rødøye Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Noen som har vært borti noe liknende? Synes det er rart at imagecreatefromjpeg ikke engang produserer noen feilmelding. 6984991[/snapback] Jeg hadde et lignende problem en gang med en host som på merkelig vis hadde skrudd av all form for feilmelding. Får du feilmeldinger for andre feil? Jeg mener å huske at jeg løste problemet med å skrive feilmeldinger til en fil i stedenfor, men jeg skifta host ganske raskt etterpå. EDIT: trenger ikke to kilometer med quote. EDIT2: hva jeg gjorde Endret 2. oktober 2006 av rødøye Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Ok, har litt mer info nå: Jeg får feilmeldinger på alt annet, har aldri hatt noe problem med det. Er 100 % sikker på at bildet har riktig mime-type og at det ikke bare er feil filetternavn. Problemet ser ut til å ha sammenheng med bildets oppløsning, det fungerer ikke hvis oppløsningen er over ca 810 000 piksler, altså 0.8 megapiksler. Kan det hende at imagecreatefromjpeg har en begrensning her? Endret 2. oktober 2006 av Mikael Berg Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Vel, 810k piksler blir ca 3MiB ukomprimert, og ut fra koden har du det bildet to steder altså blir tilsammen 6MiB. Sikker på at du ikke stanger i minnegrensa? Endret 2. oktober 2006 av Ernie Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hm, memory_limit er på 8M i phpinfo().. Jeg stanger altså sannsynligvis minnegrensa? Er det mulig å optimalisere på noen måte slik at jeg slipper dette? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg tror ikke at det er grunnen, for at den vanligvis gir en feilmelding hvis du gjør det. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Samtidig er det fult mulig at størrelsen på opplastet fil + $pic + $newpic + $out > 8MB Korrigering: Glemte en variabel. Endret 2. oktober 2006 av Ernie Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Det kan godt være mulig, men det virker ganske rart at etter at bildet har blitt importert og eksportert av PS så funker det, i følge det jeg har forstått av Mikka's kommentarer. Edit: men du har sikkert rett... og feilmeldinger inni funksjoner blir ofte ikke skrevet ut av en eller annen grunn, ikke sant? Endret 2. oktober 2006 av MC2 Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Det med importering og eksportering i PS viste seg å ikke stemme, beklager det. Problemet skyldes nok oppløsningen. Finnes det noen måte å bruke mindre minne? Uansett tusen takk for all hjelp! Burde kanskje lage en egen tråd neste gang, så jeg ikke kupper pubben, beklager det. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Kan du ikke bruke ini_set() og flytte minnegrensa? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 ini_set('memory_limit', '20M'); phpinfo(); gir "8M" som verdi i phpinfo-tabellen.. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 phpinfo() henter vel rett ut fra det som er satt i php.ini. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 ini_set('memory_limit', '20M'); phpinfo(); gir "8M" som verdi i phpinfo-tabellen.. 6987613[/snapback] Prøv meg ini_get. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Noen som vet om et "galleri" som bare er en index fil man legger i en mappe med masse bilder også lager den thumbs osv selv? Edit: http://phpgraphy.sourceforge.net/download.php Funka toppers! Endret 3. oktober 2006 av orsus Lenke til kommentar
Peter Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Noen som vet om et "galleri" som bare er en index fil man legger i en mappe med masse bilder også lager den thumbs osv selv? 6989215[/snapback] https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=342 Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Er det noen som vet hvordan jeg lager login for flere brukere som ligger i en MySQL database? Skal lage et system for ~60 brukere der vi skal ha 4 brukerranger, men er usikker på hvordan selve innloggingen burde gjøres, hva er f.eks koden for å sjekke om passordet til brukeren stemmer? Beklager om det er dårlig forklart, har dere noen linker til guider så vil jeg gjærne ha det også Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 ini_set('memory_limit', '20M'); phpinfo(); gir "8M" som verdi i phpinfo-tabellen.. 6987613[/snapback] Prøv meg ini_get. 6987964[/snapback] Har prøvd å hente med ini_get, og å sette med htaccess og lokal php.ini, men ingenting fungerer.. Webhosten kan dog gi meg 8M ekstra for 9 kr i måneden. Ser litt hvordan det går først, får eventuelt bestille mer ram hvis det blir trøbbel. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Er det noen som vet hvordan jeg lager login for flere brukere som ligger i en MySQL database? Skal lage et system for ~60 brukere der vi skal ha 4 brukerranger, men er usikker på hvordan selve innloggingen burde gjøres, hva er f.eks koden for å sjekke om passordet til brukeren stemmer? Beklager om det er dårlig forklart, har dere noen linker til guider så vil jeg gjærne ha det også 6990408[/snapback] Hva med å lage en egen tråd? NB! Dette er ikke ment som en support-tråd, hvis du trenger hjelp til noe oppretter du en egen tråd i PHP-forumet. 5785892[/snapback] Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hva med å lage en egen tråd? NB! Dette er ikke ment som en support-tråd, hvis du trenger hjelp til noe oppretter du en egen tråd i PHP-forumet. 5785892[/snapback] 6991049[/snapback] Point taken Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Fant en litt morsom artikkel på digg.com. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 ex0n: Pokker ta deg! Hadde akkurat tenkt til å poste den her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå