Gå til innhold

valg av Hovedkort P4 478

gromme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bygd to pc'r med Asus P4P800 SE. Den bruker jeg til litt overklokking av en 2,53 Ghz P4 512kb cache som jeg blant annet har.. klarte faktisk hele 3,1 Ghz stabilt på denne cpu'n med noen Valuebrikker fra Corsair.

Har også vært borti på Delux- versjonen som jeg jeg vil si er litt bedre utstyrt. (Hadde litt kløneri med installasjoner av WINXP, og trodde det var hovedkortet det var noe galt med - det var antagelig bare min HDD :blush: ) Firewire, Raid-støtte(tror jeg det var), og litt mere BIOS-instillinger er Delux utstyrt med i forhold til SE. For min del syntest jeg SE var mye greiere å håndtere siden det ikke var så enormt med drivere til sata og raid++ å installere for at maskina skulle kjøre skikkelig. Jeg er en av dem som kjører kun noen vanlige ATA-disker på dette nå, og jeg er kjempefornøyd med det! Tenkt jeg skal prøve OCZ PC4000-brikkene mine på klokkinga og se hvor langt det går..

Du kan innstille de viktigste CAS_latency innstillingene på BIOS, og klokke CPU manuelt selvfølgelig, med minnefrekvens på 266 og 333Mhz(2x). Dette er som sagt på mine Corsair Value jeg har erfaring med... :tease: Om det er flere frekvenser du kan stille på vet jeg ikke...

Synest totalt sett SE er noget ryddigere og enklere enn Dilux, mye pga at jeg ikke trengte alle funksjonene som kom med Dilux, men at jeg også opplevde det som mere stabilt og greiere å håndtere på mange måter. Men vil nå anbefale å prøve et Dilux om du tror du har behov for det!

EDit: brikkesettet på P4P er i865PE, noe som skal være blant de beste brikkesettete som er produsert på 478 for klokking.(om det ikke produseres nye ennå? :p)

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Har selv både Asus P4P800-SE og Asus P4C800-E Deluxe

Sistnevnte er nok bedre til klokking ja ,men nå var det jo ikke det trådstarter lurte på da.

Han lurte på hvilken av disse han skulle velge

Asus P4S800D-X

Asus P4P800 SE

Og da vil jeg ha valgt P4P800-SE som er et utmerket kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...