Gå til innhold

Ny høyttaler og forsterker. Maks 5000kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pioneer VSX-915 er en knallgod surroundreciver til en billig penge.

Den koster 3160 kr hos Fyndbørsen.

5833724[/snapback]

Hva er forskjellen på denne og denne?

5834106[/snapback]

Det er bare fargen som er forskjellen på de 2 ja.

Jeg kan også legge til at den reciveren ble valgt til årets beste surroundreciver i budsjett-klassen av Lyd&Bilde. Hvis du søker litt rundt i forumet,så vet jeg at forumbruker Phax har lagt ut testen til Lyd&Bilde i en tråd.

Edit: Det blir litt gjetting fra min side,men jeg vil tro at Pionneren vil bli en god match klangmessig til Dali 3003. Pioneer er kjent for å ha en litt lys klang,mens Dali Blue har en litt mørk klang.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Skal spørre phax om testen, og skal skaffe meg Fidelity i dag ;)

5843645[/snapback]

post-197-1128099702.jpg

here you go. ;)

i din prisklasse ville jeg valgt mellom pioneer'n eller Yamaha RX-V657, begge gode valg innenfor prisklassen. Yamaha'n er vel hakket kraftigere, men også hakket dyrere.

Nå har jo også Cambridge kommen med en surround reciever idet siste, har ikke hørt noe særlig om den, men Cambridge pleier ha gode og billige forsterkere så verdt og ta en lytt. Link.

Lenke til kommentar
Angående forsterkeren. Jeg vil helst ha en forsterker/recivier som har mulighet for surround, siden jeg planlegger å bygge ut etter hvert smile.gif

5.1 eler 7.1 og må ha S/PDIF inngang. Gjerne digital, men analog går også. Vet ikke hvilken som gir best lyd, hvis det er forskjell da?

digittal tilkobling er definnitivt best.

da bruker du forsterkeren til å "ordne lyden" istedenfor å la f.eks dvd spilleren gjøre jobben. blir klart bedre digitalt.

hvis du har dvd spiller så har du jo somregel 2 valg, coax eller optisk, tror coax er best men optisk ekke dårlg det heller.

cerwin vega er en party høyttaler uten noe slags form for "fin" lyd, bare mase bass og vræl.

har selv dali concept 6 syns de mangler litt i bassen, men de låter pent det skal de ha. så ville kanskje prøvd å fått tak i noe brukte dalier jeg, også spart opp til en subwoofer senere, da får du nøyaktig det du vil ha. god bass og ren og fin lyd.

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Ah, var på HiFi klubben i går, og han tipset meg om denne kombinasjonen: NAD C320BEE og Gale 4040.

Personlig vil jeg helst ha en hjemmekino receiver, så jeg bladde litt i katalogen deres og fant en til 2998,- Denon AVR-1706 :) Denne så ganske bra ut fra mine øyne, men så er ikke jeg så "proff" da :)

Marius90: Ops, nå har jeg blingsa litt :blush:

Jeg trudde at analog var det du sier er Coax jeg, og digital det du sier er optisk :blush:

Så hva er analog da? Sånne røde og hvite som går fra gamle CD spillere o.l?

Lenke til kommentar
digittal tilkobling er definnitivt best.

da bruker du forsterkeren til å "ordne lyden" istedenfor å la f.eks dvd spilleren gjøre jobben. blir klart bedre digitalt.

Når det gjelder musikk har de fleste cd/dvd-spillere langt bedre DAC enn billige hjemmekinorecievere.

hvis du har dvd spiller så har du jo somregel 2 valg, coax eller optisk, tror coax er best men optisk ekke dårlg det heller.

Jeg skal vedde årslønna mi på at du ikke klarer å skille mellom de to digitale overføringsmetodene i en blindtest. Det er bare to ulike metoder på å overføre digitale signaler på.

Lenke til kommentar
Ah, var på HiFi klubben i går, og han tipset meg om denne kombinasjonen: NAD C320BEE og Gale 4040.

Personlig vil jeg helst ha en hjemmekino receiver, så jeg bladde litt i katalogen deres og fant en til 2998,- Denon AVR-1706 :) Denne så ganske bra ut fra mine øyne, men så er ikke jeg så "proff" da :)

Jeg må si meg enig med selgeren på hfk du har snakket med. NAD C320BEE er en meget god forsterker sett i forhold til hva du må betale for den. Billige hjemmekinorecievere burde du generelt holde deg unna. Jeg har snakket med flere selgere på hfk som sier de liker å ha de billigste modellene fra Denon i utvalget. Rett og slett fordi de ikke er noe særlig å samle på. Byggekvaliteten er dårlig, lydbildet er dårlig (spesielt på musikk i to kanaler) og de leverer langt fra den oppgitte effekten. Du kan helt sikkert finne en god brukt hjemmekinoreciever til 3000,-.

Marius90: Ops, nå har jeg blingsa litt :blush:

Jeg trudde at analog var det du sier er Coax jeg, og digital det du sier er optisk :blush:

Så hva er analog da? Sånne røde og hvite som går fra gamle CD spillere o.l?

5891528[/snapback]

Analog overføring er de røde og hvite RCA-utgangene som går fra alle cd/dvd spiller, ikke bare gamle.

Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig med selgeren på hfk du har snakket med. NAD C320BEE er en meget god forsterker sett i forhold til hva du må betale for den. Billige hjemmekinorecievere burde du generelt holde deg unna. Jeg har snakket med flere selgere på hfk som sier de liker å ha de billigste modellene fra Denon i utvalget. Rett og slett fordi de ikke er noe særlig å samle på. Byggekvaliteten er dårlig, lydbildet er dårlig (spesielt på musikk i to kanaler) og de leverer langt fra den oppgitte effekten.   Du kan helt sikkert finne en god brukt hjemmekinoreciever til 3000,-.

5892401[/snapback]

Da går jeg nok for NADen da :) Med mindre jeg finner en brukt recevier til 3000,- :)

Hmm, vi har et Denon anlegg på skolen og det synes jeg leverer dårlig lyd ja :hm: Kan jo selvfølgelig også ha noe med at rommet vi har den på er ganske stort, men den var beregnet på den rom størrelsen :)

Analog overføring er de røde og hvite RCA-utgangene som går fra alle cd/dvd spiller, ikke bare gamle.
Ok, var bare ikke sikker på navnet ;)

Hva med høytalerne da? Ser de ok ut?

Specs:

Frekvensgang (-3 dB): 39-20 000 Hz

Elementer: 1"/2x 5.5"

Diverse: 3-veis

Impedans/følsomhet: 4ohm / 90 dB

Størrelse: 91/18/24cm / 10 kg

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Hva med høytalerne da? Ser de ok ut?

Specs:

Frekvensgang (-3 dB): 39-20 000 Hz

Elementer: 1"/2x 5.5"

Diverse: 3-veis

Impedans/følsomhet: 4ohm / 90 dB

Størrelse: 91/18/24cm / 10 kg

5892821[/snapback]

Du må nesten høre på dem selv. Kan ikke si hvordan en høyttaler høres ut ut i fra specs.

Lenke til kommentar

eg villet ha sett på Dynavoice høytalere du får ganske mye for pengene! vil anbefale Dynavoice Challenger M-85 meget gode høytalere, koster ca. 3100-3500 selges på Pcutstyr.no og komplett.no! søk litt rundt på avforum.no der ligger det ute noen tråder om dei!

Lenke til kommentar
^^

12 000 altså?

Hmm, noen som kan forklare meg hva som får folk til å kjøpe høytalere til 150 000 pr par? Eller CD spillere til godt over 20 000?

5893487[/snapback]

god økonomi og et stort elsk for high-end.

Hadde jeg hatt råd skulle jeg gjerne gjort det. :)

Lenke til kommentar
eg villet ha sett på Dynavoice høytalere du får ganske mye for pengene! vil anbefale Dynavoice Challenger M-85 meget gode høytalere, koster ca. 3100-3500 selges på Pcutstyr.no og komplett.no! søk litt rundt på avforum.no der ligger det ute noen tråder om dei!

5904972[/snapback]

Skal ta en titt :) Får se om det blir noe til sommeren, har brukt opp lønningen ^^ Og tviler på at jeg får så mye til bursdagen :)

god økonomi og et stort elsk for high-end.

Hadde jeg hatt råd skulle jeg gjerne gjort det. :)

5905002[/snapback]

Har sett flere som bor i helt sugne hus, men som har et helvettes anlegg :ermm:

Jeg hadde sikkert også gjort det etter jeg hadde fått etablert meg ordentlig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...