Vindstille Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hvor lenge bør man ta ferie etter en ny release? (Signaturen min ) Urk, blir nok ikke så lenge. Av en eller annen grunn er det alltid noe jeg har glemt å sjekke før jeg zipper og laster opp fila 6317271[/snapback] 13 språk. Det må jeg si er imponerende Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 @JonT: Tja, ikke egentlig. Sourceforges "Help Wanted"-system er ganske kjekt å ha, spesielt til slike oppgaver Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Jøss, trodde ikke det var så mye respons å hente på de siene, du mener altså at det er greit med respons å få der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Joda, er ganske mange prosjekter på SF. Etter at jeg etterlyste oversettere tikket det inn en mail her og en mail der. Engelsk og norsk ble gjort av meg, nynorsk av en kamerat og de 10 andre oversettelsene ble gjort av frivillige hjelpere. Av en eller annen grunn har jeg fått rundt 10 svar av folk som ville oversette til tyrkisk, på de andre språkene var det bare 1-2 svar EDIT: Typo... Endret 16. juni 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hvis dere går inn på denne siden, og trykker Vis Kilde, så ser dere at det kommer et ett-tall helt på slutten av koden. Hvorfor det? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Fordi highlight_file() kjører rett til output, mens du kjører echo på den, og da echoer du ut true/false. Du kan sette parameter to til TRUE for å få den til å returnere dataene direkte. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Fordi highlight_file() kjører rett til output, mens du kjører echo på den, og da echoer du ut true/false. Du kan sette parameter to til TRUE for å få den til å returnere dataene direkte. 6319618[/snapback] Ahh... da dropper jeg echo da. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Er det mulig å lage en bedre SSH client i PHP og AJAX? Med "bedre" mener jeg en som støtter ncurses++. den jeg har laget nå lar deg bare skrive en komando og du får outputet så kan du skrive vidre. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Blir kanskje et problem å holde SSH-connectionen åpen mellom requests? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Noen som vet hva jeg har gjort feil her. Kan ikke skjønne hva som er feil. Ingen av de innebygde funsjonene i bbcode ser ut til å funke. Har skjekket med echo $variable; og jeg får ut en streng så det kan ikke være noe utenfor funsjonen som er kilden til problemene. function bbcode($variable) { $variable=nl2br($variable); $variable=htmlentities($variable, ENT_QUOTES, "UTF-8"); //eller ISO-8859-1 $variable=str_replace("<br>", "<br />", $variable); } Endret 17. juni 2006 av JonT Lenke til kommentar
dabear Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Noen som vet hva jeg har gjort feil her.Kan ikke skjønne hva som er feil. Ingen av de innebygde funsjonene i bbcode ser ut til å funke. Har skjekket med echo $variable; og jeg får ut en streng så det kan ikke være noe utenfor funsjonen som er kilden til problemene. function bbcode($variable) { $variable=nl2br($variable); $variable=htmlentities($variable, ENT_QUOTES, "UTF-8"); //eller ISO-8859-1 $variable=str_replace("<br>", "<br />", $variable); } 6327742[/snapback] Hvorfor finne opp hjulet på nytt? http://pear.php.net/package/HTML_BBCodeParser/download Endret 17. juni 2006 av dabear Lenke til kommentar
trondes Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 function bbcode($variable) { $variable=nl2br($variable); $variable=htmlentities($variable, ENT_QUOTES, "UTF-8"); //eller ISO-8859-1 $variable=str_replace("<br>", "<br />", $variable); } 6327742[/snapback] Hmm.. kan jeg spørre hvordan du returnerer noe her ? kanskje en return $variable eller kanskje function bbcode( &$variable) ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 eller kanskje function bbcode( &$variable) ? 6327864[/snapback] Hva gjør egentlig en & foran en variabel? (Har sikkert nevn tidligere at jeg kun har lært PHP ved å mikse og trikse, har aldri lest noen bøker på det) Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hvorfor finne opp hjulet på nytt?http://pear.php.net/package/HTML_BBCodeParser/download 6327773[/snapback] Tusen takk for scriptet, men som du ser er ikke dette en funsjon for å kjøre BBCODE. Det er kun en funsjon for å gjøre den nye gjesteboken kompatibel med den forskje som printet <br> rett i databasen. Men siden jeg skal legge til BBCODE etterhvert gadd jeg ikke endre funsjon navnet. Funket nå med function bbcode(&$variable) Gjør & sånn at den automatisk returnerer alt som blir gjort i funsjonen? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 søk på google etter "php pass by reference vs pass by value" Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hvorfor finne opp hjulet på nytt?6327773[/snapback] For å lære, eventuelt gjøre hjulet rundere Nå og da hender det jo at hjulene som finnes på markedet rett og slett er litt firkantet. Og tro meg, vi hadde nok ikke holdt på med Vikingboard hvis dagens hjul var helt runde Lenke til kommentar
dabear Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Og tro meg, vi hadde nok ikke holdt på med Vikingboard hvis dagens hjul var helt runde 6328219[/snapback] For at det nye hjulet skal ha suksess, må det iallefall være tilgjengelig for utprøving. vikingboard.com ser ut til å være blank Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Kommer i morgen faktisk (Vikingboard 0.1b) EDIT: Og vikingboard.com er nede fordi Serve the World bytter servere. EDIT2: Hvis du absolutt vil ha noe å se på, så har jorgis sikkert ikke noe i mot at vi genererer litt trafikk på soveromsserveren hans http://jorgis.dyndns.org/vboard1/ Endret 17. juni 2006 av PT Lenke til kommentar
robgar Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) hehe, du sprer lekkasje du PT Endret 18. juni 2006 av robgar Lenke til kommentar
PT Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Nja, egentlig ikke Vi har vel liten interesse av å holde all informasjon til oss selv. Alt vil jo komme ut en gang uansett, og med åpen kildekode er det lite som hindrer folk i å ta en titt Wikien vi utviklere bruker (type roadmap++) har vi også linket til flere ganger her på forumet, uten at det gjør noe. Akkurat nå er den riktignok nede, sammen med resten av siden. Edit: Vi er forresten veldig glade i bugtestere, så om det frister litt å ta del i prosjektet uten å måtte kode noe særlig, så er det bare til å sende en fin liten epost til bugtesting at vikingboard dot com (tror jeg...) Endret 18. juni 2006 av PT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå