TheXXXLMan Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 OK, dette er greia: Jeg spiller BF 2 på en whatsoever server. Det kommer 6 personer rundt meg (noobs), arty slår ned like ved meg og mye annet tullball skjer i nærheten. I teorien skal jeg kunne ta 2-3 av noobsa som er rundt meg, men hvordan går det i praksis? JO, nettopp, fps synker til under 30, og det lagger helt enormt. Dette fører til at jeg blir drept, når jeg egentlig ikke skal bli drept. Slik har jeg det hver ENESTE dag, og har nå endelig bestemt meg for å gjøre noe med dette. Specs på min Dell Dimension 8300: Ati Radeon 9800 Pro 512 MB ram 3.0 Ghz prosesor Med denne maskinen ligger jeg på mellom 70-25 i fps. Jeg vil ha en maskin der fps er MINST 60, i selv veldig hektiske situasjoner. Jeg vet ikke helt om jeg gidder å kjøpe meg ny maskin enda, så holder det i å kjøpe kun mer ram? I såfall, er 1 GB nok, eller må jeg helt opp i 2? Og hva med skjermkortet/prosessoren? Dette er video-instillingene jeg kjører: 1280*1024, 75 Hz Geometry på high View distance på 100 % Alt annet på low Lydinstilling: High Takk. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Så lenge FPS`en ligger over 24 merker du ikke noe til lagg. Du kan jo eventuelt skru ned litt på view distance og sette oppløsningen til 1024x768. Kanskje sette ned lydinstilling til medium, men jeg vet ikke om dette har noe å si på ytelsen til spillet. Geforce 6600GT agp er jo et bra kort. Kan antakeligvis få det billigere andre plasser. Endret 21. mars 2006 av mompen Lenke til kommentar
e-foo Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 512mb minne er nok den verste skurken, opplevde selv at 1gb minne var for lite hos meg. Lenke til kommentar
TheXXXLMan Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Sjekka litt om ram, desse passer til maskinen min: http://www.komplett.no/k/memselect.asp?cmd...ion+8300+Series Hvilke er å anbefale, og skal jeg gå for feks. fire 512 brikker, to 1024 brikker eller en 2048 brikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå