Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The 404 or Not Found error message is an HTTP standard response code indicating that the client was able to communicate with the server, but the server either could not find the file that was requested, or it was configured not to fulfill the request and not reveal the reason why.

Kan ikke få 404 om servern er nede vet du :)

6068258[/snapback]

ja... Så var det vel bare å riste liv i hodet igjen da :p

Tenkte ikke lengre en nesen her nei :blush:

Lenke til kommentar

Siden dere forteller hva dere holder på med så kan jeg kanskje spytte ut selv :p

 

Jeg holder på med ett system som lagrer all (X)HTML i en mysql-database sånn at jeg enkelt kan forandre på ting og tang. Skal ikke være ett CMS-basert system men bare ett system som gjør at jeg enkelt kan lage forskjellige versjoner med forskjellig layout av en side med de samme dataene, uten å måtte duplikere filer og endre osv... All layout blir i tillegg tatt hånd om av CSS-filer. Skal innarbeide funksjoner for å lagre dataene til fil når jeg selv er fornøyd med layout osv... Blir nesten som å koble Dreamweaver til en mysql-database bare at denne ligger i selve nettleseren...

 

Lurer på om jeg får det til :-P

Lenke til kommentar

Men funker det i MySQL queryer også?

Trodde det funket bare i PHP.

Men skal teste det ut. Takk for tipset (vis det virker..)

 

EDIT: Gidder én moderator å fjerne alt dette.

Jeg fikk feilmeldinger hele tiden, så jeg trykka med gjevnne mellomrom for å se om det funket.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan man poster inn en tekststreng med ' og " i en MySQL database med PHP?

6108389[/snapback]

 

Tenker på escaping? \' og \" osv.

6108413[/snapback]

du kan jo bytte ut de med ACSII verdier. ' er ' mens " er "

 

edit: vanskelig å skrive 34; her

Endret av MC2
Lenke til kommentar
du kan jo bytte ut de med ACSII verdier. ' er ' mens " er "

6108722[/snapback]

Jeg vet, men da må jeg gjør om ACSII koden til ' igjen etter jeg har hentet det ut fra databasen, vis jeg ikke skal bruke det i en html fil. Mye greiere å bare gjøre det om når jeg henter strengen ut fra databasen siden jeg uansett da må gjøre om en del kode til html.

 

allyse: Så da kan jeg bare gjøre alle ' -ene i tekststrengen fra brukeren til \' og så gjøre en MySQL query med PHP:

INSERT INTO mintabell VALUES('Hei på \"deg\"');

Og når jeg henter ut strengen fra MySQL databsen vil den se sånn ut:

Hei på "deg"

 

Har jeg forstått det riktig?

 

EDIT: Fargekodene i Querien på forumet indikerere på at noe er kalt.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Et problem jeg hele tiden støter på er at jeg støtt og stadig får error i egenlagde funksjoner. Problemet er som regel ikke relatert til selve funksjonen, men input-en. Da hadde det jo vært genialt å gi en debug-feilmelding som angir hvor den ble kalt. Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Du prøver å angi hvor i scriptet ditt funksjonen ble kalt fra? Det tror jeg kan bli litt vanskelig, da de magiske "konstantene" __LINE__ og __FILE__ bare angir den linjen og filen du er på idet du oppdager og fanger feilen, så den vil i så fall si at feilen er i funksjonen din. Den eneste måten jeg i farten kan se det er mulig på, er å sende __LINE__ og __FILE__ med som et argument til funksjonen din. Hvis du bare har en funksjon som skal kalles bør det gå greit, men jeg ville ikke ha tøyset med et svært bibliotek for å få dette til. :)

 

Dessuten, skal ikke dine egenlagde funksjoner kunne håndtere dårlig input? Og om det er en intern funksjon som ikke håndterer brukerdata direkte bør det i hvert fall kunne sendes rett input til funksjonen. Selv har jeg aldri hatt noen problemer med det du forteller her. :hmm:

Lenke til kommentar

Er snakk om interne data, og veldig spesifikt endringer i hvordan input skal være i tillegg til at input rett og slett av og til er dårlig (f.eks en sql-spørring). Ev. kan det også være snakk om at en variabel rett og slett ikke innholder den man tror den gjør, f.eks at den inneholder NULL pga. et eller annet.

 

Edit: Det har litt med at jeg ikke gidder å sitte og teste linje for linje.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...