Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
1) Man gidder ikke lære seg det

Jeg prøvde i det minste, men det gikk ikke så bra. Dessuten er det ikke så veldig proffesjonelt det jeg holder på med, så det er ikke så farlig ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til findus og dere andre som bruker vim:

 

Er det noen spesielle plugins eller scripts til vim dere bruker?

6381760[/snapback]

Jeg har mekket en del ting som autogenererer starten på filer med halveis utfylte doc-blokker når man oppretter en ny fil, avhengig av filtype.

Og så har jeg skrevet noe for autmatisering av unittesting så jeg bare kjører "tr" for å kjøre testen til filen jeg står i og "to" for å redigere testen.

 

Men bruker ikke noen ferdige skript/plugins. Jeg testet svn-plugin men fant noen mangler som jeg ikke hadde tid til å utbedre, så da droppet jeg det inntil videre.

 

En veldig bra ressurs finner du her, en finfin liste over lure kommandoer. Er ikke greit å ha alle i hodet hele tiden så da er cheatsheets lov :)

Leter du etter plugins/script så bør du sjekke vim.org, det er mye bra der.

Lenke til kommentar

Sitter og ser igjennom kildekoden til vikingboard jeg nå. Det var noen spesielle (og stygge) kodestandarder! Tabs??

Men det skal jeg kanskje ikke bry meg så særlig om...

 

Linje 89 i lostpass.php har forresten annen indentering enn de foregående linjene.

Og jeg lurer litt på hva som skjer om det legges til en error_reporting(E_ALL), jeg ser at dere mange plasser kjører switch direkte på array-nøkler, som ikke nødvendigvis trenger være satt. Og skulle ønske dere brøyt hver linje ved hver 80 bokstav..

 

@todo We need custom BBCode and a more adaptable BBCode-engine. Regex is *not* optimal.

Har dere vurdert http://pear.php.net/package/HTML_BBCodeParser/download ?

http://pear.php.net/package/HTML_BBCodeParser

 

 

Småpirk, men dette ser absolutt bra ut :thumbup:

Skal sette meg litt mer inni systemet imorra.

Lenke til kommentar
Sitter og ser igjennom kildekoden til vikingboard jeg nå. Det var noen spesielle (og stygge) kodestandarder! Tabs??

Men det skal jeg kanskje ikke bry meg så særlig om...

Hva er gale med tabs? Og hvis det ikke er noe gale med tabs (aka PT er trøtt og misforstår), så har du muligens tatt en titt på noe gammel kode.

General code conventions for Vikingboard :)

 

Linje 89 i lostpass.php har forresten annen indentering enn de foregående linjene.

Ser ikke noe forskjell på indenteringen på linje 89 og resten av koden...

 

Resten får noen av de andre svare på :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du sier noe der, men hvor har du da æøå? Eller bytter du bare tastaturoppsett når du skal programmere?
Jeg bytter tasteoppsett med alt + shift, så om jeg trenger æøå er de ikke langt unna. Windows takler det også slik at om jeg skifter til EN i notepad2 og snakker på msn samtidig vil fortsatt msn være NO :)
Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som bruker amerikansk tasteoppsett når jeg programmerer? Er så mye lettere tilgang på { } $ " ' < > syns jeg :) (bilde)

6388718[/snapback]

Det har jeg aldri tenkt på faktisk.

Selv om det jo må være enklere tror jeg det vil være så uvant i starten at jeg ikke gidder prøve det.

Om jeg noen gang bestemmer meg for å teste et happyhacker-tastatur eller annet ikke-norsk tastatur så skal jeg teste dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det har jeg aldri tenkt på faktisk.
Ikke jeg heller egentlig, inntil nylig da jeg satt og leste på wikipedia av ren kjedsomhet og kom på å sjekke keyboard-layouts. Å bli vant med det er heller ikke så vanskelig, litt tusj eller en dymo-marker hjelper godt i begynnelsen ;)
Lenke til kommentar

Bruker som regel amerikansk oppsett når jeg programmerer, ikke fordi jeg hadde tenkt så nøye over det, men laptopen jeg bruker er kjøpt i USA, så da kom det ganske naturlig. Husket en del fra de gode, gamle DOS-dager, da tastaturlayout var typiske ting som ble strippet fra oppstartsfilene for å få mest mulig minne ledig, så overgangen ble ikke så voldsom :)

Nå bruker jeg engelsk oppsett for koding, selv om jeg har norsk tastatur.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...