Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti noe liknende?

 

Synes det er rart at imagecreatefromjpeg ikke engang produserer noen feilmelding.

6984991[/snapback]

 

Jeg hadde et lignende problem en gang med en host som på merkelig vis hadde skrudd av all form for feilmelding. Får du feilmeldinger for andre feil?

 

Jeg mener å huske at jeg løste problemet med å skrive feilmeldinger til en fil i stedenfor, men jeg skifta host ganske raskt etterpå.

 

EDIT: trenger ikke to kilometer med quote.

EDIT2: hva jeg gjorde

Endret av rødøye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, har litt mer info nå:

Jeg får feilmeldinger på alt annet, har aldri hatt noe problem med det.

Er 100 % sikker på at bildet har riktig mime-type og at det ikke bare er feil filetternavn.

 

Problemet ser ut til å ha sammenheng med bildets oppløsning, det fungerer ikke hvis oppløsningen er over ca 810 000 piksler, altså 0.8 megapiksler. Kan det hende at imagecreatefromjpeg har en begrensning her?

Endret av Mikael Berg
Lenke til kommentar

Det kan godt være mulig, men det virker ganske rart at etter at bildet har blitt importert og eksportert av PS så funker det, i følge det jeg har forstått av Mikka's kommentarer.

 

Edit: men du har sikkert rett... og feilmeldinger inni funksjoner blir ofte ikke skrevet ut av en eller annen grunn, ikke sant?

Endret av MC2
Lenke til kommentar

Det med importering og eksportering i PS viste seg å ikke stemme, beklager det. Problemet skyldes nok oppløsningen.

 

Finnes det noen måte å bruke mindre minne?

 

Uansett tusen takk for all hjelp! :) Burde kanskje lage en egen tråd neste gang, så jeg ikke kupper pubben, beklager det.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan jeg lager login for flere brukere som ligger i en MySQL database?

 

Skal lage et system for ~60 brukere der vi skal ha 4 brukerranger, men er usikker på hvordan selve innloggingen burde gjøres, hva er f.eks koden for å sjekke om passordet til brukeren stemmer?

 

Beklager om det er dårlig forklart, har dere noen linker til guider så vil jeg gjærne ha det også :)

Lenke til kommentar
ini_set('memory_limit', '20M');
phpinfo();

gir "8M" som verdi i phpinfo-tabellen..

6987613[/snapback]

Prøv meg ini_get.

6987964[/snapback]

Har prøvd å hente med ini_get, og å sette med htaccess og lokal php.ini, men ingenting fungerer.. Webhosten kan dog gi meg 8M ekstra for 9 kr i måneden. Ser litt hvordan det går først, får eventuelt bestille mer ram hvis det blir trøbbel.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan jeg lager login for flere brukere som ligger i en MySQL database?

 

Skal lage et system for ~60 brukere der vi skal ha 4 brukerranger, men er usikker på hvordan selve innloggingen burde gjøres, hva er f.eks koden for å sjekke om passordet til brukeren stemmer?

 

Beklager om det er dårlig forklart, har dere noen linker til guider så vil jeg gjærne ha det også :)

6990408[/snapback]

Hva med å lage en egen tråd?

NB! Dette er ikke ment som en support-tråd, hvis du trenger hjelp til noe oppretter du en egen tråd i PHP-forumet.

5785892[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...