PT Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Og hvorfor har vi ikke en , med syntax highlight?Fordi Ueland er lat Han begynte å mekke det en gang, men nada skjedde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Og hvorfor har vi ikke en , med syntax highlight?Fordi Ueland er lat Han begynte å mekke det en gang, men nada skjedde.Begynte? Det er da virkelig ikke så mye som skal til da Lenke til kommentar
genstian Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 mod_phphightlight: Lage en BB tag som kaller på PHPhightlight(), husker ikke helt hvordan, but google. function PHPhightlight($code) { return highlight_string($code, true); } Ikke mer skal til vetdu. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Og hvorfor har vi ikke en , med syntax highlight?Fordi Ueland er lat Han begynte å mekke det en gang, men nada skjedde.Begynte? Det er da virkelig ikke så mye som skal til da [right][snapback]6973659[/snapback][/right]IPB gjør mye rart med koden så er ikke bare å knipse med hendene desverre. hotstian: Ser frem til en spennende forklaring på hvorfor du har laget en funksjon, som bare kaller en annen funksjon uten noe mer ræl... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Er vel bare og kalle highlight_string() direkte, men jeg mener og huske at IPB hadde en BBcode tag parser som kalte på funksjoner med bare et argument. Husker ikke helt. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 http://mods.invisionize.com/db/index.php/f/4155 Lenke til kommentar
Peter Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Sånn, da burde vi har PHP-tag iløpet av helgen. En ferdig mod må jo være perfekt? Ueland, you fix Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 wohoo! nytt underforum! noen tråder må forsatt flyttes...men men.. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Føler det kunne vært et forum til som folk kunne legge inn oppdrag, både gratis og betalte. Så kunne vi fått en skikkelig ren PHP-kategori der folk kunne spurt om hjelp til ting de ikke får til i scriptene sine, istedenfor at vi skal gjøre alt for dem. Jeg har begynt å ignorere en del tråder der trådstarter bare er ute etter at vi skal jobbe gratis. Irriterer vettet av meg, og det er en kjip trend. Jeg har ikke noe imot å hjelpe andre, men da skal de først gjøre et ærlig forsøk, ellers kan de betale meg for å gjøre det for dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Jeg har begynt å ignorere en del tråder der trådstarter bare er ute etter at vi skal jobbe gratis. Irriterer vettet av meg, og det er en kjip trend.Jeg ignorerer PHP-kategorien totalt med unntak av denne tråden. Grunnen er at det florerer av tråder hvor trådstarter har et minimum av peiling og bare vil at vi skal gjøre arbeidet uten å være interesert i å lære. Blir nesten som å gå på skole, bare at man spør læreren/medelevene etter fasiten på hvert spørsmål istedenfor å tilegne seg kunnskap og så løse problemet selv. Mesteparten av trådene er i dag brukere som bare vil ha noe gjort uten å lære, mens det er noen tråder med folk som kan noe men som sitter fast og ikke kommer videre. Og det blir ikke bedre med at det er de samme spørsmålene som kommer opp igjen gang på gang. Før var det kjekt å hjelpe i PHP-kategorien, nå gjør det meg bare irritert å lese den. Endret 1. oktober 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Nå må vi bare få startet disse "avanserte" diskusjonene. Skrik ut her hvis dere finner/lager noen Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 PHP <?php if($isInstalled) { echo "php taggen fungerer flott"; } else { echo "hrmf"; } ?> Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 PHP <?php if($Ueland == $kos) { echo ":wub:"; } else { echo "Han er det uansett \o/"; } ?> Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Åååå, herlig! Nå trenger man ikke kopiere koden inn i notepad2 for å lese den Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) PHP <?php$comment = "This is very nice!"; echo $comment; ?> Endret 1. oktober 2006 av Judofyr Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 PHP <?phpecho "That's one small mod for IPB, one giant leap for the php-forum-folks!"; ?> Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 PHP <?php class greetings { private $to; function greetings ($to) { $this->to = $to; } function send () { echo "Kjempeflott " . $this->to . "!"; } } $gratulasjoner = new greetings('Ueland'); $gratulasjoner->send(); ?> Når får vi lov å bruke tab i tekstbokser? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 I det Firefox/Opera/Microsoft gir oss støtte til det Eller så kan du bare kopiere det fra Notepad2 Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Når får vi lov å bruke tab i tekstbokser? 6979505[/snapback] kanskje dette kan hjelpe: http://tabinta.mozdev.org/ oj oj! fant dette! http://l4x.org/frontpage/261/ Endret 1. oktober 2006 av MC2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå