gozzer Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Joda, det vil jeg tro, men istedenfor aa bruke en vanlig 'tall'-referanse til oppfoeringer denne databasen, saa bruker de 0-9 pluss hele alfabetet. Derfor kan man faa enda kortere url-er. Eks. tinyurl.com/1569 vs. tinyurl.com/a7 (stemmer sikkert veldig daarlig, men poenget blir det samme ;-) Lenke til kommentar
Peter Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hva er poenget? Så lenge referansen er unik, så kan de bruke både tall og bokstaver om de vil. Enten bruker de mod_rewrite, eller så har den .htaccess-fil som redirecter 404 til en php-fil, som igjen henter ut riktig referanse og sender brukeren til riktig side. Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Vel, det jeg egentlig lurer paa her, er om noen har noen tips til hvordan man kan lage et slikt referansesystem. Altsaa, en teller som bruker baade tall og bokstaver. Har ingen planer om aa bruke dette til en tinyurl-system, lurer bare paa hvordan man boer gaa frem for aa lage noe lignende. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Er det noen måte å fjerne <br> på. Får det ikke til med str_replace("<br>"," ",$linje['tekst']); Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Husk at du må bruke: $linje['tekst'] = str_replace("<br>"," ",$linje['tekst']); Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Husk at du må bruke:Says who? EDIT: Jeg sa ikke no' (Jeg er trett, ikke mobb!) Endret 16. september 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 str_replace retunerer den redigerte strengen, mn kan dermed ikke bruke den sånn: $tekst = "Hei på deg!"; str_replace(' ', '', $tekst); echo $tekst; // Printer ut: Hei på deg! Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Husk at du må bruke:$linje['tekst'] = str_replace("<br>"," ",$linje['tekst']); 6875019[/snapback] Takk, det funka Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Vikingboard 0.1.1 ute. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Må jobbe litt med marger på venstre side. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6969582 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Bør gjøres mer enn å bare opprette en kategori til, jeg mener forslaget som kom opp med en egen kategori for mer avansert PHP er absolutt et must. Slik PHP-kategorien er i dag ville jo en tråd med avansert PHP druknet blandt spørsmål som "hva er forskjellen på iframe og include?" (ikke for å henge ut noen, men jeg leste det her tidligere i dag og tok det som et eksempel). Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 er det ikke bedre å gjøre det andre veien? for at dette er tross alt programmerings forumet... altså at man flytter tråder som spør om support på ferdig-scripts til en ny php kategori i program forumet? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Eller bare skrive det i tråden på tilbakemeldingsforumet? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 hmm, det var visst noen som allerede har tatt opp nesten samme i den tråden... og det ser ut som om det blir løsningen. goody goody... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Trenger ingen nå kategori. Ferdig script er ikke programmering, men programvare, og det har vi en kategori for. "Hjelp med phpBB" i programmering->PHP er like relevant som "Hjelp med Firefox" i programering->C/C++. Begge er programvare som hører til under programvare->Programvare og i verstefall programvare->Nett-tjenester Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Når det går under det tekniske, altså endring av kildekoden, installering av mods etc, så kan jeg kanskje være enig i at det passer her. Men til konfigurering så har det overhode ingen verdens ting med PHP å gjøre. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Konfigurering og innstallasjon av moduler har egentlig fint lite med programmering å gjøre. Det hører til, som hostian sier, i programvaredelen av forumet. At programvaren er skrevet i PHP er helt irrelevant. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Endringer i kildekode er programmering, ja. Men "Hvilken script til (.*?)", "Hjelp med (.*?)" etc har ingenting med programmering og gjøre. Gjør noen som er aktive i PHP delen (meg, MC2, Nazgul, ex0n, trondes, Ernie, ???? og M4rTiN) til moderator slik at de kan flytte postene. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Endringer i kildekode er programmering, ja. Men "Hvilken script til (.*?)", "Hjelp med (.*?)" etc har ingenting med programmering og gjøre. Gjør noen som er aktive i PHP delen (meg, MC2, Nazgul, ex0n, trondes, Ernie, ?? og M4rTiN) til moderator slik at de kan flytte postene. 6972992[/snapback] Når det er ting som medfører endring av kildekode, tenker nok mange at "Dette har vel kosegutta i 'PHP' peil på. Vi spør der". Og som oftest kan man svare på det. Men når det er snakk om "installering" av moduler i et stort ferdigscript, som ikke medfører endring i koden, er det ikke mye vi kan gjøre. Og hvorfor har vi ikke en , med syntax highlight? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå