Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Joda, det vil jeg tro, men istedenfor aa bruke en vanlig 'tall'-referanse til oppfoeringer denne databasen, saa bruker de 0-9 pluss hele alfabetet. Derfor kan man faa enda kortere url-er.

 

Eks. tinyurl.com/1569 vs. tinyurl.com/a7 (stemmer sikkert veldig daarlig, men poenget blir det samme ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Bør gjøres mer enn å bare opprette en kategori til, jeg mener forslaget som kom opp med en egen kategori for mer avansert PHP er absolutt et must. Slik PHP-kategorien er i dag ville jo en tråd med avansert PHP druknet blandt spørsmål som "hva er forskjellen på iframe og include?" (ikke for å henge ut noen, men jeg leste det her tidligere i dag og tok det som et eksempel).

Lenke til kommentar

Trenger ingen nå kategori. Ferdig script er ikke programmering, men programvare, og det har vi en kategori for.

 

"Hjelp med phpBB" i programmering->PHP er like relevant som "Hjelp med Firefox" i programering->C/C++.

 

Begge er programvare som hører til under programvare->Programvare og i verstefall programvare->Nett-tjenester

Lenke til kommentar
Endringer i kildekode er programmering, ja. Men "Hvilken script til (.*?)", "Hjelp med (.*?)" etc har ingenting med programmering og gjøre. Gjør noen som er aktive i PHP delen (meg, MC2, Nazgul, ex0n, trondes, Ernie, ?? og M4rTiN) til moderator slik at de kan flytte postene.

6972992[/snapback]

Når det er ting som medfører endring av kildekode, tenker nok mange at "Dette har vel kosegutta i 'PHP' peil på. Vi spør der".

Og som oftest kan man svare på det.

 

Men når det er snakk om "installering" av moduler i et stort ferdigscript, som ikke medfører endring i koden, er det ikke mye vi kan gjøre.

 

 

Og hvorfor har vi ikke en

, med syntax highlight?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...