //actual file name with the random number $_file_name = $_random . basename($_FILES['file' . $i]['name']); //do not upload the 'left blank' fields if(basename($_FILES['file' . $i]['name']) != '') { if(move_uploaded_file($_FILES['file' . $i]['tmp_name'], $target_path)) { //uploaded successfuly $_uploaded=1; } else { //error uploading $_error=1; } } else { $_check=$_check+1; } } //file(s) did upload if($_uploaded == '1') { $_uploaded=0; echo "The file(s) have been uploaded.<br>"; } //file uploaded? if($_error == '1') { $_error=0; echo "There was an error uploading some of the file(s), please try again! Maybe the file size. Maximum file size is " . $_max_file_size/1000 . "KB<br>"; } //user selected a file? if($_check == $_i) { $_check=0; echo "Select a file first than click 'Upload File'<br>"; } } Endret 17. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg tror PHP-taggen lever farlig! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=648854 7086451[/snapback] Den er ikke helt god nei. Post med litt eksempler på feil. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Som du kan se, testet jeg nå i min forrige post, og det er ikke PHP-taggen i seg selv som lager problemet men begynnelsen og slutten. ( Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hva slags sorteringsmuligheter har man i PHP? Har et lite luksusproblem; i dvd-databasen min har jeg også laget en modul som minner meg på hvilke tv-serier som vises den aktuelle dagen. Benytter meg av date('w') og har tilhørende tall i databasen. Problemet er bare at den amerikanske uka starter på søndag, dermed blir søndag den første når jeg henter ut data fra databasen. date('N') bgynner derimot på mandag, men støttes bare etter PHP 5.1.0. Så hvordan kan man da sortere resultatene slik at man får 1-6 først og så 0 uten å måtte kjøre flere spørringer? Nåværende spørring er: SELECT * FROM `tv` ORDER BY `day` ASC, `time` ASC, `title` ASC Her tilsvarer da day date('w'), time er bare et vanlig klokkeslett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Øøøh, kan du forklare det litt nærmere? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 evt bruk setlocale og strftime (som etter min mening kanskje er den mer riktige måten, mens Ernies helt klart er enklere dog mindre portabel) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Øøøh, kan du forklare det litt nærmere? 7117773[/snapback] Altså, hvis du tar nummeret på dagen i uka legger til 6 og kjøre % 7 vil du få følgende: 1 + 6 % 7 = 7 % 7 = 0 2 + 6 % 7 = 1 % 7 = 1 3 + 6 % 7 = 2 % 7 = 2 4 + 6 % 7 = 3 % 7 = 3 5 + 6 % 7 = 4 % 7 = 4 6 + 6 % 7 = 5 % 7 = 5 0 + 6 % 7 = 6 % 7 = 6 Endret 21. oktober 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Aha, ganske smart må jeg si. Så hva er det prosenttegnet egentlig gjør? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Aha, ganske smart må jeg si. Så hva er det prosenttegnet egentlig gjør? 7117807[/snapback] Det er tegnet for modulo i endel programmeringsspråk. Modulo gir ut rest i en divisjon. F.eks 7%2=1. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hmm, jeg kunne trenge litt hjelp med cutenews-ru, det virker ikke som det er så mange aktive i kategorien det er postet i så slenger inn en link her. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651225&hl= Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Omsider fikk jeg til å sortere data på den måte jeg ville selv om koden ikke ble den peneste av sitt slag: <?php function get_shows() { // UNIX timestamp of today $today = mktime(00, 00, 00, date('m'), date('d'), date('y')); $date_n = (date('w') + 6) % 7; // UNIX timestamp of Munday $monday = $today - (86400 * $date_n); // UNIX timestamp of whole week for($i = 0; $i <= 6; $i++) { $day[$i] = $monday + (86400 * $i); } // Special "days" $day7 = array(0, 1, 2, 3, 4); // Weekdays $day8 = array(5, 6); // Weekends $day9 = array(0, 1, 2, 3, 4, 5, 6); // Daily // Start table echo "\t\t<table id=\"tv\">\n"; echo "\t\t\t<tr class=\"tv-top\">\n"; echo "\t\t\t\t<td width=\"75\">Day</td>\n"; echo "\t\t\t\t<td width=\"50\" align=\"center\">Time</td>\n"; echo "\t\t\t\t<td width=\"675\">Title</td>\n"; echo "\t\t\t\t<td width=\"200\" align=\"right\">Channel</td>\n"; echo "\t\t\t</tr>\n\n"; // Fetch all data $query = mysql_query('SELECT * FROM `tv` ORDER BY `day` ASC, `time` ASC, `title` ASC'); $a = 0; while($row = mysql_fetch_assoc($query)) { $row['day'] = (int) $row['day']; if($row['day'] <= 6) { $data[$a]['day'] = ($row['day'] + 6) % 7; } else { $data[$a]['day'] = $row['day']; } $data[$a]['time'] = $row['time']; $data[$a]['title'] = $row['title']; $data[$a]['channel'] = $row['channel']; $a++; } // Generate data for sorting foreach($data as $key => $row) { $d_day[$key] = $row['day']; $d_time[$key] = $row['time']; $d_title[$key] = $row['title']; $d_channel[$key] = $row['channel']; } // Sort data array_multisort($d_day, SORT_NUMERIC, $d_time, SORT_STRING, $d_title, SORT_STRING, $d_channel, SORT_STRING, $data); // Process data $b = 0; while($a > $b) { $showday = $data[$b]['day']; // What day is it? if($showday <= 6) { $showday = $day[$showday]; $showday = date('l', $showday); } elseif($showday == 7) { $showday = '<i>Weekdays</i>'; } elseif($showday == 8) { $showday = '<i>Weekends</i>'; } elseif($showday == 9) { $showday = '<i>Daily</i>'; } else { $showday = '<i>Error</i>'; } // Check if show airs today if( ($date_n == $data[$b]['day']) || ($data[$b]['day'] == 7 && in_array($date_n, $day7)) || ($data[$b]['day'] == 8 && in_array($date_n, $day8)) || ($data[$b]['day'] == 9) ) { $class = 'tv-today'; } else { $class = 'tv'; } // Make temporary time and useful time $time_tmp = explode(':', $data[$b]['time']); $time = $time_tmp[0] .':'. $time_tmp[1]; // Check if show has ended if( ($class == 'tv-today' && $time_tmp[0] <= date('H') && $time_tmp[1] <= date('i')) || ($class == 'tv-today' && $time_tmp[0] < date('H')) ) { $class = 'tv-today-done'; } // Check if show day has passed if($class == 'tv' && $data[$b]['day'] < $date_n) { $class = 'tv-over'; } // Print data echo "\t\t\t<tr class=\"{$class}\">\n"; echo "\t\t\t\t<td class=\"tv\">{$showday}</td>\n"; echo "\t\t\t\t<td class=\"{$class}\" align=\"center\">{$time}</td>\n"; echo "\t\t\t\t<td class=\"tv-title\">{$data[$b]['title']}</td>\n"; echo "\t\t\t\t<td class=\"tv\" align=\"right\">{$data[$b]['channel']}</td>\n"; echo "\t\t\t</tr>\n\n"; $b++; } // End table echo "\t\t</table>\n"; } ?> Noen kommentarer? PS: Fikk ikke posta dette med php-taggen, forumet fikk bare tekniske problemer! Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Jeg tror PHP-taggen lever farlig! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=648854 7086451[/snapback] Den er ikke helt god nei. Post med litt eksempler på feil. 7091915[/snapback] Har funnet ut at hvis man putter rundt virker det.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7126613 Prøv det ex0n Endret 22. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Peter Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Er det noen andre enn meg som føler at denne tråden blir litt misbrukt? Jeg forstod det vel mer som en slags prate om ting og stæsj rundt PHP, ikke spørre om hjelp til alle mulige skriptproblemer. Har jeg rett? Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Du har nokk litt rett i det. Å få til noe lignende webkafeen er vanskelig. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Er det noen andre enn meg som føler at denne tråden blir litt misbrukt?Jeg forstod det vel mer som en slags prate om ting og stæsj rundt PHP, ikke spørre om hjelp til alle mulige skriptproblemer. Har jeg rett? 7126686[/snapback] Du har nok dessverre rett. Det er vanskelig å få til noe særlig avansert diskusjon her når kompetansen har forlatt forumet eller ikke diskuterer PHP her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå