Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vondt? Why? <a href='http://php.net' target='_blank'></a>

6033930[/snapback]

Vel du skjønner, de som kan php er ofte så egne at de ikke aksepterer andre sine løsninger. Dette fører til at de rakker ned på godt testa applikasjoner som smarty, ofte fulgt av kommentarer slik som «jeg liker å lage klassene og template-motorene mine selv, på den måten kan jeg systemet ut og inn og vet hvordan jeg skal bruke det».

Flame så mye dere vil, men dette er hva jeg har opplevd personlig, og er en av grunnene til at jeg generelt har dumpa php til fordel for python :ermm: . Å dele kode er nøkkelen, på den måten minsker du antall bugs og sikkerhetshull, samt at du skriver kode kjappere

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sitter her og funderer på en ting jeg, det blir ikke direkte support (føler jeg), så jeg spør her istedenfor å lage egen tråd.

Tenkte å prøve meg på å lage en funksjon for å finne alle mulige kombinasjoner av et valgfritt antall tall. Har man tallene 1 2 3 4 har man en god del kombinasjoner, og det jeg da lurer på er hvor jeg starter? Grunnen til at jeg gjør dette er egentlig bare for å se om jeg klarer å få det til, men jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Funksjonen må jo ha et input (array?) av alle tallene, og må deretter kunne finne ut de mulige kombinasjonene av disse. Jeg er ingen programmerer, jeg bare kan php (og har derfor problem med hvordan jeg skal gå frem :p )

Lenke til kommentar

Ahh ... algoritmer og permutasjon ja ... :love: Vel, det løses vel lettes v.hj.a en rekursiv funksjon som bytter bokstav/tegn x (som må være en parameter i funksjonen som sier hvilket tegn den har kommet til) med alle bokstavene til høyre og hvor vært bytte kjører funksjonen med x+1 som parameter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ahh ... algoritmer og permutasjon ja ... :love: Vel, det løses vel lettes v.hj.a en rekursiv funksjon som bytter bokstav/tegn x (som må være en parameter i funksjonen som sier hvilket tegn den har kommet til) med alle bokstavene til høyre og hvor vært bytte kjører funksjonen med x+1 som parameter.

6034694[/snapback]

Rekursiv funksjon er altså en funksjon som bruker seg selv? Har du lyst å utdype svaret litt, er som sagt ingen ekspert :)

Lenke til kommentar

6034694[/snapback]

Rekursiv funksjon er altså en funksjon som bruker seg selv? Har du lyst å utdype svaret litt, er som sagt ingen ekspert :)

6034797[/snapback]

Jepp, funksjon som kaller på seg selv.

Hvis du vil ha litt halvt kode halvt pseudokode så har du her:

function permutasjon(x)
{
  if (x == ant.tegn -1)
     //skriv ut
  else
  {
     permutasjon(x+1);
     for (i = x + 1; i < ant.tegn; i++)
     {
        //bytt tegn nr. x med tegn nr. i
        permutasjon(x+1);
     }
     //Nå er teksten fra tegn i og utforskjøvet et hakk til høyre samt at siste tegn nå står på plass x. 
     //Derfor må du her lage noe som forskyver hele teksten et hakk mot venstre og flytte tegn x til slutten
  }
}

Tankegangen forutsetter global tekst og at man starter telling fra 0 og oppover i arrayen.

Edit: En liten korrigering i "pseudokoden".

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
The 404 or Not Found error message is an HTTP standard response code indicating that the client was able to communicate with the server, but the server either could not find the file that was requested, or it was configured not to fulfill the request and not reveal the reason why.

Kan ikke få 404 om servern er nede vet du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...