Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oooookey, det der var ikke helt slik jeg tenkte meg det. De gjør det jo så forbaska tungvindt for oss å holde på med namespace :mad: Hvorfor i alle dager skal de så absolutt ha oss til å skrive prefix::etellerannet hvor jækla gang man skal bruke noe fra et namespace? Poenget med namespace faller jo helt bort når man alikevel må skrive på en prefix. Hva er problemet med å kopiere alt over i nåværende "scope" og kunne bruke ting som om de var definert der? Faktisk, den implementasjonen løser ikke et eneste problem slik jeg ser det. Hva skal man forresten med å definere en annen prefix enn navnet på namespacet? Har man to namespace som har likt navn vil det krasje uannsett. Nei, for å være helt helt ærlig må jeg si dette var skuffende. Det her bærer preg over å være særdeles lite gjennomtenkt :thumbdown:

 

Korrigering: Etter å ha tenkt meg litt om så løser de jo selvsagt et problem, og det er jo at man kan ha klasser, funksjoner osv. med samme navn, men det er jo bare del en namespace. Poenget er jo også å kunne hente de inn slik at de er definert som vanlig.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Kort spørsmål, hva bruker du helst?

PHP

<?php

echo "abc {$foo->bar} def"

 

//eller

 

echo 'abc'.$foo->bar.' def';

?>

 

Personlig bruker jeg den siste, ettersom de unngår en del ekstra parsing av strenger. Aldri testet om dette har noe særlig å si tidsmessig eller ikke, men det har blitt en vane nå. Dvs. jeg går alltid ut av strengen dersom jeg skal slenge på et PHP-element. (funksjon, variabel, konstant)

Lenke til kommentar
Bruker også den siste, gjerne med litt mer mellomrom.

PHP
<?php

echo 'abc' . $foo->bar . 'def';

?>

 

Er foresten en feil i [ php]. Har du flere koder i samme innlegg, og du endrer det, så blir alle kodene i innlegget byttet ut med det første.

7014703[/snapback]

Det har jeg også merket, kanskje en idé å si ifra til Ueland.

Lenke til kommentar
Kort spørsmål, hva bruker du helst?

PHP

<?php

echo "abc {$foo->bar} def"

 

//eller

 

echo 'abc'.$foo->bar.' def';

?>

 

Personlig bruker jeg den siste, ettersom de unngår en del ekstra parsing av strenger. Aldri testet om dette har noe særlig å si tidsmessig eller ikke, men det har blitt en vane nå. Dvs. jeg går alltid ut av strengen dersom jeg skal slenge på et PHP-element. (funksjon, variabel, konstant)

7012087[/snapback]

Nederste, dersom jeg ikke bruker echo. Bruker jeg echo, gjør jeg følgende:

<?php
echo 'abc', $spam->eggs, ' def';
?>

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Ja, hva var nå forskjellen mellom å bruke komma og punktum? Det var vel noe med at den ene legger til strengen først for så å printe, mens den andre (komma?) printer en del først, så en annen? Er det noen ytelsesforskjell?

7016249[/snapback]

Jeg kan ikke forstå at en eventuell ytelsesforskjell er relevant; den vil være for liten.

Lenke til kommentar
Hmm, hva er da vitsen? :) Eller ble du bare vandt med å bruke komma først?

7016268[/snapback]

Har vel noe med at jeg til vanlig koder i python; der kan jeg ikke slå sammen ints/floats/whatever med strings på denne måten, da må jeg enten:

print 'det var en gang', cows, 'kuer som gikk og spiste'

 

eller bruke printf

print 'det var en gang %d kuer som gikk og spiste' % (cows)

 

Forøvrig synes jeg det ser bedre ut, samt at det sparer plass - og jeg ser ikke helt grunnen til å lage én streng og gi den som eneste parameter, når echo aksepterer flere parametere. Jeg kan jo snu spørsmålet; hvorfor bruke concatenring når du kan unngå det?

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...