Peter Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 reduserer portabilitet. Du blir plutselig avhengig av ting du har null kontroll over (sett fra funksjonens perspektiv) Dersom noe sendes som parameter til funksjonen har du mye mer kontroll. Det er bare en smakssak. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg liker å ha kontroll over hva funksjonene mine tygger over. Skal jeg d gi den mat fra en pose jeg fant nederst i brødskuffen vet en jo aldri hvor råttent innholdet er. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Ok takk. Da spiller det ingen rolle for meg Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Er det noen som bruker CVS her? Er det en stor fordel å bruke det. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Er det noen som bruker CVS her? Er det en stor fordel å bruke det. 7056825[/snapback] Bruker svn eller subversion ganske ofte. Versjonskontroll er genialt og et must for prosjekter av seriøs grad selv om man koder alene. Det gir en overlegen god kontroll over koden. Endret 12. oktober 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Ok, hva anbefaler du av programvare. Er det enkelt å sette opp? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kjører du Linux eller Win? Til win har du jo TurtoiseCVS som intregerer seg i Explorer Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Kjører du Linux eller Win? Til win har du jo TurtoiseCVS som intregerer seg i Explorer 7056935[/snapback] Har en Linux server, men den står ikke på 24 timer i døgnet så kunne vært greit å kunne kopiere over filer på Windows maskinen. EDIT: Fant edelig en side som denne: http://www.march-hare.com/cvsnt/techspecs/ Tror jeg får nok hjelp der, vis noen ikke har noen andre gode anbefalinger. Endret 12. oktober 2006 av JonT Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hvis du _jobber_ på en windowsmaskin kan du bruke Tortoise[sVN|CVS]. Hvor CVS/SVN kjører betyr mindre. Jeg ville valgt SVN på en linuxbox - rett og slett på grunn av filsystemet. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Ok, hva anbefaler du av programvare. Er det enkelt å sette opp? 7056894[/snapback] Har ikke satt opp og driftet noe slikt selv. Av programvare bruker jeg SmartSVN. Det er laget i java slik at det fungerer "overalt" samtidig har den også et greit GUI og en type compare jeg liker. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Jeg smalt opp subversion på linux-boksen her. Det er kjempeenkelt og rimelig rett frem, bare husk å åpne porter i brannmur/router dersom du skal jobbe utenfor nettverket. Dessuten bruker jeg bare kommandolinjen for å jobbe mot svn. Trenger ikke mer (jeg kjører 64-bits OS, så dette er også enklest) Ramlet forresten over "trac" her om dagen. ( http://trac.edgewall.org/ ) Synes det virker overlegent i forhold til mye annet. Ser for meg kode, brukerdokumentasjon og bugoversikt på ett sted. Ettersom jeg jobber mye med åpen kildekode, så er dette absolutt noe jeg kommer til å titte nærmere på ganske snart. (Merk at det bare er en svn-frontend, ikke hele motoren) Det er forresten ikke noe problem at linuxmaskinen ikke står på hele tiden. Du kjører bare en update (evt. checkout) så har du hele koden på maskinen du kjører checkout til. Etter det trenger du ikke linux-maskinen før du skal commite (laste opp endringer) Endret 12. oktober 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Om du skal styre med SVN/CVS, er det et must å ha ViewVC og Sourceforge/Trac i tillegg. Legg til CIA, så har du alt du trenger. Stort mer kontroll over koden er det vanskeligere å få, om du i tillegg har en god nok editor. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 viewvc OG trac? Gjør ikke de stort sett samme nytten? Trac er ikke et sourceforge alternativ, det er et viewvc-, bugzilla-, wiki-alternativ, opensource til og med Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Om Trac klarer å bla gjennom repositories like bra som ViewVC er det bare å fyre på. Men Sourceforge er fremdeles min favoritt. Har fora, bugtracker/issue-trackers, statistikk, ubegrenset båndbredde, wiki (eller docs, som det heter), SVN og CVS (fritt valg), og webhosting (LAMPP). Open source, seff. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 poster et eksempel på trac, wordpress sin: http://trac.wordpress.org/browser/ Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hmm. Jeg burde virkelig sette meg inn i sånne prosjekt systemer. Kommentarer øverst i koden blir fort veldig uoversiktlig, og todo lists som ikke blir oppdatert osv... Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Track funker fint som planlegger på skolen også^^ Lenke til kommentar
dabear Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg veit jeg har sett en tråd med en giro i pdf(eller png?)-form med noen phpfunksjoner for å fylle den ut. Dette var i denne kategorien. Noen som greier å finne den igjen? Jeg har prøvd å søke i et kvarter nå, men jeg kommer ikke fram til noe.. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Begynner å bli så grundig lei av at nesten ingen av scriptene som funker helt feilfritt lokalt kjører på one.com sine servere... (dem tillater ikke engang chdir!) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Begynner å bli så grundig lei av at nesten ingen av scriptene som funker helt feilfritt lokalt kjører på one.com sine servere... (dem tillater ikke engang chdir!) 7062347[/snapback] Har nok sammenheng med at de av en eller annen absurd idiotisk grunn kjører safe_mode = on. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå