Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som bruker CVS her? Er det en stor fordel å bruke det.

7056825[/snapback]

Bruker svn eller subversion ganske ofte. Versjonskontroll er genialt og et must for prosjekter av seriøs grad selv om man koder alene. Det gir en overlegen god kontroll over koden.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Kjører du Linux eller Win? Til win har du jo TurtoiseCVS som intregerer seg i Explorer :)

7056935[/snapback]

Har en Linux server, men den står ikke på 24 timer i døgnet så kunne vært greit å kunne kopiere over filer på Windows maskinen.

 

EDIT: Fant edelig en side som denne:

http://www.march-hare.com/cvsnt/techspecs/

Tror jeg får nok hjelp der, vis noen ikke har noen andre gode anbefalinger.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Jeg smalt opp subversion på linux-boksen her. Det er kjempeenkelt og rimelig rett frem, bare husk å åpne porter i brannmur/router dersom du skal jobbe utenfor nettverket.

Dessuten bruker jeg bare kommandolinjen for å jobbe mot svn. Trenger ikke mer (jeg kjører 64-bits OS, så dette er også enklest)

 

Ramlet forresten over "trac" her om dagen. ( http://trac.edgewall.org/ )

Synes det virker overlegent i forhold til mye annet.

Ser for meg kode, brukerdokumentasjon og bugoversikt på ett sted.

Ettersom jeg jobber mye med åpen kildekode, så er dette absolutt noe jeg kommer til å titte nærmere på ganske snart.

(Merk at det bare er en svn-frontend, ikke hele motoren)

 

Det er forresten ikke noe problem at linuxmaskinen ikke står på hele tiden.

Du kjører bare en update (evt. checkout) så har du hele koden på maskinen du kjører checkout til. Etter det trenger du ikke linux-maskinen før du skal commite (laste opp endringer)

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Om Trac klarer å bla gjennom repositories like bra som ViewVC er det bare å fyre på. Men Sourceforge er fremdeles min favoritt. Har fora, bugtracker/issue-trackers, statistikk, ubegrenset båndbredde, wiki (eller docs, som det heter), SVN og CVS (fritt valg), og webhosting (LAMPP). Open source, seff. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...