gromme Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 vilket av disse burde jeg velge pris ingen betydning Asus P4S800D-X Asus P4P800 SE https://prisguiden.no/vis_side_ved_...lign=Sammenlign Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Asus P4P800 SE er ett bra kort med ett mere "solid" brikke sett. Asus P4S800D har brikke sett fra sis og det ville jeg hold meg unna. Har bygget ett par pc'er med Asus P4P800 SE og det er ett stabilt og greit kort. Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Har selv Asus P4P800 SE og er meget fornøyd Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Ville valgt Asus P4C800-E Deluxe hvis du fikk tak i det. Det kortet var et av de desidert beste S478 hovedkortene. Men jeg tviler på det nå. Endret 21. mars 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Har bygd to pc'r med Asus P4P800 SE. Den bruker jeg til litt overklokking av en 2,53 Ghz P4 512kb cache som jeg blant annet har.. klarte faktisk hele 3,1 Ghz stabilt på denne cpu'n med noen Valuebrikker fra Corsair. Har også vært borti på Delux- versjonen som jeg jeg vil si er litt bedre utstyrt. (Hadde litt kløneri med installasjoner av WINXP, og trodde det var hovedkortet det var noe galt med - det var antagelig bare min HDD ) Firewire, Raid-støtte(tror jeg det var), og litt mere BIOS-instillinger er Delux utstyrt med i forhold til SE. For min del syntest jeg SE var mye greiere å håndtere siden det ikke var så enormt med drivere til sata og raid++ å installere for at maskina skulle kjøre skikkelig. Jeg er en av dem som kjører kun noen vanlige ATA-disker på dette nå, og jeg er kjempefornøyd med det! Tenkt jeg skal prøve OCZ PC4000-brikkene mine på klokkinga og se hvor langt det går.. Du kan innstille de viktigste CAS_latency innstillingene på BIOS, og klokke CPU manuelt selvfølgelig, med minnefrekvens på 266 og 333Mhz(2x). Dette er som sagt på mine Corsair Value jeg har erfaring med... Om det er flere frekvenser du kan stille på vet jeg ikke... Synest totalt sett SE er noget ryddigere og enklere enn Dilux, mye pga at jeg ikke trengte alle funksjonene som kom med Dilux, men at jeg også opplevde det som mere stabilt og greiere å håndtere på mange måter. Men vil nå anbefale å prøve et Dilux om du tror du har behov for det! EDit: brikkesettet på P4P er i865PE, noe som skal være blant de beste brikkesettete som er produsert på 478 for klokking.(om det ikke produseres nye ennå? ) Endret 21. mars 2006 av nollie Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Har selv både Asus P4P800-SE og Asus P4C800-E Deluxe Sistnevnte er nok bedre til klokking ja ,men nå var det jo ikke det trådstarter lurte på da. Han lurte på hvilken av disse han skulle velge Asus P4S800D-X Asus P4P800 SE Og da vil jeg ha valgt P4P800-SE som er et utmerket kort. Lenke til kommentar
gromme Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Takker for tipsene har bestilt Asus P4P800 SE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå